Instanțele judecătorești din Timișoara își reiau activitatea. Reguli de protecție pe timpul pandemiei de Covid-19 în Palatul Dicasterial

După ce o perioadă instanțele judecătorești din Timișoara au funcționat la capacitate minimă, iar unele compartimente și-au încetat activitatea, din 15 mai se „repornesc motoarele”. Nu fără a impune respectarea anumitor reguli pentru cei care calcă în Palatul Dicasterial.

Activitatea administrativ –judiciară a instanţelor judecătoreşti din raza de competenţă a Curţii de Apel Timişoara, în perioada 15 mai 2020 – 31 august 2020, se va desfăşura cu luarea în considerare a „Planului de măsuri pentru prevenirea şi limitarea efectelor pandemiei determinată de infectarea cu COVID-19”.Biroul de presă al Curții de apel Timișoara transmite o serie de reguli de acces, circulaţie şi staţionare în incinta Palatului de Justiţie „Dicasterial” Timişoara.  Accesul se va face purtând mască de protecție și respectând distanța socială.

Iată aceste reguli (Planul de măsuri pentru prevenirea și limitarea efectelor pandemiei determinată de infectarea cu COVID-19”), conform comunicării Biroului de Presă al Curții de Apel Timișoara

Art.1 (1) Accesul de intrare/ieşire a personalului angajat  al instanțelor care funcţionează în Palatului de Justiţie „Dicasterial” Timişoara se va realiza exclusiv pe la intrarea oficială a personalului, situată în Piaţa Ţepeş Vodă nr. 2 A , postul de control nr. 4, cu respectarea distanţei sociale de 1,5 m şi evitarea aglomerării căii de acces.

(2) Angajaţilor prezenţi la locul de muncă, li se asigură de către personalul cu atribuţii administrative, în măsura stocurilor existente, câte o mască de protecţie şi o pereche de mănuşi zilnic, în vederea participării la ședințele de judecată, iar pentru personalul care deserveşte  serviciul de relații cu publicul de la Compartimentele Arhivă, Registratură şi Biroul de Relaţii cu Publicul câte o mască şi o pereche de mănuşi în fiecare zi în care deserveşte relaţia cu publicul.

Art.2 (1) Accesul  avocaţilor şi a celorlalţi participanţi (părţi, consilieri juridici, experţi, etc.) în sălile de şedinţă, şi, în mod excepţional în spaţiul pus la dispoziţie în  „Sala paşilor pierduţi”, precum şi la arhive şi registraturi, se va realiza exclusiv pe la intrarea publică situată în strada General Traian Doda, postul nr. 3, cu respectarea distanţei sociale de 1,5 m şi a obligaţiei de a purta măşti de protecţie facială în incinta clădirii, cu asigurarea unui culoar de acces exclusiv pentru avocaţi, consilieri juridici, practicieni în insolvenţă şi experţii judiciari cu prezentarea legitimaţiei profesionale de către toate aceste categorii.

În situaţii excepţionale şi în limita stocului disponibil vor fi puse la dispoziţia participanţilor la activităţile judiciare, măşti faciale de protecţie.

(2) Ieşirea din sediul Palatului de Justiţie „Dicasterial”  a avocaţilor şi celorlalţi participanţi (părţi, consilieri juridici, experţi, etc.)                                                                                                       se va realiza exclusiv prin postul de control nr.1 – situată în Piaţa Ţepeş Vodă nr. 2 A .

(3) Justiţiabilii vor staţiona în sediul Palatului de Justiţie „Dicasterial” strict până la finalizarea dosarului/operaţiunii care a necesitat prezenţa, după care vor părăsi sediul instituţiei, în cel mai scurt timp.

Art.3 (1) Situaţiile excepţionale determinate de necesitatea accesului în Palatul de Justiţie „Dicasterial” a unor alte categorii de persoane, ori pentru cazuri urgente, vor fi rezolvate prin solicitarea, de către persoana care asigură paza, a acordului telefonic al preşedintelui/vicepreşedintelui instanţei pentru care se solicită accesul (Judecătoria Timişoara, Tribunalul Timiş, ori Curtea de Apel Timişoara).

(2) În registrul de intrări/ieşiri din instanţă, personalul care asigură paza sediului Palatului de Justiţie „Dicasterial” Timişoara va consemna acordul/dezacordul preşedintelui/vicepreşedintelui instanţei.

