Asociația Timișoara Capitală Europeană a Culturii și-a făcut site de internet nou, a schimbat numele acestuia dar și domeniul, de la ”.ro” trecând la ”.eu”. În plus, a fost lansată și o variantă în… maghiară, la care doar o mare parte din titluri sunt în această limbă. Noua pagină de internet va fi găsită la adresa https://timisoara2023.eu.
Pagina de internet a Asociației Timișoara Capitală Europeană a Culturii 2023 are o nouă formă, care înglobează noi funcționalități, dar și secțiuni în limba română, limba engleză și maghiară. Informațiile transmise de asociație nu explică și de ce a fost aleasă (numai) limba maghiară și nu, de exemplu, germană, italiană, spaniolă sau… olandeză. Sau chiar sârbă, dacă ne gândim că la Novi Sad se desfășoară exact ce trebuia să fie și la Timișoara în 2021.
Conform celor de la TM2023 noul site oferă ”mai ales, o imagine care să reprezinte promovarea Programului Cultural al Timișoarei 2023, Capitală Europeană a Culturii, în ansamblul său”.
”Oferind publicului informații despre concept, programe-cadru și calendar, într-un mod unitar, iar partenerilor soluții grafice și un suport profesional în comunicarea cu presa și cu publicul larg, migrarea noului website pe o adresă nouă semnifică și adaptarea la noile formule premergătoare pregătirilor pentru primirea titulaturii Timișoarei de Capitală Europeană a Culturii în anul 2023”, se spune în anunțul asociației.
Într-un limbaj ”cult” suntem informați că finanțarea vine de la Casa de Cultură a Județului Timiș, pachetul de finanțare incluzând și traducerile în engleză și maghiară.
Deocamdată banii pentru limba maghiară nu se justifică, pentru că textele sunt oricum în limba română și în versiunea maghiară.
”Proiectul transversal de comunicare finanțat de Casa de cultură și Artă a Județului Timiș a inclus aducerea la zi a paginii de web și traducerea acesteia în limba engleză și maghiară, incluzând punerea la dispoziție a unei grafici unitare, care să decline motto-ul “Luminează orașul prin tine” și conceptul luminii prin template-uri grafice, odată cu oferirea unui suport profesional în relația cu presa și publicul larg. În acest sens, harta care se afla inițial pe prima pagină a fost transformată într-o secțiune dedicată Programului Cultural în care vizitatorul poate parcurge evenimentele desfășurate din 2017 până în prezent în funcție de stația, traseul și teritoriul în care s- a desfășurat. În felul acesta, se poate face o lectură a modului în care conceptele din Dosarul de candidatură au fost transpuse prin proiecte în perioada de pregătire (2016-2021). În prezent website-ul https://timisoara2023.eu oferă o imagine imediată a evenimentelor și a informațiilor relevante, fiind suprimată harta de pe pagina inițială și înlocuită cu un carusel prin care este scoasă în evidență activitatea curentă, de la evenimente culturale și artistice la acțiuni de voluntariat. În același timp, conținutul a fost restructurat și îmbogățit atât în limba română cât și limbile engleză și maghiară”, se mai spune în anunțul TM2023.
Pentru a susține o imagine unitară a Programului Timișoara Capitală Europeană în anul 2023, s-a realizat o trusă de instrumente cu șabloane editabile, care să decline în diverse formate (afișe, bannere, flyere, broșuri etc.) Manualul de identitate vizuală Timișoara 2023 cu scopul de a facilita și monitoriza activitatea partenerilor de implementare a Programului Cultural Timișoara 2023 și de a oferi o identitate vizuală unificată a Programului Cultural. Astfel a fost asigurată respectarea structurii grafice conform brandingului Programului Timișoara-2023 Capitală Europeană a Culturii, realizându-se atât structurile grafice pentru parteneri, cât și pentru susținători ai programului, cu concepte diferite dar unitare.
Comentarii prin facebook