Societatea Pieţe Timişoara, aflată în subordinea Consiliului Local, are un nou director general în persoana lui Octavian Ghiran. Acesta l-a înlocuit în funcţie pe Mirel Pop, destituit de Consiliul de Administraţie, pentru mai multe deficienţe. Ghiran va conduce societatea cu titlu de interimar până la organizarea unui concurs pe post.
Consiliul de Administrație al Piețe S.A. Timișoara a decis, în ședința desfăşurată luni, 16 decembrie, revocarea lui Mirel Pop din funcția de director general.
Potrivit unui comunicat de presă al SC Pieţe, decizia a survenit ca urmare a constatării mai multor nereguli și încălcări ale legislației aplicabile și ale deciziilor Consiliului de Administrație, constatate în raportul de audit intern și alte documente oficiale. Printre principalele deficiențe se numără:
- Încălcarea legislației privind achizițiile publice (Legea 98/2016), inclusiv depășirea pragurilor valorice stabilite, lipsa documentației tehnice și efectuarea unor plăți nejustificate pentru lucrări incomplete.
- Gestionarea necorespunzătoare a contractelor de lucrări, inclusiv acordarea unor avansuri neconforme și recepționarea nelegală a lucrărilor.
- Pasivitatea managerială în rezolvarea problemelor operaționale și sanitare din piețe, inclusiv situația critică din Piața Giroc, expusă riscului de închidere de către autoritățile sanitar-veterinare.
- Lipsa controlului financiar preventiv și a procedurilor interne de lucru.
“Aceste deficiențe au vulnerabilizat societatea S.C.Piețe S.A. afectând calitatea serviciilor oferite clienților și comercianților din piețele gestionate”, se arată în comunicatul de presă.
În cadrul aceleiași ședințe, Consiliul de Administrație a decis numirea lui Octavian Ghiran in functia de director general interimar, acesta urmând să preia atribuțiile de conducere până la finalizarea procedurii de selecție pentru un nou director general, în conformitate cu legislația privind guvernanța corporativă.
“Piețe S.A. are nevoie de o conducere care să respecte principiile guvernanței corporative, să administreze resursele cu responsabilitate și să ofere servicii de calitate timișorenilor. Decizia de astăzi reflectă angajamentul nostru de a restabili încrederea și transparența în activitatea societății. În perioada următoare, conducerea interimară va avea responsabilitatea de a implementa măsuri urgente pentru remedierea neregulilor și optimizarea activităților din piețele publice ale orașului”, se mai arată în comunicatul de presă menţionat.
Comentarii prin facebook