Primarul Timişoarei, Nicolae Robu, a aflat clar cifrele legate de principalele proiecte rutiere aferente oraşului, cele despre care explica vineri de ce nu sunt, de fapt, subfinanţate. După o discuţie cu directorul Direcţiei de Drumuri şi Poduri Timişoara, edilul-şef ştie acum ce alocări au primit centura sud, noul drum de legătură cu autostrada A1, respectiv autostrada Timişoara – Belgrad.
Iar sumele alocate nu acoperă nici pe departe valorile stabilite prin proiectele aferente investiţiilor.
„Am avut o discuție cu domnul director al Direcției Regionale de Drumuri și Poduri Timișoara, cu domnul Horațiu Simion, să văd ce se mai întâmplă cu cele trei obiective de maximă importanță pentru timișoara: centura sud, noul racord la autostrada A1, de la bifurcația de la Sânandrei, și autostrada Timișoara – Belgrad. Repet, ce sper eu, va cuprinde și o mare parte din tronsonul de centură vest. S-a primit o comunicare cu sumele care sunt alocate și pentru centura sud sunt 40,55 milioane lei. Pentru autostrada Timișoara – Belgrad, tronsonul Timișoara – Moravița este jurisdicția noastră, evident, 1,132 milioane lei, cam atât a mai rămas din studiul de fezabilitate. În ceea ce priveşte racordul spre A1, sumele sunt cu statutul pe care-l cunoașteți din legea bugetului. Cea mai mare parte din sume provin din fonduri europene pentru aceste obiective și, desigur, sunt și cofinanțările la care este angajat statul român. proiectele sunt gestionate de CNAIR”, a declarat, mândru de alocările obţinute, Nicolae Robu.
Sume insuficiente, speranţe mult prea mari
Vineri, Nicolae Robu explica cum stau lucrurile cu bugetările de diferite sume şi de ce nu sunt alocaţi mai mulţi bani pentru unele proiecte, motivând că banii respectivi nu trebuie să stea blocaţi. Totuşi, chiar şi cu motivaţia oferită, sumele sunt foarte mici. Cel mai avansat proiect, dar şi cel mai important, este cel al centurii sud. Acesta are stabilit constructorul şi traseul, iar, conform licitaţiei câştigate de o firmă italiană, valoarea contractului este de 272 milioane de lei. Alocarea, conform informaţiilor primarului, este de 41 de milioane de lei. Un alt proiect important, dar care nu a depăşit nici măcar stadiul de hârtii, şi pentru a cărui „paternitate sentimentală” se bat şi cei de la CJ Timiş, şi cei de la Primăria Timişoara, este cel al construcţiei unui nou racord la autostrada A1. Acest drum ar urma să ofere o legătură între drumul naţional dinspre Timişoara spre Arad, de la bifurcaţia spre Sânandrei, şi autostradă. Conform indicatorilor economici adoptaţi de Ministerul Transporturlor, acest nou drum cu două benzi pe sens a fost estimat la 260 de milioane de lei. Alocarea bugetară pentru 2020 este de 23 de milioane de lei. Despre autostrada Timişoara – Belgrad nici măcar nu se pune problema să vorbim, proiectul este la stadiul de vis, ceea ce explică şi alocarea de doar un milion de lei.
Comentarii prin facebook