Infrastructura rutieră va fi în prim-planul investițiilor realizate de Consiliul Județean Timiș cu bani din noul buget, unul clar orientat pe investiții. Sunt drumuri noi, sensuri giratorii, legături cu centura sau cu autostrada, toate proiecte importante, dar, din acest an orientate mai ales pe zona metropolitană Timișoara, a anunțat Alfred Simonis, președintele instituției.
Unul dintre cele mai importante proiecte este drumul expres care va ocoli Remetea Mare.
”În acest moment avem finanțarea și proiectăm descărcarea de pe autostrada A1 prin Remetea Mare, un proiect în colaborare cu Ministerul Transporturilor. Practic vom lega și pe partea de sud a județului descărcarea de pe A1 care merge la Izvin cu centura, nu prin mijlocul localității, pe unde se face în 20 min, ci în câteva minute. Este drum expres, cu două benzi pe sens.”, a declarat Simonis.
Stabilirea de legături ale localităților din jurul Timișoarei și Centura Sud sau cu viitoarea autostradă A9 sunt în prim-planul investițiilor.
”În viitorul apropiat avem bani pentru amenajarea descărcării de pe Centura Sud la Urseni și Giroc, pe de o parte, și la Moșnița Veche, Ghiroda pe de altă parte. Comuna Ghiroda a amenajat acolo descărcarea pe partea opusă, Moșnița Veche, iar spre Giroc și Urseni un sens giratoriu care, practic, este închis complet. Unele proiecte sunt mai avansate, cu altele demarăm anul acesta. Ne dorim ca acele sensul giratorii de pe centură să funcționeze ca niște descărcări și urcări pe Centura de Sud. Așa ar fi trebuit să fie și în mod normal. Ar fi trebuit ca localitățile să aibă drumurile pregătite în momentul în care centura a fost finalizată. Nu s-a întâmplat așa. Preluăm drumurile și le facem. Unele le-am preluat, altele vom prelua și vom face acele descărcări și urcări de pe Centura Sud funcționale”, a mai spus Simonis.
Un punct aparte de legătură cu Centura Sud, este sensul giratoriu la intersecția cu Drumul Boilor. Acolo se dorește un pasaj suprateran, pentru a se elimina aglomerația din sensul giratoriu.
”Ne dorim, de asemenea, un pasaj, la Drumul Boilor, care acum sufocă Centura Sud. Drumul Boilor nu era proiectat la construirea centurii, nu exista la momentul la care s-a proiectat centura. Astăzi avem un sens giratoriu care este probabil cel mai aglomerat sens giratoriu de pe centură și ne dorim un pasaj de pe Drumul Boilor care să traverseze pe deasupra Centura Sud, și să ajungă în partea opusă în oraș. În Timișoara am avut o discuție cu Primăria Timișoara pe acest subiect, avem toată deschiderea, ne pun la dispoziție suprafața de teren care ține de Primăria Timișoara și vom demara lucrările la acel pasaj la Drumul Boilor peste Centura Sud”, a prezentat planurile administrației județene, Alfred Simonis.
O serie de sensuri giratorii vor fi amenajate pentru a oferi legături cu centura și cu A9. Drumul județean spre Buziaș se va face la patru benzi până la Albina. Continuă și amenajarea celor două sensuri de pe drumul spre Giroc.
”Avem și sensul giratoriu la Albina, acolo unde va fi și un nod rutier odată cu descărcare de pe Timișoara – Moravița, autostrada A9. Acolo va fi un nod rutier, iar noi vom merge pe acel drum cu patru benzi, de la Moșnița până la Albina, iar la descărcarea de pe A9 să avem un sens giratoriu, astfel încât să fie ușor și facil traficul de pe autostradă și pe autostradă. De asemenea, mai departe, la intersecția cu Sacoș și o intersecție, din punctul nostru de vedere periculoasă, cea care spre stânga duce la Chevereș, în dreapta Sacoș, vrem un sens giratoriu pentru că traficul acolo e periculos. Se întâmplă multe accidente din cauza lipsei vizibilității. E prioritar să amenajăm și un sens giratoriu acolo. De asemenea, la Giroc, cele două sensuri pe care ni le-am asumat sunt în faza de proiectare și urmează să construim cele două sensuri de pe drumul județean care leagă Timișoara de Giroc. Ne dorim reabilitarea drumului dintre Utvin și Sânmihaiu Român, care astăzi e … impracticabil. Poate e mult spus, dar e destul de slăbuț. Infrastructura e proastă, trebuie să găsim soluția prin care vom reamenaja acea acel traseu”, continuă șeful CJT.
Revine proiectul de lărgire la patru benzi a drumului spre Sânandrei și suntem asigurați de realizarea reabilitării, pe bani europeni, a drumului județean spre Lipova.
”Avem extindere la patru benzi pe Timișoara-Sânandrei, de la intersecția cu drumul spre Timișoara. Drumul e în licitație, se face proiect, se face proiectarea. Anul acesta demarează lucrările pentru lărgirea la patru benzi a drumului județean care leagă Timișoara, pe Calea Aradului de comuna Sânandrei. Așa cum vă spuneam, este alocată finanțarea. Drumul județean Giarmata – Lipova e pe finanțare europeană, anul acesta e cel care, practic, continuă pe DJ 691. De la descărcare de pe Centura Nord la Dumbrăvița, trece prin Giarmata și merge prin Pișchia, Fibiș, Mașloc, Alioș și după aceea Lipova.”, spune Simonis.
O altă investiție importantă este podul nou de la Bucovăț. Dar, acesta se va face în paralel cu cel existent, care nu va fi demolat.
”Are finanțare un nou pod la Bucovăț. Proiectul Consiliul Județean era ca actualul pod de la Remetea la Bucovăț, acela îngust, să fie demolat și construit în locul lui altul. Am refuzat să demolăm acel pod, construim altul pentru că o construcție a unui pod nu se poate face într-o lună și asta ar însemna că cele două localități să rămână fără corespondență între ele, dacă doriți. Deci practic construim podul la 100 de metri depărtare de actualul pod. După ce acela va fi finalizat îl facem pietonal pe acesta că nu mai respectă condițiile de trafic și astfel nu rămân rupte cele două localități una față de cealaltă”, a încheiat Alfred Simonis.












































Comentarii prin facebook