Pe șantierul viitorului drum de legătură între Timișoara și autostrada A1, de pe Calea Aradului, s-a făcut în sfârșit un prim pas concret, arheologii realizând primele cercetări arheologice. Predarea amplasamentului către constructor a avut loc la începutul lunii martie.
Finalul săptămânii precedente a adus în sfârșit primele lucrări de descărcare arheologică de pe amplasamentul viitorului drum de legătură dintre Timișoara și A1. Acesta va porni de la bifurcația spre Sânandrei de pe DN 69 Timișoara – Arad. Cercetarea arheologică este realizată de arheologi de la Muzeul Județean Satu Mare.
Ordinul de începere a lucrărilor a fost dat în 1 martie 2021, iar marți, 9 martie, a avut loc predarea amplasamentului și a bornelor de reper către firma care va reaalize lucrarea. Contractul de proiectare și execuție a drumului de legătură Autostrada A1 Arad – Timișoara – DN 69 a fost câștigat de cei de la Todini Costruzioni Generali S.p.A. Predarea s-a făcut de către beneficiar, Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere, prin DRDP Timişoara.
Durata contractului este de 24 de luni, din care 6 luni este perioada de proiectare și 18 luni – perioada de execuție a lucrărilor.
Traseul drumului de legătură începe cu circa 300 m înaintea intersecției existente, dintre drumurile DJ 692 și E671 (DN 69), aici se va amenaja un nod rutier și se va continua pe direcția Nord-Est, spre Autostrada A1. Traseul va avea o lungime de circa 10 km.
Societatea italiană,Todini Construzioni Generali a fost înfiinţată în anii 50, fiind deţinută în prezent de Prime System KZ, o companie din Kazakhstan care, la rândul ei, aparţine chinezilor de la Zhol Zhondeushi group. Todini Costruzioni Generali SPA a fost o filială a Salini Impregilo cedată kazahilor în 2016, pentru 50 de milioane de euro.
Comentarii prin facebook