(3) Datele de contact ale preşedinţilor/vicepreşedinţilor instanţe din Palatul de Justiţie „Dicasterial”  vor fi puse la dispoziţia personalului care asigură paza sediului.

Art.4 (1) Se interzice accesul în incinta Palatului de Justiţie „Dicasterial” Timişoara a persoanelor care prezintă simptomatologia infectării cu virusul SARS-CoV-2. În acest scop, personalul jandarmeriei care asigură paza sediului  şi supraveghează securitatea accesului în incintă, va testa cu scanerul termic toate persoanele care intră în  Palatului de Justiţie „Dicasterial” Timişoara în vederea stabilirii temperaturii corporale, indiferent de calitatea persoanei şi de calea de acces în clădire.

(2) Efectivele de pază nu vor permite accesul în clădire persoanelor  a căror temperatură corporală depăşeşte valoarea de 37,5 grade.

Art.5 (1) În măsura în care persoanele nu au posibilitatea depunerii înscrisurilor la instanţe prin fax ori e-mail ori prin intermediul serviciilor poştale, ori consultării dosarelor şi a informaţiilor necesare în format electronic ori telefonic – căi pe care le recomandăm a fi folosite cu precădere – şi se prezintă pentru depunerea de înscrisuri, ori consultarea cauzelor aflate pe rol, cu sprijinul jandarmilor care asigură paza instanţelor, se va permite accesul către arhivele  şi registraturile instanţelor, cu păstrarea distanţei sociale de 1,5 m , exclusiv pe la intrarea publică situată în strada General Traian Doda, postul nr. 3, a maxim două persoane concomitent pentru fiecare arhivă/registratură, asigurând prioritatea avocaţilor, consilierilor juridici, consilierilor de probaţiune şi a experţilor. Timpul de staţionare în aceste spaţii nu va depăşi  3 minute pentru depuneri de documente, respectiv 15 min pentru studiul dosarelor, decât în situaţii cu totul excepţionale, cu acordul grefierului arhivar-şef.

(2) La biroul arhivă, grefierul arhivar va gestiona fluxul de persoane astfel încât între persoanele aşezate la masa de studiu să fie un loc liber.

Art.6 Cererile privind solicitarea de informaţii de interes public, conform Legii nr. 544/2001, vor fi formulate prin e-mail, fax ori telefonic, datele de contact fiind disponibile pe portal.just.ro – portalul instanţelor de judecată, ori, în situaţii excepţionale, prin prezentarea la Biroul de informaţii şi relaţii publice. Timpul de staţionare în aceste spaţii nu va depăşi 5 minute pentru depuneri de solicitări ori furnizarea pe loc a informaţiilor solicitate. Dacă  răspunsul nu poate fi transmis în aceste interval de timp, va fi avută în vedere formularea ulterioară a răspunsului, cu respectarea termenelor legale.

Art.7  Departamentul economico – financiar şi administrativ  al Curţii de Apel Timişoara şi al Tribunalului Timiş va achiziţiona benzi colorate vizibil pentru marcarea distanţei sociale de 1,5 m şi cale de acces/ieşire instituţie. De asemenea, în spaţiile în care se desfăşoară activităţi cu public (Registratură, Arhivă şi BIRP) vor fi montate panouri de plastic transparente în vederea protejării sănătăţii participanţilor.

 Măsuri care vizează activitatea în sălile de judecată

Art.1 Activitatea de judecată la Curtea de Apel Timişoara şi instanţele arondate acesteia se va relua începând cu data de 15.05.2020, după încetarea stării de urgenţă, revenindu-se la programul obişnuit de lucru al fiecărei instanţei, iar în sălile de şedinţă vor fi respectate următoarele reguli:

–   este obligatorie purtarea măştilor de protecţie facială şi a vizierelor de către judecători şi grefieri în interiorul sălilor de judecată;

–    este obligatorie purtarea măștii de protecție facială de către public, inclusiv de către avocați, in interiorul sediilor instanţelor, atât în interiorul cât şi în afara sălilor de judecată;

– dispozitivele de jandarmi care asigură paza vor refuza să permită accesul în sediul instanței a persoanelor care nu poartă mască de protecție facială;

–  Preşedintele completului de judecată  nu va permite accesul sau, după caz, va dispune evacuare din sala de judecată a persoanele care nu poartă mască de protecție facială;

