Principalele investiții realizate de Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere în zona Timișoara merg înainte, a anunțat ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu. La centura Timișoara Vest desemnarea câștigătorului contractului de execuție e pe ultima sută de metri, la autostrada Timișoara – Moravița s-a finalizat studiul geo, iar pe Margina – Holdea se lucrează.
Cel mai înaintat proiect este cel al bucății de autostradă lipsă din A1, Lugoj – Deva, de la Margina la Holdea, celebra porțiune cu tunele pentru urși. Aici constructorul, UMB, alături de partenerul său din Bosnia Herțegovina, sunt pe șantier, se lucrează la realizarea de piloți și foraje.
”Nu am emoții că vor fi întârzieri,” spune Grindeanu.
Pe ultima parte a centurii de ocolire a Timișoarei, Centura Vest, lucrurile sunt, de asemenea, înaintate.
”Licitația pe Timișoara Vest e în faza finală de evaluare. E o chestiune de zile până când comunicăm câștigătorul”, a mai declarat Grindeanu.
O altă veste bună e că și proiectul autostrăzii Timișoara – Moravița merge înainte, în ciuda pesimismului unora. Acolo au fost finalizate studiile geo, iar în una dintre viitoarele ședințe de guvern vor fi aprobați indicatorii tehnico-economici.
În ceea ce privește partea română a autostrăzii care ar urma să treacă granița spre Serbia, până la Belgrad, proiectul are integral finanțarea asigurată până la graniță, spune ministrul.
Problema va fi continuare cu partea sârbă. Interesul pentru continuarea autostrăzii nu e unul deosebit pe partea sârbă, dar cea mai mare problemă este legată de nodul de la trecerea frontierei. Acesta este enorm de scump, pentru că a fost gândit ca fiind unul enorm, mai ales pentru nivelul de trafic. Ar urma să fie de două ori mai mare ca cel de la Nădlac, deși este evident că vorbim de un trafic mult mai redus. În plus, sârbii doresc ca România să suporte integral costul acestui punct de frontieră, și aici vorbim de o sumă imensă, de jumătate de miliard de euro. A fost găsită și soluția pentru a nu se bloca proiectul.
”Echipe de la minister au avut și în ultima perioadă întâlniri cu oficialii din Serbia, acolo, la sfârșitul acestei luni avem studiu de fezabilitate, urmează să aprobăm indicatorii tehnico-economici. La finalul lunii august dorim să scoatem la licitație două tronsoane din autostradă, al treilea lot e cel legat de vamă. Acolo e o discuție cu partenerii sârbi și cu alte instituții care și-au dat avizul pentru un proiect de jumate de miliard de lei, adică un nod și un punct de trecere a frontierei dublu față de cel de Nădlac, mi se pare exagerat. Traficul e mai mic. Așa am găsit înțelegerea… Nu e finală discuția legată de cine construiește și din ce bani. Exact acel punct l-am decupat și va fi o licitație aparte pe viitor”, a încheiat Grindeanu.
Comentarii prin facebook