Domnilor candidați, merită să jucați viața bicicliștilor la ruleta electorală?

Editorial de Eugen Sasu

Editorial de Eugen Sasu

O mare porcărie pe conștiința unui politician e să emită o părere potrivnică principalului contracandidat, doar pentru a se situa în opoziție cu acesta. Bună, rea, nu contează, să provoci un val de opinii care mai apoi să se transforme în val de voturi, dacă se poate. Vedem plin de pesediști cum se satură ei teatral de mască doar-doar s-o sătura tot poporul. La fel cu „termoscanarea” în magazine. Place, nu place, contează, nu contează, trebuie să ridicăm valul potrivnic, să ne pișăm contra vântului, doar pentru că vântul e suflat de ăialalți. Nu-mi place să pun în aceeași frază percepții despre pesediști odioși în același context cu păreri despre Dominic Fritz, candidat de primar al Timișoarei din partea USR, dar am impresia că asta a făcut și el când a insistat ca primăria să reducă benzile auto pentru a organiza piste pentru bicicliști pe carosabil.

Nici nu știu de la ce a pornit. Probabil că e plin internetul socializabil cu păreri despre piste de biciclete versus benzi auto. Nu am participat la ele, nu am nici măcar cont de Facebook să o fac, dar cred că acolo s-a dus mai degrabă o luptă anti-Robu decât una cu rațiunea pe masă și grija față de sănătatea biciclistului participant la trafic. Conduc mașina de ani buni. Am bicicletă și mă folosesc de ea. Nu așa des ca de mașină, dar sigur pedalez de câteva ori pe săptămână vara. Din această dublă postură îi rog pe cei ce au ceva cu Nicolae Robu să îl conteste pentru orice pe lumea asta, că a pus fotbalul pe butuci, că a pus semafoare prea multe, că nu a făcut parcări, că e fanfaron, dar nu-l înjurați că nu vrea să ducă pista de biciclete pe carosabil.

Nu știu cum e, m-a ferit Dumnezeu să trăiesc așa ceva, dar e firesc să fie foarte greu să dormi având pe cineva pe conștiință. Ultimul loc unde mi-aș lăsa copilul să pedaleze astăzi ar fi între cele două borduri ale carosabilului. Indiferent de culoarea vopselei pe care îți rulează roțile bicicletei, senzația tentativei de sinucidere trebuie să fie una foarte apropiată de o asemenea aventură. Imaginați-vă un autobuz, un troleibuz sau un camion cu multe tone în spate și, deseori, cu conducători auto la limita inconștienței, să treacă razant față de o bicicletă. Dar, oare, vor fi respectate acele marcaje? Nu se vor găsi grăbiți din ăia de nu mai țin cont de nimic în trafic și să le încalece? Credeți că dacă sunt late nu vor fi o invitație pentru șmecherul din trafic? Aradul are așa ceva. E sinistru. Știu senzația. Pe vremea lui Ceaușescu foloseam ca bicicliști banda întâi, fără pistă, dar atunci nu era traficul ăsta nebun.

Faceți cum vreți, domnilor decidenți, dar nu duceți bicicleta sub bordură. Lărgiți trotuarele și vopsiți-le pe jumătate pentru biciclete. Ori cu pavaje de altă culoare, nu contează, dar nu coborâți bicicleta, trotineta sau orice ușor pe două roți aproape de roțile mașinilor. Aaaa, se vrea reducerea benzilor de circulație pe ideea că traficul îl faci atât de mare cât spațiu îi oferi automobilistului? OK, micșorați atunci carosabilul pentru zona ultracentrală, puneți taxe de acces, micșorați traficul și apoi luați din carosabil și lărgiți trotuarele cu pistele sus. Se pot încerca astfel de experimente, dar nu ca regulă pentru întreg orașul.

Domnule Fritz, faceți o probă, dar nu printre blocuri, ci de la capătul Căii Aradului până pe Republicii, apoi Reșiței și Calea Sagului toată, jos, lângă bordură. Se poate merge și acum cu bicicleta pe banda întâi. N-o să luați amendă pentru asta, iar dacă veți primi una de la poliția locală considerați-o un experiment finanțat de USR Timișoara. Simți suflul acelui autobuz până pe șira spinării și doar fracțiuni de secundă de neatenție sau chiar un dezechilibru ce ți se poate întâmpla fac diferența dintre viață și moarte. Asta în condiția extraordinară în care grilele de canal nu sunt atât de adânci încât să te oblige să faci „opturi” exact când nu trebuie. Merită să ai așa ceva pe conștiință pentru câteva puncte într-o luptă electorală? Nu cred. Pedalare plăcută.

Autor
Redacția deBanat.ro nu-și asumă responsabilitatea pentru comentariile postate de utilizatori.

