Cel mai disputat, anulat, amânat, licitat, relicitat obiectiv de infrastructură din ultimii ani din România, va avea de vineri constructor. Asocierea condusă de UMB și Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere din România semnează, vineri, la Timișoara, contractul pentru proiectarea și execuția tronsonului de autostradă cu tuneluri, lipsă din autostrada Lugoj – Deva, cuprins între Margina și Holdea.
În prezența ministrului Transporturilor, Sorin Grindeanu, va fi semnat acordul care va duce la realizarea ultimei bucăți de autostradă lipsă de pe A1, care va permite circulația integrală pe drumul rapid, de la Nădlac la Sibiu.
Scos inițial din contractul pentru lotul 2 al Lugoj – Deva, acest lot a adus penalizări imense României, după ce executantul acestui lot a dat țara în judecată la Curtea de Arbitraj Internațional. Ulterior a fost scos separat la licitație și a fost câștigat de o firmă turcească, dar rezultatul a fost anulat pentru că suma oferită nu îndeplinea necesarul pentru realizare. A fost scos din nou la licitație și câștigătoare a fost declarată oferta lansată de o asociere condusă de una dintre cele mai performante firme de construcții din România, UMB. Din parteneriat face parte și o societatea din Bosnia, Euro Asfalt, care are experiență în domeniul realizării de tuneluri.
Contractul e o valoare de aproximativ 400 de milioane de euro și o durată de realizare de 45 de luni, din care 11 luni pentru proiectare și 34 pentru execuție. Finanțarea se realizează în mare parte din fonduri PNRR, ceea ce face necesară închiderea lucrărilor până în 2026.
Lotul în cauză are puțin peste 9 kilometri, din care mai mult de doi kilometri sunt reprezentați de tuneluri.
Comentarii prin facebook