Consilierii județeni timișeni au aprobat, luni, hotărârile premergătoare ale înființării unei societăți comerciale din care să facă parte CJT, care să preia mare parte din managementul deșeurilor din Timiș. În prim plan sunt Deponeul de la Ghizela, unde ajung toate deșeurile nereciclabile din județ, dar și, interesant, Stația de Sortare a Deșeurilor Timișoara, care e proprietatea primăriei.
Consiliul Județean Timiș este operator regional în domeniul deșeurilor, iar activitatea de management în domeniu este concesionată către societăți comerciale, iar acestea nu își fac prea bine treaba, spun cei de la CJT.
”Se aprobă oportunitatea înființării unei societăți comerciale cu răspundere limitată, în cadrul căreia, Județul Timiș va deține calitatea de asociat majoritar, societate care va avea ca obiect principal de activitate operarea Depozitului de Deșeuri Nepericuloase Ghizela și a Stației de Sortare a Deșeurilor Municipale Timișoara, în calitate de operator regional”, se spune în hotărârea aprobată.
În timpul ședinței, în urma unui amendament s-a votat ca în cadrul societății, CJT să fie acționar majoritar.
Se pare că depozitul de deșeuri de la Ghizela este în prim-planul administrației județene, acolo fiind probleme de mediu, spun aceștia.
”Depozitul are o capacitate totală de 5.131.300 mc. Celula este închisă final, conform Procesului Verbal de Recepție la Terminarea Lucrărilor nr. 1154 din 15.02.2024. Celula 2, operațională din februarie 2018, este aproape plină, având o cantitate depozitată de 1.515.564,17 tone și 1.110.864 mc la data de 31.05.2025, conform informării RETIM transmise către membrii CAT – APM. Durata de exploatare a Celulei 2 este estimată la 9 ani. Necesitatea Extinderii: Având în vedere stadiul de umplere a Celulei 2, Consiliul Județean Timiș a demarat deja o licitație pentru construcția Celulei 3, care va avea un volum util de 1.127.075 mc și o durată de exploatare de 9 ani. Probleme Operaționale Curente: S-au înregistrat deficiențe în operarea și mentenanța stațiilor de tratare a levigatului, ducând la pierderea certificărilor și la imposibilitatea funcționării depozitului conform adresei ANPM”, se spune în documentația aferentă hotărârii.
Având în vedere că sistemul de management al deșeurilor este unul complex, cei de la administrația județului consideră că pot asigura un management mai bun, care să nu depindă de interesele unor firme private. Iar acest control se va putea face prin intermediul societății comerciale vizate de această hotărâre, managementul printr-un SRL este mai flexibil decât o structură administrativă.
”Infrastructura SIMD reprezintă investiții publice majore. Gestiunea directă prin intermediul unei firme proprii permite Consiliului Județean să exercite un control deplin asupra operațiunilor, asigurând o aliniere directă cu politicile publice, obiectivele strategice și interesele cetățenilor. Aceasta elimină dependența de interesele comerciale ale operatorilor privați și permite o reacție rapidă la nevoile comunității și la schimbările legislative”, se mai spune în documentație.












































Comentarii prin facebook