După o lungă pauză în care n-a mai apărut nici măcar la “tonomatul Ciutacu” de la GhiţăTV, Traian Băsescu a ieşit din nevorbire. A prins şi un prilej pe care-l aştepta cam de multă vreme. Şi acum a venit, odată cu accidentul feroviar de la Feteşti, în care un mecanic de locomotivă, mangă de beat, a intrat cu marfarul într-o altă garnitură de tren. Fără să stea mult pe gânduri, Băsescu a găsit imediat vinovatul pentru accident: Cătălin Drulă, ministru al Transporturilor şi deputat de Timiş.
“Ministrul Transporturilor ar fi trebuit să-și dea demisia. Celebrul Drulă care trece mare erou că a mers cu bâta la metrou, e bine ce a făcut, dar deocamdată nu a dus la îndeplinire niciun proiect de infrastructură”, a grăit fostul preşedinte. Pentru început, trebuie spus un lucru, fiindcă multă lume poate nu ştie. Autoproclamat cel mai bun bun ministru al Transporurilor din istoria României, Băsescu are o incredibilă invidie faţă de Drulă. Şi asta după ce tot mai multă lume îi acordă lui Drulă titlul neoficial pe care şi l-a asumat Băsescu. Apoi ar mai fi şi marele scandal de la metrou. Celebrul mafiot sindical Ion Rădoi a primit spaţiile demolate de Drulă chiar de la Ministerul Transporturilor în perioada în care acesta era condus de Băsescu. Cel care, prin 1999, ca amănunt de culoare, scotea “cucii din cap” celor care vorbeau de necesitatea unor autostrăzi în România. Se întâmpla la Timişoara, la Hotel Continental, acolo unde Băsescu ajungea cu o maşină a fraţilor Cristescu. Asta şi ca să înţelegem de ce România este codaşa Europei la infrastructură rutieră. Lucru care a condus şi la înapoierea economică.
Dar altceva e chiar spumos în accidentul de la Feteşti. Şi trebuie spus că Drulă a interzis firmei căreia îi aparţine marfarul să mai opereze în România. Ei bine, firma cu pricina, Tim Rail Cargo, îşi are sediul la Dumbrăviţa, lângă Timişoara. Ea a fost înfiinţată, printre alţii de… pac-pac… Elena Udrea. Se întâmpla în 2013, o perioadă în care fosta “blondă de la Cotroceni” investea la greu banii făcuţi în perioada în care era bugetară şi conducea România alături de Băsescu. În combinaţie mai erau fostul purtător de geantă al Elenei Udrea, Alin Popoviciu, fost deputat PDL, şi Valeriu Trică.
Acesta din urmă iar este un personaj de poveste. Prieten bun al lui Alin Popoviciu, Trică a fost șef al Regionalei CFR Timișoara, iar pentru o perioadă de șase luni, chiar director general al Companiei Naționale CFR. Era în perioada guvernării Băsescu-Udrea-PDL, perioadă în care Trică ajunge putred de bogat ca angajat al statului. Tot Trică, în 2018, cumpără cu 500.000 de euro de la Elena Udrea cele 25% din acţiuni pe care le avea la Tim Rail Cargo. Mai mult, i se rambursează şi creditele în valoare de de 526.733 lei și 60.000 euro acordate anterior societății de către Udrea. Era chiar perioada în care aceasta avea mare nevoie de bani, fiind fugară în Costa Rica.
Aşadar, avem de-a face cu o firmă cu miros “băsisto-udrist” şi care a mai fost implicată în accidente, ultimul în aprilie acest an. Iar să ceri demisia lui Drulă fiindcă un mecanic al acestei firme era beat mangă chiar seamănă cu a vorbi de funie în casa spânzuratului. Sigur, fiind vorba şi de alcool, unii ar avea o altă interpretare vizavi de ieşirea lui Băsescu.
Comentarii prin facebook