Preşedintele TM 2021, Horaţiu Rada, îşi prezintă public activitatea, înaintea board-ului organizaţiei: „Mi s-a reproșat că nu comunic destul de mult”

Horatiu Rada si Ludovic Orban

Horatiu Rada si Ludovic Orban

Cu doar o zi înainte de şedinţa board-ului Asociaţiei Timişoara 2021, Horaţiu Rada, preşedintele organizaţiei, şi-a analizat activitatea şi a realizat un amplu raport al acesteia, de la momentul în care a preluat conducerea. De ce această informare publică?

Prin acest raport, prezentat pe pagina sa de Facebook, el spune că doreşte ca lumea să afle ce a făcut în perioada amintită, după ce a fost acuzat că nu comunică destul de mult despre activitatea sa. Momentul este unul bine ales, vine înaintea unei şedinţe importante a conducerii asociaţiei.

„Cu toată agitația din ultima perioadă, mă simt dator să prezint un raport de activitate, pentru că mi s-a reproșat că nu comunic destul de mult și că din această cauză lumea nu știe exact ce fac. Sper să fie suficient de lămuritor. Întotdeauna am susținut că Timișoara 2021 – Capitală Europeană a Culturii este și trebuie să fie un proiect de țară. Tocmai de aceea are nevoie, înainte de renume internațional, de cunoaștere și de recunoaștere în întreaga Românie, la nivel administrativ, politic și social. Pentru că acest proiect este menit să genereze prestigiu pentru Timișoara, pentru zonă, dar și pentru întreaga țară, în plan european și nu numai. Iar în punctul în care ne aflăm acum, cel mai important lucru este ca lumea să înțeleagă acest adevăr, pentru că doar astfel oamenii vor putea să se identifice cu proiectul, să-l aprecieze și să-l susțină”, a anunţat Rada.

El prezintă câteva obiective pe care şi-a propus să le atingă pentru susţinerea proiectului Timişoara Capitală Europeană a Culturii.

„În primul rând, i-am dedicat proiectului timp cu prioritate, câteodată însemnând chiar și douăsprezece ore într-o zi. Apoi, mi-am impus să nu mă opresc din drum, oricât de greu va fi acesta, pentru că lucrurile bune se construiesc numai cu muncă, cu atenție, cu determinare și cu condiția esențială să faci față obstacolelor care inevitabil apar. În al doilea rând, am dorit să creez căi de comunicare cu autoritățile naționale, regionale și locale. În continuarea primelor șase luni de mandat, am întreprins toate eforturile necesare pentru a menține relațiile cu principalele ministere care pot finanța sau susține proiectul”, continuă Horaţiu Rada.

Probabil una dintre cele mai mari reuşite a acestei perioade este dobândirea statutului de utilitate publică pentru asociaţie.

„Deși titlul de Capitală Europeană a Culturii a fost câștigat în 16 septembrie 2016, statutul de utilitate publică al asociației și legislația necesară pentru asigurarea finanțării multianuale au fost aprobate de Guvern abia după jumătatea anului 2019. De pildă, Ordonanța de Guvern 42 a fost aprobată în urma unor eforturi uriașe, în condiții de instabilitate politică și de birocrație. Cert este că în prezent există cadrul legislativ propice și șanse mai mari să primim bani de la Ministerul Culturii, unul dintre finanțatorii-cheie care, până acum, putea să facă alocări doar în condiții restrictive. Finanțarea multianuală conferă siguranța asigurării resurselor astfel ca activitatea să nu mai fie condiționată de bugetele naționale și locale, care trec prin proceduri administrative și care ajung să fie votate aproape de mijlocul anului”, mai spune preşedintele TM 2021.

El menţionează că s-au făcut eforturi permanente pentru obţinerea de finanţări de la fiecare dintre guvernele care au fost la Palatul Victoria, indiferent de culoarea politică a acestuia. De asemenea, menţionează Rada, au fost purtate discuţii cu câteva mii de potențiali parteneri, dintre care douăzeci interesați să devină sponsori relevanți ai proiectului pentru 2021. Negocierile au fost stopate din motive de pandemie, dar vor fi reluate pe noi coordonate.

