Primăria Timișoara a rezolvat, până în prezent, dosarele a 242 de beneficiari, care și-au primit banii prin programul Rabla Local. Pentru alți 75 de beneficiari se lucrează la documentația pentru efectuarea plății. Așadar, aproximmativ jumătate dintre dosarele depuse au fost rezolvate.
În total, au fost întocmite în total 600 de contracte, din care 503 au fost deja semnate de beneficiarii stimulentului de casare.
Programul vizează reducerea poluării și eliberarea spațiilor ocupate de mașinile vechi. Beneficiarii au obligația să depună pe dfmt.ro, (ATLAS WEB) documentația necesară pentru Rabla Local PAS 1, cu următoarele documente pentru verificarea eligibilitati : Actul de identitate al solicitantului, semnat in copie conformă cu originalul; Cartea de identitate a mijlocului de transport, semnat în copie conformă cu originalul; Certificatul de înmatriculare, semnat în copie conformă cu originalul; Certificat de atestare fiscală din care să rezulte că nu este înregistrat cu obligații restante de plată a taxelor, impozitelor, amenzilor și contribuțiilor către bugetul de stat, emis de organul fiscal central (ANAF); Cerere privind eliberarea certificatului de atestare fiscală privind impozite, taxe si alte venituri la bugetul local pentru persoane fizice; Certificatul de cazier judiciar; Împuternicire, in original sau copie legalizată, dacă este cazul; Actul de identitate al împuternicitului, semnat în copie conformă cu originalul; Extras de cont; Acord privind prelucrarea datelor cu caracter personal.
Dacă toate documentele de mai sus au fost depuse in mod corespunzător și se primește confirmarea de la DFMT cu privire la eligibilitatea lor si au semnat contractul de finanțare cu Primăria Municipiului Timișoara, beneficiarii au obligația să caseze autovehiculul vechi la un centru autorizat APM Timiș pentru preluarea autovehiculelor uzate și să radieze mașina la Direcția Regim Permise și Înmatriculare a Vehiculelor. După îndeplinirea acestor cerințe, beneficiarii au obligația să depună online în termen de 30 de zile, pe dfmt.ro, (Atlas Web) la secțiunea declarații online – Rabla Local PAS 2, următoarele documente : Certificat de distrugere emis de o firmă autorizată ; Certificat de radiere emis de Direcția Generală Permise de Conducere și Înmatriculări Timis.
Plata sumei de 3.000 de lei către beneficiari se va face după scoaterea definitivă din evidența fiscală a autoturismului. În lipsa documentului care atestă scoaterea din evidența fiscală, stimulentul de casare nu poate fi plătit, chiar dacă există un contract încheiat cu Primăria.
Este de subliniat faptul că autovehiculele trebuie predate la unități autorizate în vederea casării după semnarea contractului. În caz contrar, proprietarul nu mai este eligibil.
De menționat, de asemenea, este faptul că persoanele care primesc suma de 3.000 de lei pentru casarea mașinii vechi și poluante nu au dreptul să achiziţioneze un autoturism cu norma de poluare Euro 5 şi/sau inferioară în termen de 3 ani de la primirea stimulentului pentru casare.
Precizăm că finanțarea pentru Rabla Local este asigurată de Ministerul Mediului – Administrația Fondului pentru Mediu în proporție de 80% și de Primăria Timișoara în proporție de 20%.
Comentarii prin facebook