CNAIR are trei proiecte în curs în zona de vest. Centura Vest, Margina – Holdea și autostrada Timișoara – Moravița merg înainte

centura de vest

centura de vest

Principalele investiții realizate de Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere în zona Timișoara merg înainte, a anunțat ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu. La centura Timișoara Vest desemnarea câștigătorului contractului de execuție e pe ultima sută de metri, la autostrada Timișoara – Moravița s-a finalizat studiul geo, iar pe Margina – Holdea se lucrează.

Cel mai înaintat proiect este cel al bucății de autostradă lipsă din A1, Lugoj – Deva, de la Margina la Holdea, celebra porțiune cu tunele pentru urși. Aici constructorul, UMB, alături de partenerul său din Bosnia Herțegovina, sunt pe șantier, se lucrează la realizarea de piloți și foraje.

”Nu am emoții că vor fi întârzieri,” spune Grindeanu.

Pe ultima parte a centurii de ocolire a Timișoarei, Centura Vest, lucrurile sunt, de asemenea, înaintate.

”Licitația pe Timișoara Vest e în faza finală de evaluare. E o chestiune de zile până când comunicăm câștigătorul”, a mai declarat Grindeanu.

O altă veste bună e că și proiectul autostrăzii Timișoara – Moravița merge înainte, în ciuda pesimismului unora. Acolo au fost finalizate studiile geo, iar în una dintre viitoarele ședințe de guvern vor fi aprobați indicatorii tehnico-economici.

În ceea ce privește partea română a autostrăzii care ar urma să treacă granița spre Serbia, până la Belgrad, proiectul are integral finanțarea asigurată până la graniță, spune ministrul.

Problema va fi continuare cu partea sârbă. Interesul pentru continuarea autostrăzii nu e unul deosebit pe partea sârbă, dar cea mai mare problemă este legată de nodul de la trecerea frontierei. Acesta este enorm de scump, pentru că a fost gândit ca fiind unul enorm, mai ales pentru nivelul de trafic. Ar urma să fie de două ori mai mare ca cel de la Nădlac, deși este evident că vorbim de un trafic mult mai redus. În plus, sârbii doresc ca România să suporte integral costul acestui punct de frontieră, și aici vorbim de o sumă imensă, de jumătate de miliard de euro. A fost găsită și soluția pentru a nu se bloca proiectul.

”Echipe de la minister au avut și în ultima perioadă întâlniri cu oficialii din Serbia, acolo, la sfârșitul acestei luni avem studiu de fezabilitate, urmează să aprobăm indicatorii tehnico-economici. La finalul lunii august dorim să scoatem la licitație două tronsoane din autostradă, al treilea lot e cel legat de vamă. Acolo e o discuție cu partenerii sârbi și cu alte instituții care și-au dat avizul pentru un proiect de jumate de miliard de lei, adică un nod și un punct de trecere a frontierei dublu față de cel de Nădlac, mi se pare exagerat. Traficul e mai mic. Așa am găsit înțelegerea… Nu e finală discuția legată de cine construiește și din ce bani. Exact acel punct l-am decupat și va fi o licitație aparte pe viitor”, a încheiat Grindeanu.

Etichete
Redacția deBanat.ro nu-și asumă responsabilitatea pentru comentariile postate de utilizatori.

Comentarii prin facebook

Scrie un comentariu

10 comentarii pentru acest articol

HHH a spus: (iulie 20th, 2024 at 08:35 )

Și DEx Arad-Oradea e i sud? Sau doar Timisul e în VEST?

ion a spus: (iulie 20th, 2024 at 09:37 )

Eu cred ca titlul articolului e neinspirat. Sunt sigur ca atunci cand viziteaza Oradea, Grindeanu vorbeste de proiectele ce se deruleaza acolo.

Nelu a spus: (iulie 20th, 2024 at 10:17 )

Ia sa vedem cat de mincinos este acest Grindeanu care ar trebui sa fie la puscarie dupa OUG 13, nu ministru. Dar deh, romanii:

– in decembrie 2023: „La anul, pe A0 Sud, undeva în luna iulie se va circula de la A1 la A2, pe întreg traseul”.
– tot in 2023: „La anul se va circula pe întreg traseul de la Craiova la Pitești pe drumul expres”.
– „Pe drumul expres Brăila – Galați, în mai, iunie, va fi finalizat și drumul expres”.

Si altele ale ultraincompetentului si mincinosului Grindeanu, aici: https://www.digi24.ro/opinii/opinie-si-promovare-politica/de-ce-in-romania-nu-se-va-circula-mai-usor-in-2024-drula-sase-minciuni-ale-lui-grindeanu-la-dezbaterea-bugetului-transporturilor-2620513

Dan a spus: (iulie 20th, 2024 at 10:29 )

Foarte bune proiectele astea. Bravo MT/Grindeanu si mai ales bravo simonis. Aradenii si oradenii fac pontravi ca nu se mentioneaza si proiectul lor ? Pai in anii 90-2000 maibaradeni cand ati ignorat nevoile Timisului in ce priveste PTFbcubUngariabcum a fost ? Nesimtitilor. Ati tras A1 langa Ar cu nesimtire ca sa o indepartati de TM. Si acuma comentati ca are Timisul prea multe proiecte ? Timisul merita fata de voi sibfatavde BH la orice ora, uitati-va peste toate statisticile economice.

