Proaspăt reangajat de Primăria Timișoara, după o decizie a instanței de judecată, Culiță Chiș, fostul șef al Departamentului Tehnic al municipalității de pe vremea lui Nicolae Robu, anunță opinia publică asupra problemelor pe care le cauzează tramvaiele produse de turcii de la Bozankaya. Iar concluzia trasă de Chiș este că garniturile sunt foarte bune și nu au niciun fel de probleme, acestea apar la intersecția cu linia de contact a troleibuzelor din cauză că vatmanii nu se pricep să facă… manevre.
Culiță Chiș a trimis vineri direct, fără a apela la departamentul de comunicare al administrației, un comunicat de presă care include chiar și un antet al primăriei. Chiș a fost cel desemnat să se ocupe de problema noilor tramvaie Bozankaya în epoca Robu, ceea ce a și făcut până nu a fost tras pe linie moartă și, ulterior, dat afară de noua administrație a orașului. Acum, el a fost reangajat după ce instanța de judecată a decis că operațiunea de concediere a fost ilegală. Cel în cauză ne informează că tramvaiele sunt excelente, în ciuda blocării acestora de mai multe ori pe șine în timpul operării.
”Referitor la apariția în spațiul public a unor discuții referitoare la tramvaiul „Timișoara”, produs de compania Bozankaya și finanțat din fonduri europene, contract în valoare de 155.790.000,00 lei, fără TVA, facem următoarele precizări: Până în prezent au fost livrate la Timișoara 9 tramvaie dintre care 6 tramvaie au fost recepționate și înregistrate, iar 3 tramvaie sunt în curs de recepționare și înregistrare pentru punerea lor în circulație. Tramvaiul „Timișoara” este un tramvai foarte performant și corespunde întru totul caietului de sarcini, obținând și Agrementul tehnic din partea Autorității Feroviare Române, iar cele 57 de teste și încercări ce s-au efectuat asupra noilor tramvaie au fost realizate în cele mai performante laboratoare acreditate din lume (Germania, Spania, Cehia) împreună cu specialiștii Autorității Feroviare Române”, anunță Culiță Chiș, care se semnează cu numele și calitatea de manager de proiect.
El explică și de ce se blochează tramvaiele pe traseu, spunând că de vină sunt vatmanii.
”Referitor la situațiile în care tramvaiele rămân blocate în intersecții, după o cercetare amănunțită asupra situației, realizată de echipa Primăriei Municipiului Timișoara împreună cu echipa tehnică a Bozankaya, a reieșit că singura cauză a blocării tramvaielor este că acestea trebuie să traverseze anumite sectoare care se intersectează cu linia contact de troleibuz, moment în care tramvaiele rămân fără tensiune, această situație tehnică fiind o practică de manual. În aceste cazuri, pentru a evita incidentele amintite mai sus, vatmanul trebuie să respecte o procedură, conform instruirii efectuate de reprezentanții furnizorului. Din experiența în domeniul de activitate se cunoaște că cea mai bună instruire este reprezentată de partea practică efectuată în traseu de către vatmani la bordul noilor tramvaie, însă toate acestea necesită timp pentru ca vatmanii să se obișnuiască cu noua tehnologie. Mai mult, în practica din traseu, vatmanii sunt foarte prudenți în procedurile de operare a noilor tramvaie pentru a nu produce daune asupra acestora”, a mai scris Chiș.
Primăria nu își asumă
La scurt timp de la apariția comunicatului, Bogdan Marta, consilierul primarului pe probleme de comunicare, a anunțat că acest comunicat nu reflectă poziția instituției și nu a fost emis de primărie.
”Acest comunicat nu este transmis de Primăria Municipiului Timișoara și nu reflectă neapărat poziția instituției noastre, fiind trimis în nume propriu de un angajat. Vă mulțumesc”, a anunțat Marta.
Comentarii prin facebook