După ce s-a certat luni de zile cu Primăria Timișoara pe teme arhitectonice, CFR pornește din nou licitația pentru reabilitarea Gării de Nord. Pe SEAP a fost (re)lansat proiectul ”Reabilitare fațadă, reparații platforme, iluminat, acces intrări în clădirea de călători stația CF Timișoara Nord și reparații acces peron linia 1 + acces tunel pietonal”.
Compania CFR a publicat pe SEAP un nou anunț de licitație pentru stabilirea unui constructor care să se ocupe de reabilitarea Gării de Nord Timișoara. Decizia vine după ce reprezentanții societății de infrastructură și cei ai primăriei s-au contrat luni de zile pe tema modului în care va arăta gara, asupra soluțiilor referitoare la arhitectură și încadrarea în dorințele municipalității.
Ulterior, a fost necesară și o nouă autorizație de construire.
”Întrucât în prezent clădirea Gării Timișoara Nord nu mai corespunde cerințelor actuale privind asigurarea unor condiții optime desfășurării activităților în clădire și a exigențelor de calitate impuse de legislația în vigoare, se impune achiziționarea lucrării „Reabilitare fațadă, reparații platforme, iluminat acces intrări în Clădirea de călători stația CF TIMIȘOARA NORD și reparații acces peron linia 1 + acces tunel pietonal”. Clădirea Gării de Nord Timișoara este alcătuită din 6 corpuri comasate într-un ansamblu. Construcția prezintă deficiențe de ordin structural, estetic, funcțional, de ineficiență energetică, cu pierderi mari de căldură și pe linie de siguranță în exploatare. Prin realizarea lucrării se urmărește reabilitarea fațadelor ansamblului Gării de Nord, intervenții asupra tunelului pietonal de acces la peroane, intervenții la copertina peronului 1 și refacerea piațetei gării.”, se spune în anunțul de licitație.
În principal, proiectul include refacerea fațadei, a accesului spre tunelul pietonal spre peroane, se va reface piațeta din fața gării unde va fi instalată și o fântână arteziană.
Deși inițial se dorea acoperirea clădirilor cu o placare din alucobond, în urma discuțiilor cu arhitecții primăriei a fost impusă soluția placării cu piatră. De asemenea, se va lucra la peronul 1.
Finanțarea se va asigura din fonduri proprii ale CNCF CFR SA, achiziția lucrării este prevăzută în „Lista obiectivelor de investiții finanțate din surse proprii CNCF CFR SA pentru anul 2022. Suma oferită este de 24,6 milioane de lei, iar durata contractului va fi 18 luni.
Această licitație este cea de a doua, prima a desemnat o asociere condusă de Constructim să se ocupe de proiect, contractul fusese semnat în 2020, dar nu a fost pornit niciodată.
Acest contract se referă doar la o parte din Gara de Nord, restul peroanelor, dar și alte facilități sunt incluse în proiectul de reabilitare a căii ferate dintre Caransebeș și Arad.
Comentarii prin facebook