Prima lună de primăvară va aduce și demararea lucrărilor efective la cele două tuneluri care vor fi realizate pe tronsonul Margina – Holdea din autostrada A1, Lugoj – Deva. Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, e sigur de terminarea la timp a proiectului finanțat prin PNRR, în așa fel încât banii să nu fie pierduți.
Porțiunea amintită este singura care lipsește din A1. Vor fi două tuneluri fiecare având la rândul lor câte două galerii, una pe fiecare sens, cu două benzi de circulație și banda de urgență, cu o lățime totală de 11,35 metri pe sens.
Grindeanu spune că a discutat cu reprezentanții companiei care va construi acest tronson și lucrările sunt în termen.
„Din toate discuțiile cu constructorul, din martie se va intra la săparea efectivă a tunelelor, ceea ce e un lucru bun. O altă temă pe care sper să o închidem în lunile care vin. Suntem în termen, oricum. În martie se va începe lucrul la săparea tunelelor”, a declarat, Sorin Grindeanu.
Lucrarea este una deosebită prin tehnologia folosită. Săpăturile se realizează pe distanțe scurte, aproximativ un metru, după care acea porțiune este asigurată cu plasă de sârmă, iar în pereți se injectează un beton special și se montează ancore. Operațiunea de realizare efectivă va fi pusă în operă de o firmă cu expertiză în domeniu, din Bosnia Herțegovina, care lucrează în parteneriat cu societatea din România, lidera asocierii care lucrează pe șantier.
Aceasta include societățile Spedition UMB – Tehnostrade– SA & PE Construct– Euro-Asfalt. Contractul include secțiunea E, cea cu tuneluri, dar și finalizarea secțiunii D din acest lot.
Lungimea celor două tuneluri va fi de aproximativ 2,13 km. Proiectul include opt lucrări de artă, inclusiv un viaduct în lungime de 1.076 metri.
Valoarea contractului este 1,8 miliarde de lei, fără TVA, finanțarea fiind acordată prin PNRR.
Contractul are o durată de 165 de luni: 11 pentru proiectare, 34 pentru execuție și 120 de garanție a lucrărilor.












































Comentarii prin facebook