Taximetriștii s-au „răsculat” împotriva Uber. Un studiu arată că unele taxe plătesc și aceștia, iar dispariția lor ar putea duce ca în 2019 România să piardă 20 milioane euro la bugetele naționale și locale din contribuțiile șoferilor Uber.
Bugetele naționale și locale ale României ar putea pierde 20 de milioane de Euro provenind din contribuțiile șoferilor Uber, conform companiei de contabilitate, taxe si audit JASILL. Compania lucrează cu sute de PFA-uri și SRL-uri ce oferă servicii de transport prin intermediul platformei Uber în România. Studiul a fost făcut în contextul dezbaterii pe marginea legii taximetriei, care ar urma să fie modificată prin OUG de către guvern și care ar putea duce la limitarea sau dispariția serviciilor de ridesharing în lipsa unei reglementări specifice a acestora.
Estimarea ia în calcul o contribuţie lunară medie de aproximativ 780 de lei pentru un șofer care conduce 6-8 ore pe zi, constând în TVA intracomunitar, taxe pe profit, taxe asigurări sociale, sănătate și impozit de venit plătite de un număr estimat de 10.000 de șoferi parteneri din București, Brașov, Cluj și Timișoara, care colaborează cu Uber în regim part time sau full time. În România, Uber colaborează doar cu şoferii parteneri care dețin o entitate fiscală – PFA sau SRL – și care plătesc taxe pentru veniturile generate prin intermediul platformei Uber.
„Marea majoritate a partenerilor, fiind SRL-uri (adică microîntreprinderi), plătesc taxe pe venit. Cei mai mulți sunt înregistrați doar pentru TVA intracomunitar și acest lucru asigură o colectare de 100% a TVA-ului colectat la bugetul statului, fără a avea posibilitatea la alte cheltuieli deductibile”, a spus Flavius Jakubowicz, partener executiv JASILL.
Comentarii prin facebook