Rada se referă, amplu şi la una dintre marile probleme cu care organizaţia s-a confruntat şi se confruntă, mai precis modificările la nivelul echipei executive. El spune că au fost sincope importante în activitatea desfăşurată.

„La nivelul echipei executive, întregul an 2019 și începutul lui 2020 au adus schimbări care erau necesare, în condițiile în care, o perioadă importantă de timp, activitatea asociației s-a derulat cu sincope, ceea ce a afectat buna funcționare. Tempoul cu care s-au derulat proiectele avea nevoie de dinamism, ceea ce a dus la plecarea unor oameni din echipă și la venirea altora noi”, menţionează Horaţiu Rada.

Preşedintele TM 2021 recunoaşte problemele din ultimele luni, care au dus şi la apariţia unor informări în public asupra acestora.

„Am depășit o perioadă de grea încercare pentru toată lumea. În ultimele luni, toți ne-am confruntat cu o situație neașteptată, nedorită și nemaipomenită. A fost necesară o repliere rapidă ca să putem gestiona perioada pandemiei. Situațiile de criză cer măsuri de criză, astfel că am acționat ca atare. Echipa asociației, în componența căreia au intrat și oameni noi care au adus plus valoare nucleului existent, a reușit în această perioadă dificilă să crească rapid performanțele comunicării online și offline pentru proiect și pentru programul propus pentru 2020 și 2021. Activitatea de comunicare și marketing online a Asociației Timișoara 2021 – Capitală Europeană a Culturii a atins pentru prima dată un nivel de performanță chiar pe timp de pandemie. Am muncit mult, mă bucur că am avut sănătate și energie pentru asta, nu am făcut tot ce mi-am propus, dar cât am reușit a fost cu mult efort personal”, se mai spune în acest raport.

Raportul integral poate fi citit de public, pe Facebook, la adresa

https://www.facebook.com/rada.horatiu/posts/3298103400220355

Redacția deBanat.ro nu-și asumă responsabilitatea pentru comentariile postate de utilizatori.

Comentarii prin facebook

Scrie un comentariu

1 comentariu pentru acest articol

drucker a spus: (iunie 10th, 2020 at 10:33 )

Oare chiar nu exista oameni de cultura in Timisoara care se pot implica in proiectul TM2021 ?

Trebuie sa vina un patron a carui firma functioneaza avand contracte exclusiv cu Primaria Timisoara si statul , sa managerieze un proiect cultural de o importanta covarsitoare pt Timisoara ?

„În primul rând, i-am dedicat proiectului timp cu prioritate, câteodată însemnând chiar și douăsprezece ore într-o zi .”(spune acest domn)
Oare atunci , cand a mai avut timp sa se ocupe de cele doua companii , a carui manager general este ?
Inteleg ca afacerile de succes in Romania se fac cu statul , dar macar cultura sa o lasam pe mana oamenilor de cultura .
Stim ca sunt multi bani in joc , dar nu-i puteti avea pe toti .

* Nume
* Email
Website
Mesajul tau:
Campurile notate cu * sunt obligatorii

Articole asemănătoare

Cele mai citite articole


L'architect du beaute

Administratie vezi arhiva Administratie

Fluturi și albine vii - expoziție

Politica vezi arhiva Politica

dermaskin-orizontal

Sport vezi arhiva Sport

CSM Lugoj, în fața celui mai important meci al sezonului

Miercuri seara va fi o sărbătoare adevărată pe malul Timișului la Lugoj, dar și un regal de volei. Se joacă meciul 2 din sferturile campionatului, între CSM și Corona Brașov. Bănățencele au avantaj după prima întâlnire, când sub Tâmpa au revenit de la 0-2 pentru un incredibil 3-2 și mai au nevoie de o victorie...
Citeşte tot articolul Citeste articolul CSM Lugoj, în fața celui mai important meci al sezonului
isho.ro

Social vezi arhiva Social

Muzeul National al Banatului
Winter Sale 2025 10 Ian 2025

Economic vezi arhiva Economic

craft

CCIA Timiș demarează cursul gratuit de Competențe antreprenoriale, financiare și juridice

