Domnilor candidați, merită să jucați viața bicicliștilor la ruleta electorală?

Editorial de Eugen Sasu

Editorial de Eugen Sasu

O mare porcărie pe conștiința unui politician e să emită o părere potrivnică principalului contracandidat, doar pentru a se situa în opoziție cu acesta. Bună, rea, nu contează, să provoci un val de opinii care mai apoi să se transforme în val de voturi, dacă se poate. Vedem plin de pesediști cum se satură ei teatral de mască doar-doar s-o sătura tot poporul. La fel cu „termoscanarea” în magazine. Place, nu place, contează, nu contează, trebuie să ridicăm valul potrivnic, să ne pișăm contra vântului, doar pentru că vântul e suflat de ăialalți. Nu-mi place să pun în aceeași frază percepții despre pesediști odioși în același context cu păreri despre Dominic Fritz, candidat de primar al Timișoarei din partea USR, dar am impresia că asta a făcut și el când a insistat ca primăria să reducă benzile auto pentru a organiza piste pentru bicicliști pe carosabil.

Nici nu știu de la ce a pornit. Probabil că e plin internetul socializabil cu păreri despre piste de biciclete versus benzi auto. Nu am participat la ele, nu am nici măcar cont de Facebook să o fac, dar cred că acolo s-a dus mai degrabă o luptă anti-Robu decât una cu rațiunea pe masă și grija față de sănătatea biciclistului participant la trafic. Conduc mașina de ani buni. Am bicicletă și mă folosesc de ea. Nu așa des ca de mașină, dar sigur pedalez de câteva ori pe săptămână vara. Din această dublă postură îi rog pe cei ce au ceva cu Nicolae Robu să îl conteste pentru orice pe lumea asta, că a pus fotbalul pe butuci, că a pus semafoare prea multe, că nu a făcut parcări, că e fanfaron, dar nu-l înjurați că nu vrea să ducă pista de biciclete pe carosabil.

Nu știu cum e, m-a ferit Dumnezeu să trăiesc așa ceva, dar e firesc să fie foarte greu să dormi având pe cineva pe conștiință. Ultimul loc unde mi-aș lăsa copilul să pedaleze astăzi ar fi între cele două borduri ale carosabilului. Indiferent de culoarea vopselei pe care îți rulează roțile bicicletei, senzația tentativei de sinucidere trebuie să fie una foarte apropiată de o asemenea aventură. Imaginați-vă un autobuz, un troleibuz sau un camion cu multe tone în spate și, deseori, cu conducători auto la limita inconștienței, să treacă razant față de o bicicletă. Dar, oare, vor fi respectate acele marcaje? Nu se vor găsi grăbiți din ăia de nu mai țin cont de nimic în trafic și să le încalece? Credeți că dacă sunt late nu vor fi o invitație pentru șmecherul din trafic? Aradul are așa ceva. E sinistru. Știu senzația. Pe vremea lui Ceaușescu foloseam ca bicicliști banda întâi, fără pistă, dar atunci nu era traficul ăsta nebun.

Faceți cum vreți, domnilor decidenți, dar nu duceți bicicleta sub bordură. Lărgiți trotuarele și vopsiți-le pe jumătate pentru biciclete. Ori cu pavaje de altă culoare, nu contează, dar nu coborâți bicicleta, trotineta sau orice ușor pe două roți aproape de roțile mașinilor. Aaaa, se vrea reducerea benzilor de circulație pe ideea că traficul îl faci atât de mare cât spațiu îi oferi automobilistului? OK, micșorați atunci carosabilul pentru zona ultracentrală, puneți taxe de acces, micșorați traficul și apoi luați din carosabil și lărgiți trotuarele cu pistele sus. Se pot încerca astfel de experimente, dar nu ca regulă pentru întreg orașul.

Domnule Fritz, faceți o probă, dar nu printre blocuri, ci de la capătul Căii Aradului până pe Republicii, apoi Reșiței și Calea Sagului toată, jos, lângă bordură. Se poate merge și acum cu bicicleta pe banda întâi. N-o să luați amendă pentru asta, iar dacă veți primi una de la poliția locală considerați-o un experiment finanțat de USR Timișoara. Simți suflul acelui autobuz până pe șira spinării și doar fracțiuni de secundă de neatenție sau chiar un dezechilibru ce ți se poate întâmpla fac diferența dintre viață și moarte. Asta în condiția extraordinară în care grilele de canal nu sunt atât de adânci încât să te oblige să faci „opturi” exact când nu trebuie. Merită să ai așa ceva pe conștiință pentru câteva puncte într-o luptă electorală? Nu cred. Pedalare plăcută.

Autor
Redacția deBanat.ro nu-și asumă responsabilitatea pentru comentariile postate de utilizatori.

