Toate magazinele trebuie să îşi stabilească un plan de urgenţă care să conţină o serie de măsuri aplicabile pe perioada stării de urgenţă, se arată într-o recomandare transmisă de Direcţia Sanitară Veterinară Timiş la adresa acestor unităţi. Clienţii care nu respectă condiţiile referitoare la evitarea contaminării vor fi daţi afară din magazine.
DSVSA Timiş atenţionează că este necesară implementarea și la nivelul unităților de vânzare cu amănuntul din județ și din Timișoara în incinta cărora au acces consumatorii, a unor planuri de măsuri pentru reducerea posibilităților de răspândire a bolii.
Astfel, la nivelul fiecărei unități de vânzare cu amănuntul înregistrate sanitar veterinar și pentru siguranța alimentelor, trebuie să fie elaborat un plan de urgență care să conțină măsurile necesare ce trebuie aplicate pe întreaga perioadă a instituire a stării de urgență.
Una dintre măsurile pentru a preveni răspândirea COVID-19 este că personalul angajat trebuie să mențină permanent distanța socială recomandată de minim 1.5 metri față de ceilalți angajați, dar și de cumpărători şi trebuie să identifice șă să implementeze unele măsuri operaționale, pentru a face posibilă interacțiunea cât mai redusă între personalul angajat al unității, dar și între personalul angajat și cumpărători.
Astfel, conform documentului, trebuie să fie un întocmit un grafic de utilizare a vestiarelor destinate personalului angajat, astfel încât să se evite interacțiunea între angajați, să se facă dezinfectarea vestiarelor, limitarea accesului cumpărătorilor la nivelul unor raioane pe perioada în care se face reaprovizionare cu alimente, închiderea temporară a magazinului pentru realizarea operațiunilor de dezinfecție, dotarea spațiilor în care se efectuează plata produselor alimentare cu mijloace de limitare a contactului personalului cu clienții – geamuri /panouri transparente, etc.)
Va trebui efectuată monitorizarea permanentă de către operatorul din domeniul alimentar a stării de sănătate a personalului angajat și interzicerea desfășurării activității pentru acele persoane care au simptome asemănătoare cu COVID-19.
Accesul consumatorilor în unitățile de vânzare cu amănuntul trebuie să se realizeze într-un număr limitat , astfel încât să poată fi respectată distanță socială recomandată de minim 1,5 m între consumatori și între vânzători.
Consumatorii care intră în spațiile din unitățile de vânzare a alimentelor trebuie să utilizeze mijloacele de dezinfecție amplasate la nivelul intrărilor conform indicațiilor din partea unității. De asemenea, consumatorii trebuie să fie informați și asupra necesității că în incinta unităților de vânzare cu amănuntul , pe cât posibil , să nu între în contact direct cu alte persoane , iar consumul produselor alimentare în incinta acestor unități să fie interzis.
În cazul în care, că urmare a controalelor propriii ale unității sunt identificate persoane/consumatori care în mod evident nu respectă regulile minime de igienă sau distanță socială minimă recomandată trebuie să fie dispuse măsuri de atenționare , iar în cazul în care aceștia nu se conformează, se poate dispune măsură excluderii din unitate.
Unitățile de vânzare cu amănuntul vor aplică măsuri corespunzătoare privind curățarea și dezinfecția spațiilor, echipamentelor și ustensilelor astfel încât să se prevină contaminarea alimentelor (de exemplu prin apă, lichidele folosite la spălare sau prin soluțiile de dezinfectare).
Comentarii prin facebook