Camera de Comerț, Industrie și Agricultură Timiș anunță demararea cursului gratuit de Competențe antreprenoriale, financiare și juridice, autorizat conform O.G. nr. 129/2000, organizat în cadrul Proiectului ”Evoluția Tehnologiilor Rapide = Evoluția Carierei Angajaților din Regiunea Vest”, cofinanțat din Fondul Social European Plus prin Programul Educație și Ocupare 2021-2027, și derulat de CCIA Timiș în calitate...
Citeşte tot articolul Citeste articolul CCIA Timiș demarează cursul gratuit de Competențe antreprenoriale, financiare și juridice

Știri de ultima oră vezi arhiva Știri de ultima oră

Numărul de reclamații primite de societatea Colterm, anul trecut, pentru temperatura necorespunzătoare a apei a fost de 18, au anunțat reprezentanții societății, ceea ce deja reprezintă o scădere față de cele 74 din 2020. Verificările întreprinse arată că există două puncte termice, PT 34 și PT 98, care nu se înscriu nu se înscriu mereu...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Societatea Colterm a primit, în 2024, 18 reclamații pentru temperatura apei calde și a căldurii
Înfrumusețarea Timișoarei, prin eliminarea cablurilor de pe stâlpii din oraș a lăsat Casa Județeană de Pensii Timiș în…beznă informațională! În noaptea de marți spre miercuri, instituția a rămas fără servicii de internet, deci fără posibilitatea de a opera cererile beneficiarilor. Problema a apărut fără niciun avertisment din partea furnizorului de internet sau a municipalității, spun...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Eliminarea cablurilor de comunicații de pe stâlpi blochează activitatea Casei de Pensii
Polițiștii locali din cadrul Serviciului Siguranță și Ordine Publică au aplicat, doar în cursul zilei de ieri, un număr de patru sancțiuni contravenționale unor persoane care au tulburat liniștea publică prin producerea de zgomote provenite de la megafoanele montate pe tot atâtea autovehicule. În fapt, este vorba despre patru persoane, toate din localitatea Căzănești, județul...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Bărbați din Ialomița care încercau să adune fier folosindu-se de megafoane instalate pe microbuze, sancţionaţi de Poliţia Locală
Camera de Comerț, Industrie și Agricultură Timiș anunță demararea cursului gratuit de Competențe antreprenoriale, financiare și juridice, autorizat conform O.G. nr. 129/2000, organizat în cadrul Proiectului ”Evoluția Tehnologiilor Rapide = Evoluția Carierei Angajaților din Regiunea Vest”, cofinanțat din Fondul Social European Plus prin Programul Educație și Ocupare 2021-2027, și derulat de CCIA Timiș în calitate...
Citeşte tot articolul Citeste articolul CCIA Timiș demarează cursul gratuit de Competențe antreprenoriale, financiare și juridice
Reprezentanții ISHO anunță că la Timișoara se deschide cel mai mare și mai complex institut de longevitate din țară. Începând cu acest an, ISHO va găzdui AZEENA Longevity Institute, cel mai mare și mai complex institut de longevitate din România, consolidând astfel angajamentul față de bunăstarea și sănătatea comunității. Institutul își va deschide porțile începând...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Complexul ISHO va găzdui din 2025 AZEENA Longevity Institute
Călătorii care folosesc transportul în comun în Timișoara vor putea viziona pe monitoarele din stațiile de pe traseu mai multe filmulețe care vo prezenta mai multe informații despre istoria locală. ”O călătorie în istoria orașului tău” aduce zilnic în mijloacele de transport în comun scurte videoclipuri de maximum 30 de secunde, care marchează momente esențiale...
Citeşte tot articolul Citeste articolul O călătorie prin istoria Timișoarei – acum și în mijloacele de transport public!
Administrația pentru Educație și Sănătate din cadrul Primăriei Timișoara, a lansat licitația pentru găsirea unei firme care se va ocupa de reparația și întreținerea unităților de învățământ preuniversitar din oraș. Suma oferită se dublează față de cea oferită anul trecut, precedentul contract fiind semnat în luna ianuarie a anului trecut, pe o durată de doi...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Primăria Timișoara caută o nouă firmă pentru a efectua reparațiile curente la școlile din oraș
Top