STUDIU: Iulius Town Timișoara, lider pe piața regională a dezvoltărilor de shopping şi timp liber

Timișorenii merg cel puțin o dată pe lună la mall, cei mai atrași de acest format de shopping fiind persoanele din generația Millennials, potrivit unui studiu de piață realizat de MKOR, în luna mai, la cererea companiei IULIUS. Studiul confirmă faptul că Iulius Town este o destinație-magnet pentru publicul regional datorită mixului variat de funcțiuni care transformă fiecare vizită într-o experiență, adăugând valoare timpului investit.

Socializarea este, de altfel, printre principalele motive ale unei vizite la mall în cazul timișorenilor și al locuitorilor din regiune. În aceste condiții, proiectele mixed-use, cu funcțiuni multiple, au de câștigat față de centrele comerciale clasice, pentru că oferă o varietate de soluții pentru petrecerea timpului liber. Așa se explică poziția consolidată de lider a Iulius Town Timișoara, o investiție de 442 milioane de euro a companiilor Iulius și Atterbury Europe, inaugurată în 2019, care a atins, în 2025, o cotă de piață de 28,2%, superioară competiției.

Iulius Town are una dintre cele mai mari suprafaţe comerciale din România: peste 190.000 mp închiriabili, dintre care 108.000 mp spaţii de retail, și este singurul proiect din ţară care include toate ancorele majore de modă prezente pe piaţa locală.

Atractivitatea ansamblului Iulius Town, care include componente de retail, office, entertainment și parc, a depășit granițele țării, aceasta fiind o destinație de shopping favorită și pentru locuitorii din Serbia și Ungaria.

Timișorenii preferă cumpărăturile din mall

Potrivit studiului MKOR, în Timișoara se constată o consolidare a shoppingului offline, cumpărăturile în magazinele fizice revenind, în 2025 la 53% din total, adică la nivelul din 2022.

Cele mai multe cumpărături în format fizic se fac din categoriile: alimente, fast-food, bijuterii, încălţăminte, îmbrăcăminte, produse de îngrijire şi articole sportive, în timp ce canalele online câștigă teren pentru electronice și media.

Interesul publicului pentru experiențe offline, fie că este vorba de shopping sau petrecerea timpului liber, confirmă investiția continuă a IULIUS în diversificarea mixului de branduri și servicii. Iulius Town este una dintre cele mai variate formate de shopping din România: de la department stores cu articole pentru întreaga familie, magazine de modă cu preţuri competitive, până la o zonă sport cu cei mai relevanţi retaileri în domeniu, magazine premium și boutique-uri cu branduri exclusiviste.

Segmentul food & drinks, în creștere

Potrivit MKOR, cei mai frecvenţi clienţi sunt Millennials, persoanele cu venituri mari și cele cu stil de viață activ. Aceştia optează pentru experienţa fizică la cumpărături pentru că vor să probeze produsele înainte, apreciază că au la dizpoziţie brandurile pe care le preferă şi vin la mall inclusiv pentru experienţe sociale – cinema, restaurante sau pentru activităţi pentru cei mici.

Studiul MKOR a remarcat și o schimbare a preferințelor consumatorilor, cu segmentul food & drinks câștigând teren. La acest capitol, Iulius Town abundă în oferte, având un spațiu de peste 11.000 mp dedicat HORECA, cu peste 50 de restaurante, cafenele, cofetării şi, posibil, cel mai mare food court din România.

„Rezultatele studiului MKOR validează angajamentul nostru constant de a oferi vizitatorilor un format mixt atractiv, care să îmbine experiența de shopping cu opțiuni relevante de petrecere a timpului liber. Avem un public educat, bine informat și dispus să investească semnificativ la fiecare vizită, ceea ce ne responsabilizează să livrăm calitate pe măsura așteptărilor. Iulius Town este o destinație completă, adresându-se tuturor categoriilor de public, cu un accent special pe familiile cu copii – segment reprezentat de jumătate dintre vizitatorii noștri loiali. Vom continua să venim cu soluții creative pentru a rămâne alegerea preferată în materie de timp liber”, a declarat Andrei Sivoi, Shopping Center Manager Iulius Town.

Focus pe digitalizare

Formatele noi de magazine, digitalizate, sunt tot mai apreciate. Un exemplu este brandul Lefties, care este prezent în Iulius Town Timișoara din 2024. Acesta reușește să atragă un public divers printr-un mix de experiență digitală, varietate de produse și accesibilitate. Pentru Generația Z, componentele interactive și moderne (precum self-pay, cabinele inteligente sau jocurile digitale) constituie principalul factor de atracție. În schimb, segmentele mai mature sunt motivate în special de varietatea ofertelor și de raportul calitate-preț.

În cadrul studiului realizat de agenţia MKOR au fost intervievate 1.000 de persoane, marja de eroare fiind de +/-3.1%.

Redacția deBanat.ro nu-și asumă responsabilitatea pentru comentariile postate de utilizatori.