–  accesul justiţiabililor, al altor participanţi la procesele civile şi penale în sediul instanței este permis cu 30 minute înainte de ora la care este anunțată cauza. Dispozitivele de jandarmi vor proceda la aplicarea acestei dispoziții, prin verificarea listei de ședință de la fiecare sală de judecată;

  • în sălile de ședință este obligatorie respectarea distanței sociale de protecție de 2,5 metri între persoane, inclusiv în ceea ce priveşte personalul instanței, iar dacă situaţia impune crearea unor contacte directe, care nu respectă distanţarea socială, timpul alocat să fie de cel mult 10 min.;
  • poziţionarea mobilierului în sălile de judecată, astfel încât să permită păstrarea unei distanţe de aproximativ  2,5 m  între participanţi.

 

III. Măsuri care vizează organizarea şedinţelor de judecată

Art.1 (1) În perioada 15 mai – 25 mai 2020, sub îndrumarea preşedinţilor de secţie, toate completurile din cadrul Curţii de Apel Timişoara şi instanţele arondate vor lua măsurile necesare pentru fixarea termenelor de judecată şi citarea părţilor în procesele a căror judecată a fost suspendată de plin drept pe durata stării de urgenţă.

(2) Preşedintele completului de judecată dispune întocmirea listei de şedinţă prin gruparea cauzelor pe intervale orare, urmărindu-se limitarea numărului de persoane prezente concomitent în sala de şedinţă şi valorificarea eficientă a intervalelor orare stabilite, astfel încât să se asigure respectarea regulilor de distanţare socială. În acest sens, preşedintele completului va putea avea în vedere şi identitatea de părţi sau de avocaţi ori de alţi participanţi în procedurile judiciare, în cauzele aflate pe lista de şedinţă. Lista, conţinând intervalele orare alocate fiecărui grup de cauze, se comunică prin publicare pe pagina de internet a instanţei şi prin orice alt mijloc de informare publică.

 

3) La stabilirea listei de şedinţă pe intervale orare, preşedintele completului va avea în vedere duratele de timp necesare, de suspendare a şedinţei de judecată pentru aerisirea/dezinfectarea sălii de şedinţă.

(4) Gruparea pe intervale orare se aplică şi dosarelor în privinţa cărora a fost fixat termen de judecată după data de 14.05.2020, în acest caz intervalul orar urmând a fi adus la cunoştinţa participanţilor faţă de care procedura de citare a fost legal îndeplinită, în condiţiile alin. (1). Pentru cauzele în care termenul de judecată se fixează începând cu data de 14.05.2020, intervalele orare aferente vor fi menţionate în citaţiile care se vor emite ulterior acestei date.

(5) Completul de judecată, la stabilirea numărului de cauze care se vor judeca într-o zi, va lua în considerarea şi faptul că în incinta Palatului de Justiţie „Dicasterial” Timişoara se vor desfăşura într-o zi, simultan, mai multe şedinţe de judecată, astfel se recomandă stabilirea unui număr maxim astfel încât să se evite aglomerarea spaţiului din incinta clădirii şi pentru  a se respecta regulile obligatorii de distanţare socială.

(6) La stabilirea calendarului de repunere a cauzelor pe rol se va avea în vedere şi aspectul că potrivit HCSM nr. 734/12.05.2020 vacanţa judecătorească este de 1 lună, în intervalul 1 – 31 august, iar completele de judecată, pot stabili ca pe durata acesteia să fie soluţionate şi alte tipuri de cauze decât cele urgente, stabilite de către Colegiului de Conducere al instanţei, în condiţiile art.1 pct.17 din anterior identificata hotărâre.

Art.2     Grefierul va fi prezent în sala de şedinţă cu 15 minute înainte de începerea şedinţei de judecată. Punerea la dispoziţie a dosarelor spre consultare procurorului, părţilor, reprezentanţilor sau avocaţilor acestora se realizează în timpul şedinţei, doar în intervalele orare alocate cauzelor respective, după o prealabilă verificare a identităţii şi calităţii.

Art.3 Şedinţa de judecată poate fi suspendată pentru motive justificate. Durata suspendării va fi anunţată şi afişată pe uşa sălii de şedinţă, prin grija grefierului.

Art.4 (1)  Strigarea cauzelor pentru amânare fără discuţii se poate face doar în intervalul orar alocat grupului de cauze din care acestea fac parte.

