Cele două licitații pentru reabilitarea celor două tronsoane ale căii ferate Timișoara – Caransebeș sunt în acest moment suspendate, în urma solicitării depuse de una dintre firmele participante la licitația de pe SEAP, care acuză funcționarii CFR că ar fi schimbat condițiile procedurii printr-o serie de precizări care schimbă condițiile din caietul de sarcini. În consecință, depunerea ofertelor are acum termen limită decalat cu mai mult de o lună.
Societatea italiană Webuild, fosta Salini Impregilo, a solicitat și obținut decalarea termenului limită pentru depunerea ofertelor, acuzând CFR că ar fi modificat precizările din dosarul de licitație prin o serie de răspunsuri formulate la solicitările participanților. Astfel cei de la SEAP a anunțat că termenul limită de depunere a ofertelor a fost amânat pentru 22 noiembrie, față de data inițială de 19 octombrie 2021. Contestația a fost formulată împotriva răspunsurilor consolidate la solicitările de clarificări ale companiei italiene, care a cerut suspendarea procedurii până la soluționarea contestației, anularea parțială a răspunsului consolidat primit de la CFR, decalarea termenului limită de depunere a ofertelor și obligarea CFR să dea răspunsuri corecte și complete.
De asemenea, italienii mai spun că CFR ar fi obligat participanții să includă în oferte costuri care legal nu pot fi incluse în acestea sau care provin din actualizarea normativelor care la acest moment nu pot fi prevăzute.
Reabilitarea și modernizarea căii ferate Caransebeș – Timișoara este împărțită în două loturi, Caransebeș – Lugoj, în lungime de 40 km – 1,43 miliarde lei fără TVA, și Lugoj – Timișoara, în lungime de 54 km – 1,74 miliarde lei fără TVA, ambele licitații fiind în momentul de față suspendate.
Comentarii prin facebook