Cu două poduri din zona Gării de Nord închise şi aflate în lucru în vederea reabilitării, Primăria Timişoara se pregăteşte să înceapă lucrările şi la cel de al treilea pod din zonă, cel mai mare din oraş, Podul Muncii.
Consiliul Local Timişoara va avea de votat în proxima şedinţă de plen proiectul de hotărâre referitor la aprobarea studiului de fezabilitate aferent investiţiei şi trecerea la elaborarea Proiectului tehnic şi a Documentaţiei de execuţie. Conform acestul studiu de fezabilitate, durata de execuţie a lucrărilor este estimată la 14 luni, iar valoarea investiţiei la 48,3 milioane de lei, inclusiv TVA, din care construcţii montaj 39,3 milioane de lei.
„Podul Iuliu Maniu (Muncii) este amplasat în municipiul Timişoara şi asigură continuitatea bulevardului Iuliu Maniu peste Canalul Bega, realizând astfel legătura rutieră între zona Gării de Nord şi zona Calea Şagului. Podul Iuliu Maniu (Muncii) este un pod dalat pe fâşii cu goluri prefabricate, În urma expertizei tehnice s-a constatat starea necorespunzătoare a suprastructurii, a elementelor de rezistenţă care susţin calea, a infrastructurii, a aparatelor de reazem, degradări ale malurilor şi modificări de albie, degradări în zona carosabilă şi trotuare. Având în vedere starea avansată de degradare a structurii în ansamblu, capacitatea sa portantă redusă, precum şi necesităţile traficului actual şi de perspectivă, soluţia optimă în acest caz ar fi reabilitarea acestui pod. Din aceste considerente şi prin faptul că prognoza traficului prevede o creştere semnificativă a intensităţii traficului, lucrările de reabilitare sunt impetuos necesare şi oportune”, se spune în expunerea de motive aferentă proiectului.
Lungimea podului Muncii este de 70 de metri, lungimea rampelor de acces 117 metri + 119,00 m (236,00 m) , lățime carosabilului 14,00 m, lățimea trotuarelor 2,50…3,25 m, iar lățime totală pe pod 21,00 m.
Comentarii prin facebook