Mircea a spus: (iulie 20th, 2024 at 11:01 )

DE CE NU ESTE BUN VECHIUL PUNCT DE TRECERE MORAVIȚA , CU ANUMITE MODIFICĂRI ?

Surdu din pom a spus: (iulie 20th, 2024 at 11:25 )

.. E multa vrăjeală în articol
… AVEM UNII UN VIS, ALTII//VRAJITORII, STIU // AU ÎNVĂȚAT SA SCRIEȚI DESPRE VISE CA DESPRE REALITĂȚI ÎNTÂMPLATE UERI..
… MULT SUCCES LA VRAJEALA

Nelu a spus: (iulie 20th, 2024 at 13:14 )

Apropo, ca is unii cu 1.5 neuroni care aplauda pesedismul ca niste foci:
multumiti-i tot lui Grindeanu pentru ce se intampla acum la Cosava, ca pe vremea lui, mai exact in 2021-2022 a fost reparat drumul ala! Ca acum sa-l rada de tot. Trec trurile pe o singura banda de drum de piatra si la 40 de cm e sant de 1 metru jumate. stai la semafor cate o ora.

Hai, in cor: MULTUMIM NENEA GRINDEANU PUSCARIASUL!. Hai, ma, sa va aud!
AH, apropo, si autostrada din zona aia tot pe vremea lui s-a oprit. Un ulracompetent.

Gicu a spus: (iulie 21st, 2024 at 15:22 )

De ce naiba se doreste autostrada Timisoara – Belgrad? Sarbii , prietenii lui Putin nu vor, nu sunt interesati. Din punct de vedere economic, ce sa ofere. Ce schimburi economice sa avem cu astia? Si atunci ce este cu proiectul asta?
Mai un pic si o sa propuna Grindel o autostrada Dolhasca – Moscova, care se leaga si de canalul Bucuresti Dunare.

@Gicu a spus: (iulie 22nd, 2024 at 12:55 )

Autostrada e foarte buna… Av duce la dezvoltarea zonei se sud a judetului. Si e excelenta in perspectiva intrarii Serbiei in UE.

HHH a spus: (iulie 22nd, 2024 at 14:39 )

O revenire. Despre sabotajul facut când s-a reziliat contractul Ai de la Holdea la Cosava nu se spune nimic. Ani din viețile noastre risipit acolo, și bani și poluare…. Și colac peste pupăză, despăgubirile pe care noi toți ( și fiecare în parte) le plătim constructorului în urma pierderii proceselor. Vorba aia și fut.. turiști și cu banii luați.
Dar nimeni nu e vinovat.
Doar noi ca i-am votat!

* Nume
* Email
Website
Mesajul tau:
Campurile notate cu * sunt obligatorii

Articole asemănătoare

Cele mai citite articole


L'architect du beaute

Administratie vezi arhiva Administratie

dermaskin-orizontal

Politica vezi arhiva Politica

Guvernul şi-a asumat din nou răspunderea pe reforma pensiilor magistraților

Guvernul și-a asumat marţi, în faţa plenului reunit al Senatului şi Camerei Deputaţilor, răspunderea pe reforma pensiilor magistraților. Premierul Ilie Bolojan a afirmat că proiectul este un act de echitate socială pentru românii care muncesc. Ilie Bolojan a declarat, la angajarea răspunderii Guvernului pe pensiile magistraţilor, că nicăieri nu există pensionări în aceste sisteme, la...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Guvernul şi-a asumat din nou răspunderea pe reforma pensiilor magistraților
ISHO

Sport vezi arhiva Sport

De mai bine de un veac, bănățenii au în vene sânge alb-violet! La mulți ani Poli, 104, cei mai frumoși ani sunt cei care vin

În urmă cu 104 de ani, la 4 decembrie 1921, lua ființă, statutar, Societatea Sportivă Politehnica Timişoara. Pe scurt, SS Poli, “Poli” devenind, de-a lungul anilor, mai mult decât un simbol pentru societatea şi fotbalul timişorean. La început, exista doar secţia de fotbal. Prima conducere a clubului a fost alcătuită din Victor Vlad (preşedinte) şi...
Citeşte tot articolul Citeste articolul De mai bine de un veac, bănățenii au în vene sânge alb-violet! La mulți ani Poli, 104, cei mai frumoși ani sunt cei care vin
Muzeul National al Banatului

Social vezi arhiva Social

Black Friday la Iulius Town Timișoara

Economic vezi arhiva Economic

Compania Aumovio reduce peste două sute de locuri de muncă la unitatea pe care o deține la Timișoara

