Lucrările la mult așteptata reabilitare a căii ferate dintre Caransebeș și Arad, care include și porțiunea care traversează Timișoara, sunt demarate, deocamdată pe un singur lot dintre cele patru, Lugoj – Timișoara Est. Pentru alte două loturi, inclusiv cel timișorean, au fost emise autorizațiile de construire.
Primul șantier de pe tronsonul Caransebeș – Timișoara – Arad este deschis la ora actuală pe Lotul 2 Lugoj – Timișoara Est, care are în prezent o lungime totală de 54,13 km de linie simplă, iar la finalul lucrărilor de modernizare, prin dublarea căii ferate pe întreaga distanță, tronsonul Lugoj – Timișoara Est va avea o lungime totală de linie simplă desfășurată de circa 108 km, spun cei de la CFR Infrastructură, Regionala Timișoara.
La ora actuală sunt în derulare lucrările de defrișare a vegetației și de amenajare a drumurilor tehnologice. În stațiile Topolovățu Mare, Recaș, Lugoj și Remetea Mare se demontează firul de contact și cadrul șină-traverse pe anumite linii, fără implicații în circulația trenurilor. De asemenea, se execută fundații pentru peroane, iar la podul peste Timiș, lucrările sunt în derulare în zona pilei nr. 1.
Tronsonul de cale ferată Caransebeș – Timișoara – Arad (162,19 km) va fi modernizat în cadrul celor 4 loturi delimitate geografic, la ora actuală fiind emise autorizații de construire (etapa I) pentru LOTURILE 2,3, și 4: Lotul 1 Caransebeș – Lugoj (39,56 km) – 1,34 miliarde de lei, fără TVA – etapa de proiectare; Lotul 2 Lugoj – Timișoara Est (54,13 km) – 1,91 miliarde lei, fără TVA (proiectare și execuție); Lotul 3 Timișoara Est – Ronaț Triaj (13,86 km) – 1,44 miliarde lei, fără TVA (proiectare și execuție); Lotul 4 Ronaț Triaj – Arad (54,86 km) – 2,18 miliarde lei, fără TVA (proiectare și execuție).
Comentarii prin facebook