Posesorii de smartphone-uri pot afla, fotografiind eticheta sticlei de vin, la ce temperatură trebuie servit vinul respectiv sau cu ce fel de mâncare se potriveşte.
În preambului noii ediţii a Festivalului Internaţional de Vin Vinvest 2011, care va avea loc între 15 şi 17 aprilie la Timişoara, organizatorii prezintă în premieră naţională sticlele etichetate cu coduri bidimensionale. Acestea pot fi studiate la Muzeul de Artă, în cadrul expoziţiei despre istoria comunicării, până pe 30 aprilie.
Un număr de 17 soiuri de vin de la opt producatori autohtoni (Cotnari, Jidvei, Murfatlar, Cramele Recaş, Societatea română de promovare a vinului, S.E.R.V.E. CEPTURA, Vie vin Vânju Mare) şi de la alţi doi internaţionali (Winero, Produse moldoveneşti) folosesc deja metoda de mMarketing propusă de Vinvest şi Institutul Multimedia Româno-Elveţian, prin platforma code2wine.ro. Vinurile „codate” se găsesc şi la supermarket.
Astfel, cumpărătorul poate fotografia cu telefonul mobil eticheta produsului dorit şi apoi poate afla, accesând internetul, orice informaţie doreşte despre vinul respectiv, fie că este vorba despre felul de mâncare cu care se potriveşte sau despre temperatura la care trebuie servit.
„Portalul aferent code2wine.ro găzduieşte, pentru consumatorii şi iubitorii de vin, informaţii culese de experţii de gustători cu privire la produsele din portofoliul producătorilor şi distribuitorilor de vin. Beneficiile vinului ales asupra sănătăţii, asezonarea cu meniul potrivit, metodele de vinificaţie sau traseele oenoturistice unde se pot degusta şi multe alte informaţii se vor regăsi printr-o simplă accesare”, explică oenologul Lucia Pârvu.
Comentarii prin facebook