(2) Lăsarea dosarelor la a doua strigare se încuviinţează de preşedintele completului de judecată,  în intervalul orar prestabilit pentru grupul de cauze din care face parte şi cauza respectivă. Dispoziţiile art. 121 alin. (5) teza I din Regulamentul de ordine interioară al instanţelor judecătoreşti nu sunt aplicabile.

Art.5 (1) În cauzele nonpenale, dacă este posibil, se pot dispune măsurile necesare pentru desfăşurarea şedinţei de judecată prin videoconferinţă, cu respectarea principiilor care guvernează procesul civil.

(2) În cauzele penale, desfăşurarea şedinţei de judecată prin videoconferinţă se va face în condiţiile Codului de procedură penală sau ale legilor speciale, cu respectarea principiilor care guvernează procesul penal.

1 Reguli privind publicarea listelor de şedinţă pe portalul instanțelor.

Art.1 Grefierii de şedinţă din cadrul Curţii de Apel Timişoara şi a instanţelor arondate  vor întocmi listele de şedinţă cu cel puţin două zile înaintea desfăşurării şedinţelor de judecată, cu excepţia cauzelor care se înregistrează în această perioadă şi primesc termen de judecată mai scurt de două zile, un exemplar al listei de şedinţă urmând a fi pus de îndată la dispoziţia specialiştilor IT.

Art. 2 Specialiştii IT vor posta, de îndată, listele de şedinţă pe prima pagină a portalului instanţei la care se desfăşoară şedinţa de judecată, urmând ca, la sfârşitul fiecărei zile să elimine de pe portal listele şedinţelor care au avut loc în ziua respectivă.

 1 Reguli privind depunerea înscrisurilor la instanță prin mijloace electronice şi consultarea dosarelor şi a informaţiilor necesare în format electronic

Art.1 (1) Transmiterea cererilor de chemare în judecată, a căilor de atac. precum şi a oricăror alte cereri adresate instanţei care nu se depun direct în şedinţă, precum şi comunicarea acestora către părţi se recomandă a fi realizate prin mijloace electronice, preşedintele instanţei/secţiei sau al completului de judecată urmând a aprecia situaţiile derogatorii în care este permisă depunerea sau transmiterea documentelor în formă fizică, datele de contact fiind disponibile pe portal.just.ro – portalul instanţelor de judecată.

(2) Se recomandă ca depunerea de cereri sau înscrisuri la dosarul cauzei şi transmiterea lor către părţi să fie făcută prin intermediul serviciilor poştale sau prin mijloace de comunicare electronică (fax, e-mail), pe cât posibil nu în timpul şedinţei de judecată.

(3)  Cererile adresate instanţei pentru eliberarea certificatelor, a copiilor de pe înscrisuri şi pentru restituirea înscrisurilor originale se vor depune în principal prin mijloace de comunicareelectronică sau prin poştă,  în condiţii care să asigure verificarea identităţii solicitantului.

(4) Înscrisurile eliberate în temeiul cererilor prevăzute la alin. (3) se vor transmite în principal prin poştă sau dacă persoana care a formulat cererea solicită, prin poştă electronică, ori, în situaţii excepţionale, prin prezentarea la biroul registratură/arhivă.

Art.2 Cererile privind solicitarea de informaţii de interes public, conform Legii nr. 544/2001, vor fi formulate prin e-mail, fax ori telefonic, datele de contact fiind disponibile pe portal.just.ro – portalul instanţelor de judecată, ori, în situaţii excepţionale, prin prezentarea la Biroul de informaţii şi relaţii publice

 

Reguli speciale de igienizare şi dezinfecţie

Art.1 (1) Personalul cu atribuţii de curăţenie din cadrul Curţii de Apel Timişoara şi a instanţele arondate, va proceda la dezinfectarea sălilor de şedinţă, aerisirea sălilor, de cel puţin 2 ori pe zi, la începutul şedinţei de judecată şi la sfârşitul şedinţei de judecată,  şi după caz, în timpul suspendării şedinţei de judecată, conform programului agreat în prealabil  de completul de judecată, în cazul şedinţelor de judecată prelungite

.(2) Igienizarea tuturor spaţiilor (birouri, săli de şedinţă, registratură, arhivă, holuri de acces) din sediul instanţelor se asigură de către personalul de curăţenie de cel puţin 2 ori pe zi, la începutul zilei de lucru şi la sfârşitul zilei de lucru.

