Când se prorocea că dl. Deputat Cătălin Drulă ar fi ministrul din umbră al Transporturilor, din umbra USR-ului, firește, frământa ușor-ușor o întrebare. Cum va fi de acum încolo relația dintre Asociația „Pro Infrastructură”, prin care dl. Drulă supraveghea ce se făcea și ce nu se făcea bine în Ministerul Transporturilor și compania națională de drumuri și autostrăzi, și exact aceleași instituții conduse post-alegeri exact de dl. Drulă și subalternii?
Va fi ca asociația vânătorilor și pescarilor care punea peștele cel mare și mistrețul cel gras în undița și cătarea primului vânător Adrian Năstase sau cum se va petrece de acum înainte treaba cu drona spion? Va filma ea, drona asociației „Pro Infrastructură”, numai tăieri de panglică sau și momentele mai proaste de pe șantierele patriei, cum a făcut și până acum?
E, am fost informați prompt că nu va fi ca pe vremea lui „Bombonel”. ”Vom rămâne la fel: total independenți, apolitici și obiectivi. Vom critica de fiecare dată când ministrul va greși sau când CNAIR, CFR ori autoritățile de la metrou sau din aviație nu își vor îndeplini prompt promisiunile și obligațiile. Sperăm că noul ministru va avea curajul, puterea de muncă, susținerea politică și timpul să facă adevăratele reforme structurale în MT și în companiile din subordine pe care le așteptăm cu toții de zeci de ani”, au anunțat cei care au rămas a Pro Infrastructură. Nu se specifică în comunicat cine anume, dar sper din tot sufletul să nu fie o lucrare cap-coadă a d-lui Drulă de dinainte și de după.
De altfel, dl. Drulă trăiește o situație win-win. Dacă face treabă bună la Ministerul Transporturilor și peste patru ani vom număra acea mie de kilometri de autostradă impecabil copertată, păi atunci cine culege laurii? Dl. Drulă, firește, iar asociația „Pro Infrastructură” va putea să zică „uite ce ministru priceput am putut da noi!”. Ba poate da asociația chiar și șefi în lanțul de conducere al Companiei sau prin diverse direcții din minister. Dacă iasă prost din sute de motive, nepricepere în alcătuirea proiectelor de atragere a fondurilor europene, lipsa banilor pentru cofinanțare, lipsa de professionalism a firmelor, blocajele din justiție pentru câștigarea licitațiilor, lenea funcționarilor, alte forme de bătaie de joc sau banala ceartă cu liberalii, atunci ce-ar mai fi de zis?
Păi aici e șiretlicul. Se poate zice că dl. Drulă a fost, în realitate, omul sub acoperire al celor din asociația „Pro Infrastructura” pentru a obține informații proaspete depre haosul din minister. Așa vor avea întâietate cei din „Pro Infrastructura” să arate lumii cât de slab este ministrul român al Transporturilor, dar cât de priceput și eficient este dl. Drulă ca agent ONG ascuns în mijlocul „caracatiței” din sistem. Și că, de fapt, adevăratul ministru al Transporturilor este dl. Ștefan Mandachi, suceveanul #șâeu cu metru lui celebru de autostradă, dar care la alcătuirea Guvernului Cîțu a rămas infiltrat de ANAF la restaurantul de gyroși, să vadă Finanțele care e ponderea evaziunii fiscale în Horeca din Moldova.
Și dacă stăm să ne gândim așa or fi mai mulți din ăștia „sub acoperire”. Că poate nici Marcel Ciolacu să nu credeți că este așa de analfabet cum se chinuie să ne arate de ceva vreme. Sau doamna Grapini, nici dumneaei nu poate fi atât de tută cum pare și, cine știe?, o fi infiltrată de Academia Română în delegația PSD de la Bruxelles. Glumim noi, glumim, dar citindu-l pe Moise Guran și puternica sa părere bună despre Cătălin Drulă, în spovedania dată după perioada trăită în staful USR-Plus, mă întreb ce ar mai opri Ministerul Transporturilor să facă pași nefăcuți până acum în dezvoltarea rutieră a României. Profesionist venit din conducerea asociației „Pro Infrastructura”, voință politică căcălău, bani la dispoziție din linii de dezvoltare europene… Dar știm noi acuma din ce prostie sau din ce ceartă banală va cădea guvernul?
Comentarii prin facebook