Vaporașele pentru transport în comun pe Bega nu vor mai ieși de la iernat, poate în altă formulă

Canalul Bega, pe porțiunea din Timișoara, nu va mai fi cale de circulație pentru transportul în comun, cel puțin nu în actuala formulă. Primăria Timișoara are în vedere oprirea folosirii vaporașelor pentru transportul public.

Una dintre mândriile fostului primar Nicolae Robu, transportul în comun cu vaporașe, va fi probabil oprit. Folosirea acestei modalități de circulație a timișorenilor nu este rentabilă, așa că în perioada următoare ar putea fi oprită. Măsura e luată de actuala administrație din acest an, vaporașele vor ieși pe apă mai mult în scop turistic, a anunțat viceprimarul Ruben Lațcău.

El spune că actualele vaporașe nu sunt prea atractive și că se dorește cumpărarea altora noi, electrice.

Economic nu este eficient, dar este utilizat foarte mult de turiști și un pic mai puțin și de oamenii care merg la serviciu. Noi vrem să schimbăm rolul Begăi în oraș. Bega trebuie să devină de fapt o axă verde, turistică și de recreere. Pe viitor, rolul va trebui să fie nu de a transporta volum mare de persoane, ci în primul rând de recreere, de agrement. Vapoarele pe care le avem acum nu sunt foarte prietenoase. Ele sunt cunoscute în Timișoara ca niște cutii de termopan și luăm deja în calcul să cumpărăm niște vapoare electrice noi”, a spus Ruben Lațcău, la Radio Reșița.

Stimulat și de exemplele, e drept puține, de anul trecut, Lațcău vede chiar posibilă realizarea de excursii pe Bega până în Serbia. Aceasta, chiar dacă deocamdată nici nu există un punct de trecere a frontierei.

Se poate circula din Timișoara cu o ambarcațiune până pe Dunăre, suntem conectați la rețeaua de navigație navală. Vrem s-o creștem, dar în momentul acesta, mai degrabă din perspectivă turistică. Există într-adevăr și un potențial economic acolo, dar este unul un pic mai complex, care necesită mai multe investiții”, a mai spus Lațcău.

În 2008, Timișoara a fost primul oraș din România care a decis să realizeze transport în comun pe apă. În prezent, sunt disponibile șapte vaporașe, acestea având o capacitate individuală de 50 de pasageri.

Redacția deBanat.ro nu-și asumă responsabilitatea pentru comentariile postate de utilizatori.

Comentarii prin facebook

Scrie un comentariu

20 comentarii pentru acest articol

Nelu a spus: (februarie 20th, 2025 at 10:39 )

In sfarsit… era si cazul.

Bts a spus: (februarie 20th, 2025 at 11:05 )

O mare rautate si prostie doar din ambitie.
De aceea au fost lasate de izbeliste vara trecuta fara aer conditionat sa fie trase pe dreapta ?
Multa lume din alte orase au apreciat vaporaseleb,erau unice in Romania.
Pe bune ca asa fac astia?

antiVrajeāla a spus: (februarie 20th, 2025 at 13:08 )

„Economic nu este eficient”

„luăm deja în calcul să cumpărăm niște vapoare electrice noi” hmmm🤔… „Ia uitați ce belșug se întrevede :-)” citat din Dan Barna cu a sa intreprindere sociala😂🤪 pe fonduri oiropene.

Au chinezii mega-nave electrice… ba le mai si schimba mega-acumulatorii cu macaraua ca sa nu astepte nava la incarcarea acestora… Si cum PMT are relatii foarte bune cu chinezii…😂

Dar eu as cumpara niste portavioane pe baza de energie atomica, sa stim o treaba🤪 Sau… m-as gandi cum sa fac navele astea existente sa fie mai „user friendly”, poate sa aiba ceva punte, sau macar termopanele sa poata fi deschise vara…

#🤪

Reos a spus: (februarie 20th, 2025 at 14:43 )

Cu aer condiționat s-au fără dar să stai vara în cutiile de termopan închis este într-adevăr o plăcere grozavă.🤣

Mihai a spus: (februarie 20th, 2025 at 14:54 )

O altă afacere cu iz de parandărăt, care nu este o strictă necesitate. Actualele vaporașe ar putea fi folosite în continuare pentru că cele electrice nu salvează planeta când China aprobă construcția a două centrale pe cărbune la săptămână.

