Primăria Timișoara a lansat, pe 1 martie 2022, proiectul bugetului participativ, un model de finanțare a proiectelor pe baza propunerilor venite de la cetățeni. În acest scop au fost alocate trei milioane de lei, pentru care au putut fi lansate propuneri de proiecte, dar nu pe orice domeniu, ci doar pe câteva linii, stabilite de primărie, în funcție de interesele proprii de finanțare.
Până la finalul perioadei de depunere a proiectelor un număr de 87 de timișoreni au depus 113 propuneri. Așadar, unii își încearcă norocul și cu două propuneri, poate una va trece. Timișorenii care au parcurs etapa de înscriere își doresc un oraș cu soluții de mobilitate, cu aer mai curat și locuri de relaxare accesibile tuturor categoriilor de cetățeni. Orașul mobil, Orașul verde, Orașul relaxat, Oorașul digital, sau Alte domenii sunt categoriile în care au fost incluse propunerile primite.
Propunerile lansate pot fi văzute pe internet, pe pagina special făcută de primărie pentru bugetul participativ, la această adresă: https://decidem.primariatm.ro/bp/propuneri
Au fost parcurse primele etape din calendarul campaniei:
- februarie: Informarea și formarea cetățenilor pentru bugetul participativ;
- martie: colectarea propunerilor de proiecte, verificarea eligibilității acestora, și centralizarea lor în „Lista generală de propuneri”;
Urmează:
- aprilie-mai: analiza tehnică, juridică și financiară a propunerilor de proiecte eligibile și publicarea listei cu proiectele care se califică pentru etapa de votare;
- 1-20 iunie: primirea și soluționarea contestațiilor;
- 20 iunie-20 iulie: votarea proiectelor;
- 25 iulie: publicarea listei cu proiectele câștigătoare;
- Implementarea proiectelor;
- Evaluarea campaniei.
Proiectele alese prin vot de timișoreni vor fi incluse în bugetul local și implementate de Primăria Municipiului Timișoara.
Comentarii prin facebook