Șase vânzători de legume-fructe din piețele timișorene au fost amendați în ultimele săptămâni, pentru că nu au precizat exact de unde vine marfa pe care o ofereau spre vânzare. La a treia abatere, li se va interzice accesul în piețele timișorene timp de un an.
Gustul copilariei, reamintit la Muzeul Banatului. Colectie inedita de etichete de altadata / FOTO
Că era ciocolată, ulei, gumă de mestecat sau alte produse, România a avut, în trecut, o mulțime de produse care astăzi nu se mai găsesc. În urmă au rămas amintirile și… etichetele. Muzeul Național al Banatului îi invită pe timișoreni să descopere etichetele de produse din perioada comunistă și chiar de la sfârșitul secolului al XIX-lea.
Din 20 mai, teoretic, legumele si fructele vor fi vandute in piete doar cu etichete de provenienta
Timișorenii vor ști, de săptămâna viitoare, dacă legumele pe care le cumpără din piață sunt românești sau din import. Vânzătorii vor fi obligați să afișeze, la loc vizibil, date legate de proveniența roșiilor pe care le pun pe tarabe. Etichetele sunt obligatorii din 20 mai, iar cei care nu le afișează ar putea pierde dreptul de a vinde în piețele din oraș. Cel puțin teoretic.
In pietele din Timisoara se vor vinde doar legume cu eticheta
În câteva săptămâni, timișorenii vor ști exact dacă legumele pe care cumpără din piețe sunt românești sau de import. Cel puțin teoretic! Consiliul local a votat marți un proiect care obligă comercianții din piețe să afișeze la loc vizibil proveniența produselor. Cum va fi pus în practică acesta rămâne de văzut.
Premiera absoluta marca Jidvei, la Vinvest 2011
Ediţia a opta a Salonului Internaţional de Vinuri Vinvest, care va avea loc în intervalul 15 – 17 aprilie, va putea fi vizitat cu telefonul mobil, pentru decriptarea codurilor bidimensionale. Podgoria Jidvei va lansa un vin absolut nou.
Vinuri cu etichete 2D
Posesorii de smartphone-uri pot afla, fotografiind eticheta sticlei de vin, la ce temperatură trebuie servit vinul respectiv sau cu ce fel de mâncare se potriveşte.
Codul vinului se decriptează chiar în faţa raftului
O sticlă de vin şi un telefon mobil, cu acces la Internet. De atât aveţi nevoie pentru a deveni, ad-hoc, specialist în materie de vinuri! S-au ocupat de asta cei de la Vinvest, în parteneriat cu Institutul Multimedia Româno-Elveţian.