Cornel a spus: (februarie 20th, 2025 at 15:06 )

Poate se pot modifica ca sa poti sta in aer liber, sa ai o punte.
Vaporase in scop turistic doar asa, sa te plimbi pe apa, ca de vazut nu vezi nimic. Bega este asa, intr-un jgheab, mult sub nivelul orasului.
Pot sa faca curse spre „La plaja noua”, etc.

Victor a spus: (februarie 20th, 2025 at 15:18 )

Întradevăr urât. Ele nu sunt economic eficiente, dar să cumpărăm altele noi chiar și pe fonduri europene cu coplata din partea administrației este eficient? In cât timp amortizăm investiția în altele noi.

cosva a spus: (februarie 20th, 2025 at 15:40 )

Afacerea „vaporisoara” a lui Lae Robu, ramane nepedepsita chiar daca pute ingrozitor a coruptie. Cine sa o cerceteze ? Procurorii cocalari puturosi ca Drelean si Boris Simion ? Oprirea acestor vaporase care sunt o paguba pura la bugetul local este o decizie normala. Este bine ca le directionam catre ceva mai util ca transport de recreere. Eu ma indoiesc ca vor fi utile chiar si ca ambarcatiuni de recreere dar merita sa se incerce macar asta. Personal nu cred ca Primaria Timisoara ar trebui sa se bage la cumparat alte si alte vaporase ce urmeaza sa fie folosite in scop comercial. Ce ar trebui sa ofere PMT, ar fi conditii cat mai bune si mai avantajoase pentru intreprinzatorii privati ce ar dori sa faca o afacere din transportul turistic pe Bega. Totodata sa faca ceva plan pentru investitii in obiective ce pot fi vizitate cu aceste ambarcatiuni, infrastructura de statii / pontoane sa fie adaptata obiectivelor unde pot fi dusi turistii s.a.m.d.

Lenuta a spus: (februarie 20th, 2025 at 16:31 )

Foarte bine erau pierdere de bani simbata ori duminica de agrement erai cu ochi pe Bega de pe mal Fosta administrație era doar visătoare pe bani timisorenilor

Dorina a spus: (februarie 20th, 2025 at 16:59 )

Timisoara lui Frit !!!Cica vom avea și curse regulate în Serbia ! Cica vom avea vaporașe electrice !Vorbe !!!!

Pavel a spus: (februarie 20th, 2025 at 17:17 )

Aiurea, nu cred că e rentabil transportul în comun per total, dar nu poți să-l închizi. Erau folosite din plin în weekend. Ne rămân articolele anuale despre șerpii din Parcul rozelor, că de canotaj și vapoare am scăpat. Erau cam urâte, e drept, dar aveau deja locul lor în peisajul orașului, cred că se puteau reface dpdv estetic într-o pauză din asta de iarnă. Ambiție să distrugeți tot ce vine de la Robu.

Grec Zaharia a spus: (februarie 20th, 2025 at 19:19 )

O bătaie de joc, nici nu se poate mai mare. Comentariile sunt de prisos.

