Cea mai importantă investiție din domeniul infrastructurii rutiere din zona de vest a României nu este sub nicio formă în pericol să piardă banii europeni, spune Sorin Grindeanu (încă) ministrul Transporturilor, referindu-se la tronsonul lipsă din autostrada Lugoj – Deva. Lucrarea se va termina în timp util, spune ministrul.
În plus, deja s-a discutat despre o prelungire cu 18 luni a PNRR, program din care sunt finanțate lucrările respective. Iar aici nu e vorba doar despre România, sunt mai multe state care sunt în această situație, spune Grindeanu.
”Nu pun în discuție faptul că la nivel de Parlament European s-a dat o aprobare pentru prelungire cu încă 18 luni. Constructorul trebuie să respecte termenul care este acum prevăzut în PNRR și anume august anul viitor. Nu există probleme de acest tip”, a spus, sâmbătă Grindeanu, prezent pe șantierul noului drum de legătură dintre Timișoara și A1.
El e optimist și spune că șantierul de pe autostrada cu tuneluri pentru urși, dintre Margina și Holdea ”duduie”.
„Am trecut pe autostradă, venind spre Timișoara, sunt acolo 200 de utilaje, cu 400-500 de muncitori, ceea ce ne face optimiști să credem că termenul de finalizare, adică vara anului viitor, va fi respectat. Nu există niciun risc să se piardă finanțarea. Vorbim de 10 km. PNRR-ul în acest moment are ca termen undeva august. 2026. Mi-aduc aminte cum era acest proiect când am venit la minister. Și chiar vorbeam cu domnul președinte Simonis, în 2017. În acea jumătate de an cât am fost prim-ministru, întrebam ce se întâmplă cu această bucată lipsă. Știți istoria. Nu aveam licitație, eram anunțat că s-a anulat și așa mai departe. Când am venit ministru, la final de anul 2021, era aceeași situație. Nu era licitația, nu era absolut nimic. Deci, efectiv înghețat. Timp de patru ani nu s-a întâmplat nimic. În 2022, chiar cred că început de 2023, s-a organizat licitația, s-ar refăcut proiectul și s-a intrat în această zonă de proiectare plus execuție. A câștigat o companie care și-a respectat de fiecare dată termenele asumate. Și chiar a devansat termenele față de ceea ce se spunea în contract. De aceea, vă spun că nu există, din punctul meu de vedere, dacă vor fi urmărite, dacă se va pune o presiune pozitivă pe constructori, așa cum am făcut de fiecare dată, nu există riscuri de acest tip (n.r. pierderea finanțării)” a mai declarat Sorin Grindeanu,
El e mulțumit și de stadiul lucrărilor la viitorul drum expres care va lega DN 69 de autostrada A1, oferind o nouă legătură pentru Timișoara spre autostradă.
”E un proiect la care noi timișorenii ținem foarte mult. E la stadiul de 70 la sută realizat. Este această descărcare de la A1 până la intersecția de aici, spre Sânandrei, o coborâre decentă de pe A1 către municipiul Timișoara. Undeva la final de august, început de septembrie acest proiect va fi finalizat. Iată e un al doilea exemplu pentru noi în Banat, despre lucrări care au avut un constructor, care nu s-a ținut de treabă, am reziliat contractul, la fel ca și pe centură, am avut un nou contract, cu constructori serioși, care s-au ținut de treabă”, a mai spus Grindeanu.
Comentarii prin facebook