Cine-i mai crede? Avem șapte radare fixe de toată frumusețea

Am prins de câteva ori radarul fix cu indicația că voi fi penalizat cu câteva puncte pentru depășirea vitezei în Timișoara. Știți care radare, alea de au fost puse deodată cu sistemul de monitorizare inteligentă a traficului. N-am căzut în păcat foarte des și oricum la limită. Puțin peste 60 km/h, o singură dată 70km/h. Firește că mă așteptam ca poliția și cei care administrează sistemul din cadrul municipalității să-mi trimită acasă amenzile. A trecut mai bine de un an de la prima abatere și mi-am zis că sunt iertat, apoi au mai apărut vreo două astfel de „scăpări” pe pedala de accelerație și eram convins că nu mai am eu norocul ăsta. Nimic, însă. Protocolul dintre primărie și poliția rutieră a fost semnat prin toamna lui 2017, dacă îmi amintesc bine. Până atunci se tot zicea că se dorește implementarea, dar, vai!, nu exista actul care să stabilească colaborarea dintre cele două instituții. A apărut și acel act, dar tot nimica. Să mă bucur? M-am bucurat.

Eu mă bucur mai puțin, alții însă se bucură mai mult. Ba chiar sunt nesimțiți de atâta bucurie și nici nu le mai bagă în seamă pe radare, primărie, poliție și investiția publică făcută în urmă cu doi ani. Și nu le baga astăzi, nu le bagă mâine, până ce primăria și poliția le vor face oamenilor o surpriză. Cică din 19 martie 2019 pornește. Pentru cine mai crede în Moș Crăciun. Culmea, surpriza în România anului 2019 este să se respecte legea, să se aplice sancțiuni pentru nerespectarea ei. Altfel, pentru ce s-au mai băgat banii în acele radare? Poate nu e nevoie de ele și municipalitatea a cheltuit aiurea banii timișorenilor. Mă așteptam ca în prima jumătate de an să fie dezastru. Poliția n-ar fi facut față cu procesele verbale, serviciile de curierat s-ar fi cocoșat de atâtea amenzi trimise. Populația vizată ar reacționa violent, iar media are prostul obicei să simpatizeze deseori cu „săracul român” care și-a pierdut jumătate din salariu pentru că  merge cu 80 km la oră prin oraș.

Vorbim doar teoretic. Febră asta ar trece. Luna asta plătești o mie de lei pe amenzi, luna viitoare poate numai 500, iar pe viitor vei avea grijă să-ți lași leafa acasă, pentru concedii și copii, decât să o dai statului. Așa se disciplinează un popor, prin sancțiune, dar asta nu e pentru noi. Au trecut doi ani și nimic. Mai câteva zile și pornește. Vine lupul sau ne păcălește Petrică? La urma urmelor nu sunt masochist. De ce aș vrea să plătesc mii de lei? Din două motive. Primul ar fi ideea de regulă. Dacă primăria, poliția rutieră, statisticienii constată că într-un anumit interval orar, pe un anume bulevard sau stradă nu se întâmplă nimic rău dacă lumea merge cu 70 km/h, atunci să schimbe limita de circulație în acea zonă din oraș. Însă dacă o lași la 50, bagi mâna în buzunarul contribuabilului să cumperi și radare, iar toate astea sunt făcute degeaba?

De la parcare ilegală sub semnele cu staționatul interzis, mers pe contrasens sau cu viteză prea mare toate astea îmi dau senzația că eu sunt fraier dacă numai eu le respect cu regularitate în calitate de conducător auto sau cetățean, iar altul va râde de mine cât de șmecher poate fi el. Îl rog pe primarul Nicolae Robu, mare conducător al Poliției Locale Timișoara, să comande ori respectarea legilor, ori să le desființeze în plan local. Iar dacă directorul poliției locale Dorel Cojan îi va spune că nu are suficienți agenți să angajeze atâția polițiști până se satură timișoreanul să încalce regulile. Apoi să angajeze funcționari să încaseze atâtea amenzi, juriști să se lupte cu contestatarii în instanță, iar apoi executori care să le ia oamenilor banii, bunurile, casele. Altfel, la ce-s bune radarele fixe, domnule Robu? Să știu cu ce viteză merg? Să mă enervez când mă presează altul din spate că nu vreau să depășesc limita de viteză, iar pe el nu-l amendează nimeni? Până azi nu a primit nimeni vreo amendă. E frumos în România, e frumos în Timișoara.