Target whoo a spus: (februarie 20th, 2025 at 23:25 )

Sper ca la următoarele alegeri să aibă fritzi un contracandidat să ne scăpăm de această lepra

NEW a spus: (februarie 21st, 2025 at 09:56 )

Am vrut sa plimb musafiri veniti din strainatate pe Bega. Cu ce orar de lux aveau vaporasele (dar si restul transportului in comun) a trebuit sa renunt la idee, din pacate. In alte orase este transport in comun pe apa, organizat riguros, cu orar frecvent si stabil. La noi din pacate e un cerc vicios. Lumea nu circula cu transportul in comun pentru ca nu e potrivit cu necesitatile, si societatea de transport nu armonizeaza volumul cu necesitatile pentru ca… nu se circula.
Transportul in comun nu e „rentabil” nicaieri, peste tot e subventionat, dar acest serviciu public face diferenta (una dintre ele) dintre un oras si o ingramadeala de cartiere.

Cristian Rosca a spus: (februarie 21st, 2025 at 11:23 )

Anul trecut, timp de o saptamana am utilizat acest transport pentru mersul zilnic la servici si retur. Ruta pe care am străbătut-o a fost de la Stația C. Brâncoveanu la Stația M. Viteazul, adică aproape întregul traseu. Vaporasele au respectat orarul cu strictete, nu au fost intarzieri mai mari de jumatate de minut. Este clar, nu strabati acest traseu cu viteza dar pentru ca nu se sta la semafoare este destul de avantajos
Din ce mi-am dat eu seama, problema nu este cu acest mijloc de transport ci cu ce ai de vazut pe intregul traseu cat si acolo unde cobori. Ideal ar fi ca acolo unde cobori sa fie mai multa vegetatie, eventual terase cu bauturi racoritoare. Ok, aerul conditionat nu functiona, insa la nivelul apei nu este aceasi caldura ca la nivelul asfaltului si credeti-ma ca pentru mine, ce depaseste 23 grade C este deja f.f. cald
Parerea mea este ca ar fi frumos daca s-ar pastra acest mijloc de transport chiar si numai pentru relaxare.

Eugen a spus: (februarie 21st, 2025 at 12:38 )

Parca asa a zis Fritz si despre gradina zoologica, imediat ce a castigat primul mandat …o inchidem si se va construi alta la standarde europene…nici pana in ziua de azi nu s-a miscat nimic acolo, s-a inchis si atat
Daca si vaporasele vor avea aceeasi soarta….

Vlad a spus: (februarie 21st, 2025 at 13:17 )

Sincer sa fiu, eu nici nu ma urc in tramvaiele cele noi si galbene, astept până vine unul alb-violet

TMEUTM a spus: (februarie 21st, 2025 at 21:15 )

Sper sa citeasca si Latcau si Fritz si ceilalti…Cum nu aveam bani de Iosefin si Colterm?Avem de vaporase? Sau alt credit? Banii aia nu se scot niciodata. Nu se circula cu ele ca transport in comun,lasati-le de recreere seara si in weekenduri. E ceva bun,nu le scoateti si lasati visele aberante cu ce masina faina imi iau cand sunt mare. Bucura-te si foloseste ce ai si nu mai visa sa cheltui banii care nu ii ai…si,era sa uit, care nu sunt ai VOSTRI!!!

Elena a spus: (februarie 21st, 2025 at 21:52 )

Cand e ceva bun pentru populatie,se scote din circuit imediat! Chiar era o atractie pt turisti,pt copii si chiat un mijloc de transport excelent!De cand s a infiintat circulam cu vaporul zilnic la servici,mergeam relaxata,muzica,iar personalul angajat,ff draguti,amabili..Pacat!!

Geamina a spus: (februarie 21st, 2025 at 21:55 )

Cand e ceva bun pentru populatie,se scote din circuit imediat! Chiar era o atractie pt turisti,pt copii si chiat un mijloc de transport excelent!De cand s a infiintat circulam cu vaporul zilnic la servici,mergeam relaxata,muzica,iar personalul angajat,ff draguti,amabili..Pacat!!