Comentarii prin facebook

Scrie un comentariu

4 comentarii pentru acest articol

drucker a spus: (mai 28th, 2020 at 10:00 )

Mersul cu bicicleta pe carosabil e aproape imposibil . E plin de grile de canal montate sub nivelul carosabilului pt a exista scurgere .Apoi pe marginea carosabilului , daca nu ploua , e plin de praf , iar daca ploua , e noroi de un deget , pt. ca nu se curata mai deloc praful adunat acolo .
Asta pe langa faptul ca , masinile trec razant pe langa tine , pt a nu circula in spatele tau sute de metri , deoarece nu pot efectua o depasire corecta , din cauza traficului din sens invers .
Personal , in acest caz , voi folosi din nou masina in 100 la suta din deplasari , chiar daca voi sta in trafic si o ora .Probabil ca asa vor proceda toti cei care au cautat o alternativa la deplasarea cu masina. Odata revenind la masina , in aceste conditii , nu mai renunti la ea ,asta insemnand aglomeratie mai mare , parcari aiurea , poloare , etc .
Initiatorul acestui demers , este in cretin .

TMEUTM a spus: (mai 28th, 2020 at 10:10 )

Un articol la obiect pe care ar trebui sa il cunoasca toata lumea participanta la trafic, mai ales biciclistii si soferii. Nici macar nu iau in considerare depasirile de viteze care sunt un pericol pt toata lumea…

eu a spus: (mai 29th, 2020 at 11:45 )

Sasule, ai idee cum e cand esti pe bicicleta – sus pe bordura cum zici tu – pe asa numita pista de sub 1 m latime si treci printre un autobuz (sau orice masina) si niste pietoni? Orice mana miscata de pieton te poate arunca direct sub bordura, adica sub masina.
De aia eu prefer pista lata sub bordura decat pista ingusta pe bordura.
Poate ca ar trebui sa iesi mai des cu bicicleta si o sa intelegi de ce nu-s prea multi biciclisti pe strada desi intentie este. Piste nu sunt, ca ce face lLae nu-s piste.

@eu a spus: (mai 30th, 2020 at 09:17 )

Tinand cont de faptul ca majoritatea carosabilului are o singura banda pe sensul de deplasare , daca se amenajeaza o pista lata sub bordura , pe unde mai circula masinile ?
Amenajarea de piste late pe carosabil , luand din latimea benzii ,e imposibila .

* Nume
* Email
Website
Mesajul tau:
Campurile notate cu * sunt obligatorii

Articole asemănătoare

Cele mai citite articole


ISHO

Administratie vezi arhiva Administratie

A venit și anunțul oficial. Impozitul pe clădirile rezidențiale ale persoanelor fizice se majorează la Timișoara cu aproximativ 79 la sută

Joi, municipalitatea anunța că este nevoită să retragă proiectul de hotărâre de stabilire a taxelor și impozitelor ca urmare a modificărilor aduse de Guvernul Bolojan, acum știm și cât va fi majorarea, adică aproximativ 79% la impozitul pe case, la persoane fizice. Dacă vreți să vedeți ce sume veți plăti, puteți consulta proiectul de hotărâre...
Citeşte tot articolul Citeste articolul A venit și anunțul oficial. Impozitul pe clădirile rezidențiale ale persoanelor fizice se majorează la Timișoara cu aproximativ 79 la sută
dermaskin-orizontal

Politica vezi arhiva Politica

Distracție pe patine 29 noiembrie - 11 ianuarie

Sport vezi arhiva Sport

Bogdan Popa Mirel Dragoste

Timișoara întâlnește Brașovul sub panou

Baschetbaliștii violeți înfruntă Corona Brașov, în etapa a 13-a a Ligii Naționale. Partida va avea loc sâmbătă, 20 decembrie, de la ora 19.00, la sala Constantin Jude. SCM Politehnica Timișoara și Corona sunt vecine de clasament: brașovenii, pe locul 8, cu 17 puncte, în vreme ce echipa bănățeană se află pe poziția a noua, cu...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Timișoara întâlnește Brașovul sub panou
L'architect du beaute

Social vezi arhiva Social

Economic vezi arhiva Economic

Lucrările pe tronsonul Margina – Holdea din autostrada A1 au ajuns la jumătate din total/Foto

Anul 2025 se va încheia cu aproximativ jumătate din lucrările de pe tronsonul lipsă, Margina – Holdea, din autostrada A1. Constructorii care lucrează pe șantier continuă intervențiile la cele două tuneluri de pe traseu. La primul tunel, unde anul acesta au fost străpunse ambele galerii, se lucrează la aplicarea hidroizolației și montarea armăturii pe boltă...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Lucrările pe tronsonul Margina – Holdea din autostrada A1 au ajuns la jumătate din total/Foto