(3) Dezinfectarea se va face cu produce dezinfectante pe bază de alcool şi clor, urmând a se acorda o atenţie deosebită suprafeţelor cu care există contat frecvent şi prelungit, respectiv, uşile de acces în sălile de şedinţă, bănci, pupitrele judecătorilor, grefierilor, procurorilor, avocaţilor.

Art.2 Dispune personalului Biroului administrativ, sub coordonarea managerului economic:

Ø     distribuirea ritmică, în măsura stocurilor disponibile,  către secţiile instanţelor şi compartimentele auxiliare a măştilor de protecţie facială şi a mănuşilor, în vederea utilizării acestora de către personalul instanțelor;

Ø     montarea unor recipiente cu dezinfectanţi la intrarea în fiecare sală de judecată, cu atenţionarea justiţiabililor şi a avocaţilor în sensul de a proceda la dezinfectarea mâinilor înainte de a intra în sală, dar şi la uşile compartimentelor de arhivă/registratură;

Ø     amplasarea a câte unui recipient cu dezinfectant de mâini în fiecare sală de judecată pentru completul de judecată şi grefier.

VII. Reguli privind programul de lucru  şi munca la domiciliu

Art. 1 Personalul din cadrul aparatului propriu al Curţii de Apel Timişoara îşi exercită activitatea, de regulă, în cadrul programului de serviciu aprobat de 8 ore zilnic, situat în intervalul cuprins între orele 8 – 16, pe durata a 5 zile pe săptămână.

Art.2 Se recomandă limitarea la maximum posibil a deplasării judecătorilor şi a tuturor celorlalte categorii de personal din cadrul Curţii de Apel Timişoara în incinta Palatului Dicasterial, prin îndeplinirea atribuţiilor de serviciu de la domiciliu, în măsura în care este posibil, utilizând mijloacele electronice de comunicare cu respectarea tuturor planificărilor întocmite în cadrul secţiilor/compartimentelor privind participarea în şedinţele de judecată, asigurarea serviciului de permanenţă, precum şi îndeplinirea tuturor activităţilor judiciare şi extrajudiciare prevăzute în ordinul de serviciu, respectiv fişa postului.

VIII. Reguli privind evidenţa persoanelor afectate de pandemie

Art.1 Judecătorii şi toate celelalte categorii de personal din cadrul Curţii de Apel Timişoara şi instanţele din raza sa de competenţă, la întoarcerea din concediul de odihnă,  au obligaţia de a notifica telefonic atât conducătorul instanţei, precum şi medicul de familie cu privire la zona geografică în care au călătorit, la starea medicală generală, precum şi  dacă, după cunoştinţa lor, au intrat în contact cu persoane diagnosticate sau cu suspiciune de infecţie respiratorie cauzată de COVID-19.

(2) Persoanele care au călătorit în zonele de risc, astfel cum au fost stabilite de autorităţile competente, care au intrat în contact cu persoane diagnosticate sau cu suspiciune de infecţie respiratorie cauzată de COVID-19 şi care prezintă una sau mai multe dintre următoarele simptome – febră, tuse sau dificultăţi de respiraţie – nu pot reveni la locul de muncă, până la vindecare şi sunt obligate să respecte măsurile de protecţie, carantină sau autoizolare dispuse de organele medicale competente.

(3) Prevederile prezentului articol se aplică şi călătoriilor efectuate în zilele nelucrătoare – sărbători legale, weekend, zile de recuperare, concedii de orice altă natură etc., precum şi în cazul detaşării, delegării sau participării la orice acţiuni de formare ori asemenea, în interesul serviciului.

(4) Persoanele prevăzute la alin. (1) cu privire la care medicul de familie, menţine indicaţia de a nu se prezenta la locul de muncă ori cărora le-a fost eliberat certificat de concediu medical au obligaţia de a informa de îndată superiorul ierarhic, pentru luarea măsurilor de asigurare a continuităţii activităţii la nivelul structurii din care fac parte.

(5) Preşedinţii instanțelor din circumscripţia Curţii de Apel Timişoara au obligaţia de a comunica conducerii Curţii de Apel Timişoara  existenţa cazurilor de infecţie respiratorie cauzată de COVID-19 în cadrul instanțelor pe care le conduc, de îndată ce au cunoştinţă despre aceste situaţii în vederea adaptării şi luării măsurilor de protecţie necesare.