* Nume
* Email
Website
Mesajul tau:
Campurile notate cu * sunt obligatorii

Articole asemănătoare

Cele mai citite articole


L'architect du beaute

Administratie vezi arhiva Administratie

dermaskin-orizontal

Politica vezi arhiva Politica

Guvernul şi-a asumat din nou răspunderea pe reforma pensiilor magistraților

Guvernul și-a asumat marţi, în faţa plenului reunit al Senatului şi Camerei Deputaţilor, răspunderea pe reforma pensiilor magistraților. Premierul Ilie Bolojan a afirmat că proiectul este un act de echitate socială pentru românii care muncesc. Ilie Bolojan a declarat, la angajarea răspunderii Guvernului pe pensiile magistraţilor, că nicăieri nu există pensionări în aceste sisteme, la...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Guvernul şi-a asumat din nou răspunderea pe reforma pensiilor magistraților
ISHO

Sport vezi arhiva Sport

De mai bine de un veac, bănățenii au în vene sânge alb-violet! La mulți ani Poli, 104, cei mai frumoși ani sunt cei care vin

În urmă cu 104 de ani, la 4 decembrie 1921, lua ființă, statutar, Societatea Sportivă Politehnica Timişoara. Pe scurt, SS Poli, “Poli” devenind, de-a lungul anilor, mai mult decât un simbol pentru societatea şi fotbalul timişorean. La început, exista doar secţia de fotbal. Prima conducere a clubului a fost alcătuită din Victor Vlad (preşedinte) şi...
Citeşte tot articolul Citeste articolul De mai bine de un veac, bănățenii au în vene sânge alb-violet! La mulți ani Poli, 104, cei mai frumoși ani sunt cei care vin
Muzeul National al Banatului

Social vezi arhiva Social

Black Friday la Iulius Town Timișoara

Economic vezi arhiva Economic

Compania Aumovio reduce peste două sute de locuri de muncă la unitatea pe care o deține la Timișoara

Una dintre cele mai puternice companii multinaționale cu activitate în domeniul automotive din Timișoara, prezentă aici cu o unitate de producție și cercetare, va concedia peste două sute de persoane ca parte a unui proces realizat la nivel global de companie. Vizate sunt toate sectoarele de activitate ale companiei. Societatea Aumovio, desprinsă de curând din...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Compania Aumovio reduce peste două sute de locuri de muncă la unitatea pe care o deține la Timișoara