Comentarii prin facebook

Scrie un comentariu

* Nume
* Email
Website
Mesajul tau:
Campurile notate cu * sunt obligatorii

Cele mai citite articole


L'architect du beaute

Administratie vezi arhiva Administratie

dermaskin-orizontal

Politica vezi arhiva Politica

Cadou pentru Sorin Grindeanu. Moţiune de cenzură a “suveraniştilor” împotriva “progresiştilor”

Moţiunea de cenzură „România nu este de vânzare – fără progresişti la guvernare”, prin care se cere demisia „Guvernului progresist” condus de Ilie Bolojan, a fost depusă, vineri, la Parlament. Este un “cadou pentru Sorin Grindeanu”, a anunţat unul dintre iniţiatorii moţiunii. Moţiunea de cenzură intitulată “România nu este de vânzare – fără progresiști la...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Cadou pentru Sorin Grindeanu. Moţiune de cenzură a “suveraniştilor” împotriva “progresiştilor”
ISHO

Sport vezi arhiva Sport

Fetele de la Poli închid sezonul regular cu o victorie frumoasă contra Bistriței

Pe o vreme rece și o ploaie măruntă, fetele de la Poli au întâlnit pe un greu teren Știința, Gloria Bistrița, în ultimul joc al sezonului regular. A ieșit un meci spectaculos, în condițiile date, cu faze frumose, goluri speciale, șuturi multe, dar și greșeli, ca așa e în fotbal. După 90 de minute de...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Fetele de la Poli închid sezonul regular cu o victorie frumoasă contra Bistriței
Muzeul National al Banatului

Social vezi arhiva Social

Fidelity by Iulius Mall

Economic vezi arhiva Economic

Un proiect câștigat de UVT va ajuta comunitatea din Dumbrăvița

Universitatea de Vest din Timișoara a reușit atragerea unei noi finanțări nerambursabile dedicate modernizării infrastructurii publice și reducerii consumului energetic, în cadrul programului Interreg IPA România – Serbia. În urma acestuia, o clădire publică din Dumbrăvița va fi reabilitată termic. Proiectul „GreenPublicBuilding – Transformarea sediilor publice pentru sustenabilitate energetică” reprezintă o inițiativă strategică prin care...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Un proiect câștigat de UVT va ajuta comunitatea din Dumbrăvița

Știri de ultima oră vezi arhiva Știri de ultima oră

Primarul Dominic Fritz a semnat în această săptămână contractul de finanțare prin care Timișoara va primi nouă milioane de euro, fonduri europene acordate prin programul Regio Vest, prin intermediul ADR Vest, pentru regenerarea zonei din Piața Kuttel. Viceprimarul Ruben Lațcău arată cum vor ajuta acești bani respective parte a orașului. Zona aflată în proximitatea centrului...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Viceprimarul Lațcău anunță punerea în valoare a clădirilor din zona Pieței Mocioni odată cu revitalizarea zonei
Prima zi de activitate a ”Lights of the Village”, evenimentul desfășurat la Muzeul Satului Bănățean în luna decembrie, a fost una de succes, spune Alfred Simonis, președintele Consiliului Județean Timiș. Au fost mii de oameni care au participat la concertele organizate sâmbătă seara, iar patinoarul gratuit s-a dovedit neîncăpător. Până pe 21 decembrie, Timișoara va...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Lights of the Village a pornit la drum cu mii de vizitatori/VIDEO
Centrul de Cultură și Artă al Județului Timiș, instituție de cultură aflată în subordinea Consiliului Județean Timiș, organizaeză marți, 16 decembrie, de la ora 18:00, spectacolul „Colind și bucurie”. Acesta va avea loc în sala festivă a Centrului de Cultură și Artă al Județului Timiș. Publicul se va putea bucura de recitalurile susținute de Liliana...
Citeşte tot articolul Citeste articolul ”Colind și bucurie” alături de artişti consacraţi ai Banatului
În Timișoara, într-o lume în care educația și binele copiilor devin tot mai mult o responsabilitate colectivă, a prins viață Asociația Inițiativă în Educație (InEDU) – un spațiu dedicat celor care cred că schimbarea începe din inimă, iar învățarea trebuie să fie accesibilă, prietenoasă și profund umană. Aici, profesori, părinți, voluntari și susținători ai educației...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Asociația Inițiativă în Educație – acolo unde învățarea devine bucurie, iar comunitatea devine familie
Penultimul joc din 2025 pentru alb-violeți a fost disputat acasă, împotriva echipei CSU Alba Iulia, iar alb-violeții au obținut o victorie lejeră, cu un Fabian Marincu strălucitor, trei pase de gol și o reușită! Din păcate, Poli a luat gol acasă, primul din acest sezon! Alb-violeții au plecat cu prima șansă, în meciul cu o...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Fabi Marincu, meci de senzație în victoria cu CSU Alba Iulia. Din păcate, un record excelent a fost stopat în meciul de astăzi
De neînțeles comportarea Dumbrăviței din meciul de la Voluntari, unde a intrat să se apere. Gazdele au început în forță chiar din primul minut și au asaltat poarta lui Mikloș, foarte bun în acest meci. S-a terminat 3-1, dar scorul putea fi mult mai mare. După două victorii la rând, în campionat și în Cupă,...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Nicio șansă pentru Dumbrăvița la Voluntari. Bănățenii au intrat pe teren doar cu gândul să nu primească multe
Top
deBanat.ro - spune realitatea!
Prezentare generală a confidențialității

Acest site folosește cookie-uri pentru a-ți putea oferi cea mai bună experiență în utilizare. Informațiile cookie sunt stocate în navigatorul tău și au rolul de a te recunoaște când te întorci pe site-ul nostru și de a ajuta echipa noastră să înțeleagă care sunt secțiunile site-ului pe care le găsești mai interesante și mai utile.