Cu doar o zi înainte de şedinţa board-ului Asociaţiei Timişoara 2021, Horaţiu Rada, preşedintele organizaţiei, şi-a analizat activitatea şi a realizat un amplu raport al acesteia, de la momentul în care a preluat conducerea. De ce această informare publică?
Prin acest raport, prezentat pe pagina sa de Facebook, el spune că doreşte ca lumea să afle ce a făcut în perioada amintită, după ce a fost acuzat că nu comunică destul de mult despre activitatea sa. Momentul este unul bine ales, vine înaintea unei şedinţe importante a conducerii asociaţiei.
„Cu toată agitația din ultima perioadă, mă simt dator să prezint un raport de activitate, pentru că mi s-a reproșat că nu comunic destul de mult și că din această cauză lumea nu știe exact ce fac. Sper să fie suficient de lămuritor. Întotdeauna am susținut că Timișoara 2021 – Capitală Europeană a Culturii este și trebuie să fie un proiect de țară. Tocmai de aceea are nevoie, înainte de renume internațional, de cunoaștere și de recunoaștere în întreaga Românie, la nivel administrativ, politic și social. Pentru că acest proiect este menit să genereze prestigiu pentru Timișoara, pentru zonă, dar și pentru întreaga țară, în plan european și nu numai. Iar în punctul în care ne aflăm acum, cel mai important lucru este ca lumea să înțeleagă acest adevăr, pentru că doar astfel oamenii vor putea să se identifice cu proiectul, să-l aprecieze și să-l susțină”, a anunţat Rada.
El prezintă câteva obiective pe care şi-a propus să le atingă pentru susţinerea proiectului Timişoara Capitală Europeană a Culturii.
„În primul rând, i-am dedicat proiectului timp cu prioritate, câteodată însemnând chiar și douăsprezece ore într-o zi. Apoi, mi-am impus să nu mă opresc din drum, oricât de greu va fi acesta, pentru că lucrurile bune se construiesc numai cu muncă, cu atenție, cu determinare și cu condiția esențială să faci față obstacolelor care inevitabil apar. În al doilea rând, am dorit să creez căi de comunicare cu autoritățile naționale, regionale și locale. În continuarea primelor șase luni de mandat, am întreprins toate eforturile necesare pentru a menține relațiile cu principalele ministere care pot finanța sau susține proiectul”, continuă Horaţiu Rada.
Probabil una dintre cele mai mari reuşite a acestei perioade este dobândirea statutului de utilitate publică pentru asociaţie.
„Deși titlul de Capitală Europeană a Culturii a fost câștigat în 16 septembrie 2016, statutul de utilitate publică al asociației și legislația necesară pentru asigurarea finanțării multianuale au fost aprobate de Guvern abia după jumătatea anului 2019. De pildă, Ordonanța de Guvern 42 a fost aprobată în urma unor eforturi uriașe, în condiții de instabilitate politică și de birocrație. Cert este că în prezent există cadrul legislativ propice și șanse mai mari să primim bani de la Ministerul Culturii, unul dintre finanțatorii-cheie care, până acum, putea să facă alocări doar în condiții restrictive. Finanțarea multianuală conferă siguranța asigurării resurselor astfel ca activitatea să nu mai fie condiționată de bugetele naționale și locale, care trec prin proceduri administrative și care ajung să fie votate aproape de mijlocul anului”, mai spune preşedintele TM 2021.
El menţionează că s-au făcut eforturi permanente pentru obţinerea de finanţări de la fiecare dintre guvernele care au fost la Palatul Victoria, indiferent de culoarea politică a acestuia. De asemenea, menţionează Rada, au fost purtate discuţii cu câteva mii de potențiali parteneri, dintre care douăzeci interesați să devină sponsori relevanți ai proiectului pentru 2021. Negocierile au fost stopate din motive de pandemie, dar vor fi reluate pe noi coordonate.
Rada se referă, amplu şi la una dintre marile probleme cu care organizaţia s-a confruntat şi se confruntă, mai precis modificările la nivelul echipei executive. El spune că au fost sincope importante în activitatea desfăşurată.
„La nivelul echipei executive, întregul an 2019 și începutul lui 2020 au adus schimbări care erau necesare, în condițiile în care, o perioadă importantă de timp, activitatea asociației s-a derulat cu sincope, ceea ce a afectat buna funcționare. Tempoul cu care s-au derulat proiectele avea nevoie de dinamism, ceea ce a dus la plecarea unor oameni din echipă și la venirea altora noi”, menţionează Horaţiu Rada.
Preşedintele TM 2021 recunoaşte problemele din ultimele luni, care au dus şi la apariţia unor informări în public asupra acestora.
„Am depășit o perioadă de grea încercare pentru toată lumea. În ultimele luni, toți ne-am confruntat cu o situație neașteptată, nedorită și nemaipomenită. A fost necesară o repliere rapidă ca să putem gestiona perioada pandemiei. Situațiile de criză cer măsuri de criză, astfel că am acționat ca atare. Echipa asociației, în componența căreia au intrat și oameni noi care au adus plus valoare nucleului existent, a reușit în această perioadă dificilă să crească rapid performanțele comunicării online și offline pentru proiect și pentru programul propus pentru 2020 și 2021. Activitatea de comunicare și marketing online a Asociației Timișoara 2021 – Capitală Europeană a Culturii a atins pentru prima dată un nivel de performanță chiar pe timp de pandemie. Am muncit mult, mă bucur că am avut sănătate și energie pentru asta, nu am făcut tot ce mi-am propus, dar cât am reușit a fost cu mult efort personal”, se mai spune în acest raport.
Raportul integral poate fi citit de public, pe Facebook, la adresa
https://www.facebook.com/rada.horatiu/posts/3298103400220355
Comentarii prin facebook