Știri de ultima oră vezi arhiva Știri de ultima oră

RETIM Ecologic Service S.A. informează publicul și autoritățile că procedura de predare a activității de tratare a levigatului de la Depozitul de Deșeuri Nepericuloase (DDN) Ghizela, organizată astăzi la solicitarea operatorului, nu a putut fi finalizată din cauza refuzului Consiliului Județean (CJ) Timiș de a primi instalațiile în condițiile legale în care acestea trebuie predate:...
Citeşte tot articolul Citeste articolul RETIM acuză: CJ Timiș și Eco Serv blochează predarea activității de tratare a levigatului
De sâmbătă, 6 decembrie, la Muzeul Satului Bănățean se deschide „Lights of the Village”, numele sub care vor fi reunite activitățile dedicate lunii decembrie, în organizarea Consiliului Județean Timiș. Acolo va funcționa singurul patinoar gratuit din Timișoara, anunță organizatorii. Sâmbătă, 6 decembrie, la ora 16, Consiliul Județean Timiș dă startul activităților de iarnă la Muzeul...
Citeşte tot articolul Citeste articolul „Lights of the Village”, târgul de iarnă de la Muzeul Satului Bănățean se deschide sâmbătă
Dominic Fritz, primarul Timișoarei, spune că nu intră în ”capcana diplomelor”, întrebat fiind dacă își va face publice diplomele de studiu. Cine vrea, poate să analizeze dosarul său profesional de la primărie, spune el. Ideea diplomelor a revenit în prim plan după cazul Moșteanu, ministrul USR de la Apărare care nu a fost deloc la...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Dominic Fritz spune că nu pică în capcana diplomelor. Ideea, reluată după demisia lui Moșteanu
Timișoara va avea funcțională, din această toamnă, o nouă creșă. Aceasta a fost finalizată pe strada Învățătorului, la numărul 2, în prezența ministrului Dezvoltării, Attila Cseke. Ridicarea creșei s-a făcut cu fonduri din PNRR, în cadrul programului național ”Sfânta Ana”. Noua unitate va oferi locuri pentru mai mult de 70 de copii, mai precis șapte...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Creșa de pe strada Învățătorului a fost finalizată, la trei ani de la debutul proiectului
Nicio hoție nu rămâne nepedepsită. Un tânăr de doar 19 ani va învăța pe propria piele ce înseamnă în primul rând, un arest de 30 de zile. Și apoi mai urmează… La data de 3 decembrie 2025, polițiștii Secției 2 Poliție Urbană Timișoara au reținut pentru 24 de ore un tânăr de 19 ani, bănuit...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Furt cu premeditare! Și-a făcut „rost” de o cartelă specială pentru a ajunge la birouri, după bani, iar acum este după… gratii
Compania timișoreană de termoficare Colterm a reușit scăderea consumului de cărbune folosit la producția agentului termic, aceasta după ce a avut la dispoziție cel mai bun cărbune folosit în ultimii ani. Acesta aduce un randament crescut la CET Sud, în plus, acum acolo se produce și energie electrică. Cele două cazane aflate în funcție la...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Compania Colterm a devenit mai eficientă. Cărbunele de calitate a crescut randamentul cazanelor de căldură
Conflictul dintre fostul operator al gropii de gunoi de la Ghizela și Consiliul Județean Timiș, care deține locația, are astăzi un nou episod. De această dată, motiv de dispută este stația de tratare a levigatului care provine din cele două celule de depozitare deja închise. Pe de o parte, CJT spune că a cerut RETIM...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Războiul RETIM – CJ Timiș continuă. Acum disputa e pe stațiile de tratare a levigatului de la Ghizela
Polițiștii locali au aplicat, de la începutul acestui an, sancțiuni de peste un milion de lei aplicate de conducătorilor auto care parchează pe locurile amenajate pentru persoane cu dizabilități. Astfel de cazuri sunt constatate zilnic de cei din Poliţia Locală. Polițiștii locali continuă verificările și luarea măsurilor legale în ceea ce privește modul în care...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Amenzi de peste un milion de euro pentru şoferii care au parcat pe locuri rezervate persoanelor cu dizabilități
Una dintre cele mai puternice companii multinaționale cu activitate în domeniul automotive din Timișoara, prezentă aici cu o unitate de producție și cercetare, va concedia peste două sute de persoane ca parte a unui proces realizat la nivel global de companie. Vizate sunt toate sectoarele de activitate ale companiei. Societatea Aumovio, desprinsă de curând din...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Compania Aumovio reduce peste două sute de locuri de muncă la unitatea pe care o deține la Timișoara
Costul vieții rămâne principala preocupare pentru membrii generației Z, dar și pentru cei din categoria mileniali. De asemenea, tinerii au ca și îngrijorări problemele legate de instabilitatea politică și corupție. Marilen Pirtea, rectorul Universității de Vest Timișoara, analizează situația. Deloitte, companie globală de soluții și servicii, a dat publicitățiim la finalul lui noiembrie, rezultatele celui...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Marilen Pirtea analizează problemele generației Z și a milenialilor: ”Costul vieții de zi cu zi rămâne cea mai mare îngrijorare”
Top
deBanat.ro - spune realitatea!
Prezentare generală a confidențialității

Acest site folosește cookie-uri pentru a-ți putea oferi cea mai bună experiență în utilizare. Informațiile cookie sunt stocate în navigatorul tău și au rolul de a te recunoaște când te întorci pe site-ul nostru și de a ajuta echipa noastră să înțeleagă care sunt secțiunile site-ului pe care le găsești mai interesante și mai utile.