Nicolae Robu, pe Facebook, 13 septembrie 2017: „GATA CU TRECERILE PE ROȘU, GATA CU DRIFT-URILE, GATA CU CURSELE DE MAȘINI ȘI MOTOCICLETE ÎN TIMIȘOARA!(… ) STIMAȚI CONDUCĂTORI AUTO, ÎNCEPÂND DE ASTĂZI, PUTEȚI FI AMENDAȚI PE BAZA ÎNREGISTRĂRILOR DE LA RADARELE ȘI CAMERELE VIDEO DIN SISTEMUL DE MANAGEMENT COMPUTERIZAT AL TRAFICULUI! Astăzi, 13.09.2017, s-a semnat între Primăria Timișoara și Inspectoratul de Poliție Județean Timiș, prin Primar, Nicolae Robu și Director Direcția Edilitară, Culiță Chiș, pe de o parte, respectiv Inspector Șef, Aurelian-Alin Petecel și Șef Serviciu Rutier, Petru Rumega, pe de altă parte, protocolul de colaborare în exploatarea sistemului municipal de management computerizat al traficului. ÎNCEPÂND DE ASTĂZI, POT FI ACORDATE AMENZI PENTRU TOT CE SEMNALEAZĂ SISTEMUL CA ÎNCĂLCARE A LEGII! DECLAR SOLEMN: NU EXISTĂ  NICIUN PLAN DE AMENZI, NICIUN SCOP ÎN SINE DE A AMENDA, TOT CE URMĂRIM ESTE CIVILIZAȚIE ȘI SECURITATE ÎN TRAFIC ÎN ORAȘUL NOSTRU! DAR, SISTEMUL ESTE NECRUȚĂTOR! Haideți, atunci, să respectăm legea și să nu ajungem la a fi amendați! Mi-ar plăcea să fim orașul cu cele mai puține amenzi pe cap de locuitor!”, a zis, cu aproape doi ani în urmă, necruțătorul primar Nicolae Robu. Îl mai crede cineva?

Autor
Redacția deBanat.ro nu-și asumă responsabilitatea pentru comentariile postate de utilizatori.

Comentarii prin facebook

Scrie un comentariu

4 comentarii pentru acest articol

Ciripoi a spus: (martie 15th, 2019 at 07:51 )

Cineva de la Politia Rutiera mi-a spus ca media zilnica a contraventiilor inregistrate de sistemul asta, e de 12.000! Cine va face 12.000 de procese verbale pe zi si le va trimite prin posta contravenientilor. E bugetata cheltuiala asta?

dodu a spus: (martie 15th, 2019 at 07:56 )

Radarele nu pot fi folosite pentru amenzi până prin 2021-2022…
Ține de ce am semnat cu UE când am cerut banii pentru finanțarea „semaforișoarei”…
Dacă bifam că vrem radarele pentru amenzi, finanțarea era mult mai mică…

alex a spus: (martie 15th, 2019 at 10:47 )

Nu cred că are vreo relevanță acest articol cu radarele având în vedere că Timișoara nu are un trafic fluent, are cratere în asfalt, străzi nesemnalizate corespunzător, canelele sunt asfaltate cu 1 metru sub nivel. Toate astea îngreunând traficul mult mai mult decât sperietura radarelor.

Cristian a spus: (ianuarie 29th, 2020 at 16:55 )

Stie cineva daca functioneaza radarele fixe din timisoara, am trecut pe la pasajul Michelangelo si scri 62 km/h – 3 puncte penalizare.

Multumesc.

* Nume
* Email
Website
Mesajul tau:
Campurile notate cu * sunt obligatorii

Articole asemănătoare

ENEL
Enel

Cele mai citite articole


gauss-topografie-timisoara_728x90px

Administratie vezi arhiva Administratie

Patrimoniul Art Nouveau al Timișoarei va fi prezentat turiștilor prin intermediul unui tur ghidat, realizat în compania unui personaj de epocă/FOTO

Timișoara va beneficia de un tur ghidat pentru turiști, special pentru descoperirea patrimoniului Art Nouveau al orașului, în urma unei inițiative a Asociației pentru Promovarea Timișoarei (APT). Primul tur ghidat al patrimoniului Art Nouveau local, desfășurat în compania unui personaj de epocă, face parte dintr-o serie de acțiuni realizate de APT de la începutul acestui...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Patrimoniul Art Nouveau al Timișoarei va fi prezentat turiștilor prin intermediul unui tur ghidat, realizat în compania unui personaj de epocă/FOTO
Fidelity by Iulius Mall
Fidelity by Iulius Mall