Una dintre cele mai puternice companii multinaționale cu activitate în domeniul automotive din Timișoara, prezentă aici cu o unitate de producție și cercetare, va concedia peste două sute de persoane ca parte a unui proces realizat la nivel global de companie. Vizate sunt toate sectoarele de activitate ale companiei. Societatea Aumovio, desprinsă de curând din...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Compania Aumovio reduce peste două sute de locuri de muncă la unitatea pe care o deține la Timișoara

Știri de ultima oră vezi arhiva Știri de ultima oră

Compania timișoreană de termoficare Colterm a reușit scăderea consumului de cărbune folosit la producția agentului termic, aceasta după ce a avut la dispoziție cel mai bun cărbune folosit în ultimii ani. Acesta aduce un randament crescut la CET Sud, în plus, acum acolo se produce și energie electrică. Cele două cazane aflate în funcție la...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Compania Colterm a devenit mai eficientă. Cărbunele de calitate a crescut randamentul cazanelor de căldură
Conflictul dintre fostul operator al gropii de gunoi de la Ghizela și Consiliul Județean Timiș, care deține locația, are astăzi un nou episod. De această dată, motiv de dispută este stația de tratare a levigatului care provine din cele două celule de depozitare deja închise. Pe de o parte, CJT spune că a cerut RETIM...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Războiul RETIM – CJ Timiș continuă. Acum disputa e pe stațiile de tratare a levigatului de la Ghizela
Polițiștii locali au aplicat, de la începutul acestui an, sancțiuni de peste un milion de lei aplicate de conducătorilor auto care parchează pe locurile amenajate pentru persoane cu dizabilități. Astfel de cazuri sunt constatate zilnic de cei din Poliţia Locală. Polițiștii locali continuă verificările și luarea măsurilor legale în ceea ce privește modul în care...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Amenzi de peste un milion de euro pentru şoferii care au parcat pe locuri rezervate persoanelor cu dizabilități
Una dintre cele mai puternice companii multinaționale cu activitate în domeniul automotive din Timișoara, prezentă aici cu o unitate de producție și cercetare, va concedia peste două sute de persoane ca parte a unui proces realizat la nivel global de companie. Vizate sunt toate sectoarele de activitate ale companiei. Societatea Aumovio, desprinsă de curând din...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Compania Aumovio reduce peste două sute de locuri de muncă la unitatea pe care o deține la Timișoara
Costul vieții rămâne principala preocupare pentru membrii generației Z, dar și pentru cei din categoria mileniali. De asemenea, tinerii au ca și îngrijorări problemele legate de instabilitatea politică și corupție. Marilen Pirtea, rectorul Universității de Vest Timișoara, analizează situația. Deloitte, companie globală de soluții și servicii, a dat publicitățiim la finalul lui noiembrie, rezultatele celui...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Marilen Pirtea analizează problemele generației Z și a milenialilor: ”Costul vieții de zi cu zi rămâne cea mai mare îngrijorare”
În urmă cu 104 de ani, la 4 decembrie 1921, lua ființă, statutar, Societatea Sportivă Politehnica Timişoara. Pe scurt, SS Poli, “Poli” devenind, de-a lungul anilor, mai mult decât un simbol pentru societatea şi fotbalul timişorean. La început, exista doar secţia de fotbal. Prima conducere a clubului a fost alcătuită din Victor Vlad (preşedinte) şi...
Citeşte tot articolul Citeste articolul De mai bine de un veac, bănățenii au în vene sânge alb-violet! La mulți ani Poli, 104, cei mai frumoși ani sunt cei care vin
Societatea de Transport Public Timișoara (STPT) introduce în circulație, în perioada 4 decembrie 2025 – 8 ianuarie 2026, Tramvaiul lui Moș Crăciun. Este vorba de un tramvai nou, de tip Bozankaya, amenajat special pentru sezonul sărbătorilor de iarnă. Vehiculul va opera pe mai multe linii din oraș, conform programării săptămânale. Tramvaiul include elemente tematice specifice...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Tramvaiul lui Moș Crăciun va circula în Timișoara începând de joi, 4 decembrie
Inspectoratul Școlar Județean Timiș a fost informat, în cadrul unei discuții desfășurate la sediul instituției, despre existența unor indicii serioase privind o posibilă relație inadecvată între o elevă minoră și un cadru didactic dintr-o unitate de învățământ din Timișoara. Potrivit informațiilor primite, situația ar fi fost semnalată conducerii școlii de către personalul de specialitate, respectiv...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Relație interzisă sau viol la un liceu din Timiș? Cadrul didactic și-a dat demisia, cazul a ajuns la procurori
Top
deBanat.ro - spune realitatea!
Prezentare generală a confidențialității

Acest site folosește cookie-uri pentru a-ți putea oferi cea mai bună experiență în utilizare. Informațiile cookie sunt stocate în navigatorul tău și au rolul de a te recunoaște când te întorci pe site-ul nostru și de a ajuta echipa noastră să înțeleagă care sunt secțiunile site-ului pe care le găsești mai interesante și mai utile.