Știri de ultima oră vezi arhiva Știri de ultima oră

Ce este acest editorial Acest text propune o lectură de ansamblu a anului 2025, pornind de la presa internațională de referință și de la rapoarte relevante de politici publice. Editorialul nu urmărește evenimente punctuale, ci identificarea tendințelor structurale și a implicațiilor lor, inclusiv pentru România. Surse utilizate: The Economist, Financial Times, Politico, Foreign Affairs, rapoarte...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Lumea în regim de avarie. Retrospectiva anului 2025
Ziua de 20 decembrie 1989 va rămâne pentru totdeauna în istorie drept ziua în care Timișoara s-a declarat primul oraș liber de comunism din România. În urmă cu exact 33 de ani, peste 100.000 de timișoreni au rupt toate lanţurile şi au sărbătorit împreună victoria împotriva lui Ceauşescu şi a lacheilor lui. La ora 12.00,...
Citeşte tot articolul Citeste articolul 20 decembrie 1989, Timişoara devine primul oraş liber de comunism. Sirenele vor suna din nou un oraş
Baschetbaliștii violeți înfruntă Corona Brașov, în etapa a 13-a a Ligii Naționale. Partida va avea loc sâmbătă, 20 decembrie, de la ora 19.00, la sala Constantin Jude. SCM Politehnica Timișoara și Corona sunt vecine de clasament: brașovenii, pe locul 8, cu 17 puncte, în vreme ce echipa bănățeană se află pe poziția a noua, cu...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Timișoara întâlnește Brașovul sub panou
Joi, municipalitatea anunța că este nevoită să retragă proiectul de hotărâre de stabilire a taxelor și impozitelor ca urmare a modificărilor aduse de Guvernul Bolojan, acum știm și cât va fi majorarea, adică aproximativ 79% la impozitul pe case, la persoane fizice. Dacă vreți să vedeți ce sume veți plăti, puteți consulta proiectul de hotărâre...
Citeşte tot articolul Citeste articolul A venit și anunțul oficial. Impozitul pe clădirile rezidențiale ale persoanelor fizice se majorează la Timișoara cu aproximativ 79 la sută
Ziua de 20 decembrie este una specială pentru Timișoara. Sâmbătă, la ora 12, în întreg orașul vor răsuna sirenele. Luna decembrie reprezintă un reper esențial al memoriei colective, fiind perioada în care sunt comemorați eroii-martiri ai Revoluției din Decembrie 1989, dar și momentul în care Timișoara a devenit primul oraș liber de comunism din România,...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Sâmbătă, la ora 12, vor suna sirenele la Timișoara
Lucrările la stadionul Eroii Timișoarei nu se opresc în această perioadă. Viceprimarul Ruben Lațcău anunță că acolo se va lucra în interior, stadiul investiției permite deja aceasta. Investiția realizată la Stadionul LEGO a ajuns la peste 70%. Având în vedere temperaturile reci de afară, se va lucra la interior. Astfel, se vor termina compartimentările și...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Constructorii de la Stadionul LEGO se mută la interior. Se realizează compartimentări, tencuieli, instalații electrice și sanitare/VIDEO
Proiect profesional transfrontalier. Universitatea Politehnica Timișoara, prin Departamentul de ID/IFR și Educație digitală (DeL), a arătat că susține eforturile cadrelor didactice din Ucraina, prin organizarea unei vizite de studiu dedicată susținerii sistemului educațional din țara vecină. Activitatea, desfășurată sub egida proiectului european Erasmus+ LECTURE, a oferit cadrul necesar pentru schimbul de experiență și transferul de...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Solidaritate academică! UPT sprijină formarea a peste 20 de profesori din universitățile ucrainene
Anul 2025 se va încheia cu aproximativ jumătate din lucrările de pe tronsonul lipsă, Margina – Holdea, din autostrada A1. Constructorii care lucrează pe șantier continuă intervențiile la cele două tuneluri de pe traseu. La primul tunel, unde anul acesta au fost străpunse ambele galerii, se lucrează la aplicarea hidroizolației și montarea armăturii pe boltă...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Lucrările pe tronsonul Margina – Holdea din autostrada A1 au ajuns la jumătate din total/Foto
Sâmbătă, 20 decembrie 2025, de la ora 18.00, Sala Senatului UPT va găzdui concertul tradițional de colinde susținut de Corul Avocaților din Baroul Timiș, sub bagheta doamnei dirijor Mihaela-Codruța Niculescu.  Prima ediţie a acestui eveniment a vut loc în 2016, iar donațiile colectate cu ocazia edițiilor precedente au ajutat multe cauze sociale și culturale.  ”Concertul...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Corul Avocaților din Baroul Timiș se reuneşte pentru tradiționalul concert caritabil de Crăciun, ajuns la noua ediţie
Top
deBANAT.ro
Prezentare generală a confidențialității

Acest site folosește cookie-uri pentru a-ți putea oferi cea mai bună experiență în utilizare. Informațiile cookie sunt stocate în navigatorul tău și au rolul de a te recunoaște când te întorci pe site-ul nostru și de a ajuta echipa noastră să înțeleagă care sunt secțiunile site-ului pe care le găsești mai interesante și mai utile.