Politica vezi arhiva Politica

isho.ro
isho.ro

Sport vezi arhiva Sport

Muzeul National al Banatului

Social vezi arhiva Social

dermaskin-orizontal

Economic vezi arhiva Economic

A fost semnat primul contract pentru drumul expres Lugoj – Filiași

Compania de Drumuri a semnat, vineri, primul din cele 4 contracte pentru elaborarea Studiilor de Fezabilitate necesare construcției drumului de mare viteză Filiași-Lugoj, în lungime de 230 km. Valoarea contractului, finanțat prin Programul Transporturi 2021-2027 este de 21,05 milioane de lei, fără TVA. Contractul a fost adjudecat de Asocierea S.C. D P Consult S.A. –...
Citeşte tot articolul Citeste articolul A fost semnat primul contract pentru drumul expres Lugoj – Filiași

Știri de ultima oră vezi arhiva Știri de ultima oră

Timișoara a găzduit cea de a șaptea ediție a conferinței internaționale “Security Challenges in the Balkans”. Conferința, organizată în cadrul parteneriatului existent între Universitatea de Vest din Timișoara și New Strategy Center și sub patronajul Ministerului Afacerilor Externe, a devenit un eveniment anual de referință ce aduce în prim plan vechile și noile provocări de...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Universitatea de Vest și New Strategy Center au organizat la Timișoara o nouă ediție a conferinței Security Challenges in Balkans
Timișoara va beneficia de un tur ghidat pentru turiști, special pentru descoperirea patrimoniului Art Nouveau al orașului, în urma unei inițiative a Asociației pentru Promovarea Timișoarei (APT). Primul tur ghidat al patrimoniului Art Nouveau local, desfășurat în compania unui personaj de epocă, face parte dintr-o serie de acțiuni realizate de APT de la începutul acestui...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Patrimoniul Art Nouveau al Timișoarei va fi prezentat turiștilor prin intermediul unui tur ghidat, realizat în compania unui personaj de epocă/FOTO
Școala generală care deservește cartierul Fratelia va intra în reabilitare. Primăria Timișoara pregătește documentația pentru achiziționarea lucrărilor de execuție și actualizarea în buget a sumelor necesare pentru investiție. Procesul de reabilitare a Școlii Gimnaziale nr. 15 include etajarea imobilului existent, astfel încât se vor crea patru noi săli de clasă, o sală multifuncțională și grupurile...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Administrația timișoreană pregătește licitația pentru reabilitarea Școlii Generale 15
Vineri, 9 iunie, Sebastian Yvan Legrand, ar fi plecat de la after school, în vârstă de 9 ani, de pe strada Eroilor de la Păuliș din Timișoara, într-o direcție necunoscută, iar până în prezent nu a mai revenit la domiciliu.  Copilul are următoarele semnalmente: înălțime 1,53 metri, 43 de kilograme, păr brunet, ochi albaștri. Îmbrăcăminte:...
Citeşte tot articolul Citeste articolul A dispărut un copil de nouă ani. A plecat de la after school şi nu a mai fost văzut! UPDATE: Minorul a fost găsit
Timișoara a avut parte, vineri după-masă, de o ploaie cum nu a mai avut de mult. Multe zone din oraș s-au umplut de apă, clădiri publice și private au fost inundate în zona subsolurilor sau prin acoperiș. Printre zonele afectate, un ”clasic”, pasajul Brediceanu, inundat, cu mașini blocate inițial, ulterior rezolvat de echipele ISU și...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Același pasaj rutier, o ploaie zdravănă, două constatări diferite. Fostul viceprimar, Dan Diaconu, și primăria au analizat inundația
De vineri, Timișoara are oficial deschis un Muzeu al Apei. Inițiativă a companiei locale de apă și canal, Aquatim, acesta este situat la prima uzină de apă a orașului, acolo unde erau primele utilaje industriale de extragere, prelucrare și epurare a apei din capitala Banatului. Locația revine în viața comunității, în urma unui amplu program...
Citeşte tot articolul Citeste articolul La Timișoara a fost inaugurat oficial Muzeul Apei. Va funcționa la fosta Uzină de Apă Urseni, a societății Aquatim/FOTO
Deschiderea primei creşe din Dumbrăviţa vine în sprijinul tinerilor părinți din zonă. Noua creșă are o capacitate de 80 de locuri și va asigura accesul copiilor la educație de calitate, chiar de la cea mai fragedă vârstă. În acest an, creșa va găzdui grupa de vârstă 2-3 ani. Primarul Horia Bugarin (USR) inaugurează prima creșă...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Prima creșă din Dumbrăvița își deschide porțile. O investiţie de opt milioane de lei cu 80 de locuri
Top