 

Dispoziţii generale

Art.1 (1) Prezenta deciziei  este obligatorie pentru instanţele din circumscripţia Curţii de Apel Timişoara, cu excepţia pct. I  şi pct. VII,  aplicabile doar instanțelor care îşi desfăşoară activitatea în incinta Palatului de Justiţie Dicasterial Timişoara.

(2) Celelalte instanțe din circumscripţia Curţii de Apel Timişoara vor reglementa aspectele care fac obiectul  pct. I, pct. III – art.1 alin. (5) şi  pct. VII prin reguli proprii în acord cu particularităţile instanţelor respective.

(3) Preşedinţii instanţelor care îşi desfăşoară activitatea în Palatul Dicasterial, precum şi preşedinţii instanțelor arondate Curţii de Apel Timişoara  pot lua orice alte măsuri pe care le consideră necesare, în scopul prevenirii transmiterii noului CORONAVIRUS.

(4) Conducerea instanțelor arondate Curţii de Apel Timişoara va proceda la popularizarea măsurilor dispuse, prin afişarea  în locuri publice, pe pagina de internet a instanței şi în mass-media de la nivel local. De asemenea, aceste măsuri se vor comunica baroului de avocaţi şi parchetelor de pe lângă instanțele judecătoreşti.

Autor
Redacția deBanat.ro nu-și asumă responsabilitatea pentru comentariile postate de utilizatori.

Comentarii prin facebook

Scrie un comentariu

* Nume
* Email
Website
Mesajul tau:
Campurile notate cu * sunt obligatorii

Articole asemănătoare

Cele mai citite articole


L'architect du beaute

Administratie vezi arhiva Administratie

Fidelity by Iulius Mall

Politica vezi arhiva Politica

sorin predescu

Un vechi liberal cheamă la vot împotriva lui Nicolae Robu: lipsă de caracter și satisfacție în a face rău

Sorin Predescu, Directorul Direcției Județene pentru Cultură Timiș, i-a făcut o caracterizare pe Facebook fostului primar Nicolae Robu:  lipsă de caracter și satisfacție în a face rău. “N-am chef să râdă toată țara de noi că l-am ales primar pe Robu, n-am chef să le explic la copii că asta e, a fi ridicol și...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Un vechi liberal cheamă la vot împotriva lui Nicolae Robu: lipsă de caracter și satisfacție în a face rău
isho.ro

Sport vezi arhiva Sport

Când un simplu hobby devine o pasiune adevărată şi apoi un stil de viaţă! Antonia Andreea Maliţa, campionă naţionala la crossfit

Este una din cele mai apreciate persoane din lumea fitness-ului bănăţean. Antrenoare personală cu stil şi legendă naţională în crossfit. Vorbim despre Antonia Andreea Maliţa, sportivă pur-sânge. „De loc sunt din Reșița sau cum îl mai știu unii ”satul cu tramvaie”, locul acela prin care treci să mergi la Văliug. Am practicat sportul de mică...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Când un simplu hobby devine o pasiune adevărată şi apoi un stil de viaţă! Antonia Andreea Maliţa, campionă naţionala la crossfit
Muzeul National al Banatului

Social vezi arhiva Social

dermaskin-orizontal
gauss-topografie-timisoara_728x90px

Economic vezi arhiva Economic

Se pregătește o nouă ediție a Salonului Industriei Ușoare, dedicată sărbătorilor pascale

La Timișoara se va desfășura o nouă ediție a Salonului Industrie Ușoare, una dedicată sărbătorilor pascale. Organizatorii au decis susținerea acestei ediții având în vedere succesul de care se bucură evenimentul în rândul publicului timișorean și la solicitarea expozanților tradiționali, urmând să aibă loc în perioada 24 – 28 aprilie, în organizarea Camerei de Comerț,...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Se pregătește o nouă ediție a Salonului Industriei Ușoare, dedicată sărbătorilor pascale

Știri de ultima oră vezi arhiva Știri de ultima oră

Peste 100 de vehicule istorice vor fi prezente, sâmbătă, la Timișoara, în Piața Unirii, la Retroparada Primăverii. De la ora zece, iubitorii automobilelor vor putea vedea pe viu câteva vehicule de valoare din istoria auto. După cum spuneam, se anunță un număr de peste 100 de vehicule istorice expuse, marea majoritate aparținând colecționarilor din Timis,...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Sâmbătă are loc Retroparada Primăverii. În Piața Unirii vor fi prezentate peste 100 de automobile istorice
La Timișoara se va desfășura o nouă ediție a Salonului Industrie Ușoare, una dedicată sărbătorilor pascale. Organizatorii au decis susținerea acestei ediții având în vedere succesul de care se bucură evenimentul în rândul publicului timișorean și la solicitarea expozanților tradiționali, urmând să aibă loc în perioada 24 – 28 aprilie, în organizarea Camerei de Comerț,...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Se pregătește o nouă ediție a Salonului Industriei Ușoare, dedicată sărbătorilor pascale
Inspectoratul Teritorial al Poliției de Frontieră Timișoara a organizat miercuri, la Universitatea Ştiinţele Vieţii din Timişoara, o conferință de prezentare a proiectului „Climat mai sigur în zona de frontieră româno-sârbă.”. Proiectul este în valoare financiară de 13,8 milioane de euro , fiind cofinanțat de Uniunea Europeană cu 85% din total. La conferinţă au participat reprezentanți...
Citeşte tot articolul Citeste articolul „Climat mai sigur în zona de frontieră româno-sârbă”. Proiect transfrontalier de importanţă strategică, prezentat la Timişoara
Este una din cele mai apreciate persoane din lumea fitness-ului bănăţean. Antrenoare personală cu stil şi legendă naţională în crossfit. Vorbim despre Antonia Andreea Maliţa, sportivă pur-sânge. „De loc sunt din Reșița sau cum îl mai știu unii ”satul cu tramvaie”, locul acela prin care treci să mergi la Văliug. Am practicat sportul de mică...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Când un simplu hobby devine o pasiune adevărată şi apoi un stil de viaţă! Antonia Andreea Maliţa, campionă naţionala la crossfit
Sorin Predescu, Directorul Direcției Județene pentru Cultură Timiș, i-a făcut o caracterizare pe Facebook fostului primar Nicolae Robu:  lipsă de caracter și satisfacție în a face rău. “N-am chef să râdă toată țara de noi că l-am ales primar pe Robu, n-am chef să le explic la copii că asta e, a fi ridicol și...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Un vechi liberal cheamă la vot împotriva lui Nicolae Robu: lipsă de caracter și satisfacție în a face rău
Comisia de selecție și evaluare constituită la nivelul Consiliului Județean Timiș a stabilit beneficiarii și proiectele din domeniul activității sportive, care vor fi finanțate din bugetul județului. Cea mai mare parte a cererilor au fost aprobate, câteva nu au întrunit punctajul și condițiile cerute. Suma totală acordată este de 3,250 milioane de lei, fiind stabilită...
Citeşte tot articolul Citeste articolul CJ Timiș a decis cum se împart banii pentru activități sportive
Peste două luni, Primăria Timișoara va putea pregăti licitația pentru desemnarea unei firme care să realizeze  Centrul de colectare separată a deșeurilor prin aport voluntar. Instituția a semnat contractul pentru proiectarea acestui centru, care va prelua 13 tipuri de deșeuri. Prin contract va fi elaborat studiul de fezabilitate (SF) și proiectul tehnic (PT), totodată se...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Un pas mic pentru un proiect mare. Centrul de predare a deșeurilor, care va fi amenajat pe 2,5 hectare are proiectant
Primarul Dominic Fritz afirmă că, dacă pe vremea lui Nicolae Robu, societatea Colterm a fost căpuşată de clici de partid, acum funcționează pentru timişoreni. Fritz îi răspunde astfel fostului primar care, zilele trecute, a prezentat un grafic pe care l-a denumit “situaţia reală de la COLTERM”. Dominic Fritz afirmă că Nicolae Robu dezinformează din nou,...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Dominic Fritz reacţionează: Pe vremea lui Robu Colterm a funcționat pentru a fi căpușat de clici de partid
De vineri, 19 aprilie, operele artiștilor români și islandezi realizate în cadrul proiectului de revitalizare a Conacului Mocioni vor fi expuse la Centrul Multifuncțional Bastion. Astfel, după trei săptămâni de expunere pe simezele din capitala Islandei, expoziția eveniment despre Conacul Mocioni revine acasă. Intitulată „Heritage of the past-Future of the Community”, expoziția cuprinde lucrări de...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Expoziția dedicată reabilitării Conacului Mocioni revine acasă, pe simeze la Centrul Multifuncțional Bastion/Foto
Top