Comentarii prin facebook

Scrie un comentariu

4 comentarii pentru acest articol

drucker a spus: (mai 28th, 2020 at 10:00 )

Mersul cu bicicleta pe carosabil e aproape imposibil . E plin de grile de canal montate sub nivelul carosabilului pt a exista scurgere .Apoi pe marginea carosabilului , daca nu ploua , e plin de praf , iar daca ploua , e noroi de un deget , pt. ca nu se curata mai deloc praful adunat acolo .
Asta pe langa faptul ca , masinile trec razant pe langa tine , pt a nu circula in spatele tau sute de metri , deoarece nu pot efectua o depasire corecta , din cauza traficului din sens invers .
Personal , in acest caz , voi folosi din nou masina in 100 la suta din deplasari , chiar daca voi sta in trafic si o ora .Probabil ca asa vor proceda toti cei care au cautat o alternativa la deplasarea cu masina. Odata revenind la masina , in aceste conditii , nu mai renunti la ea ,asta insemnand aglomeratie mai mare , parcari aiurea , poloare , etc .
Initiatorul acestui demers , este in cretin .

TMEUTM a spus: (mai 28th, 2020 at 10:10 )

Un articol la obiect pe care ar trebui sa il cunoasca toata lumea participanta la trafic, mai ales biciclistii si soferii. Nici macar nu iau in considerare depasirile de viteze care sunt un pericol pt toata lumea…

eu a spus: (mai 29th, 2020 at 11:45 )

Sasule, ai idee cum e cand esti pe bicicleta – sus pe bordura cum zici tu – pe asa numita pista de sub 1 m latime si treci printre un autobuz (sau orice masina) si niste pietoni? Orice mana miscata de pieton te poate arunca direct sub bordura, adica sub masina.
De aia eu prefer pista lata sub bordura decat pista ingusta pe bordura.
Poate ca ar trebui sa iesi mai des cu bicicleta si o sa intelegi de ce nu-s prea multi biciclisti pe strada desi intentie este. Piste nu sunt, ca ce face lLae nu-s piste.

@eu a spus: (mai 30th, 2020 at 09:17 )

Tinand cont de faptul ca majoritatea carosabilului are o singura banda pe sensul de deplasare , daca se amenajeaza o pista lata sub bordura , pe unde mai circula masinile ?
Amenajarea de piste late pe carosabil , luand din latimea benzii ,e imposibila .

* Nume
* Email
Website
Mesajul tau:
Campurile notate cu * sunt obligatorii

Articole asemănătoare

Cele mai citite articole


L'architect du beaute

Administratie vezi arhiva Administratie

dermaskin-orizontal

Politica vezi arhiva Politica

Cadou pentru Sorin Grindeanu. Moţiune de cenzură a “suveraniştilor” împotriva “progresiştilor”

Moţiunea de cenzură „România nu este de vânzare – fără progresişti la guvernare”, prin care se cere demisia „Guvernului progresist” condus de Ilie Bolojan, a fost depusă, vineri, la Parlament. Este un “cadou pentru Sorin Grindeanu”, a anunţat unul dintre iniţiatorii moţiunii. Moţiunea de cenzură intitulată “România nu este de vânzare – fără progresiști la...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Cadou pentru Sorin Grindeanu. Moţiune de cenzură a “suveraniştilor” împotriva “progresiştilor”
ISHO

Sport vezi arhiva Sport

Dumbrăvița merge la Voluntari în ultima deplasare din 2025

CSC Dumbrăvița dispută la finalul acestei săptămâni, ultimul joc oficial din deplasare din acest an calendaristic. Sâmbătă, de la ora 11.00, joacă în fieful celor de la FC Voluntari, în cadrul etapei a 16-a din Liga 2. Cele două echipe se întâlnesc pentru a doua oară într-un meci direct. La 14 decembrie 2024, tot pe...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Dumbrăvița merge la Voluntari în ultima deplasare din 2025
Muzeul National al Banatului

Social vezi arhiva Social

Riscurile geopolitice analizate într-un seminar științific la Universitatea “Aurel Vlaicu” din Arad

Institutul de Studii Geopolitice al Universității “Aurel Vlaicu” din Arad a găzduit vineri, 5 decembrie, seminarul științific cu tema „Practica analizei riscurilor geopolitice”. Evenimentul a fost susținut de Dr. Timothy Less, Senior Advisor for Geopolitics la Cambridge Centre for Risk Studies, Judge Business School, University of Cambridge. Seminarul a fost deschis de Prof. Dr. Dana-Maria...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Riscurile geopolitice analizate într-un seminar științific la Universitatea “Aurel Vlaicu” din Arad
Fidelity by Iulius Mall

Economic vezi arhiva Economic

Compania Aumovio reduce peste două sute de locuri de muncă la unitatea pe care o deține la Timișoara

Una dintre cele mai puternice companii multinaționale cu activitate în domeniul automotive din Timișoara, prezentă aici cu o unitate de producție și cercetare, va concedia peste două sute de persoane ca parte a unui proces realizat la nivel global de companie. Vizate sunt toate sectoarele de activitate ale companiei. Societatea Aumovio, desprinsă de curând din...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Compania Aumovio reduce peste două sute de locuri de muncă la unitatea pe care o deține la Timișoara

Știri de ultima oră vezi arhiva Știri de ultima oră

Institutul de Studii Geopolitice al Universității “Aurel Vlaicu” din Arad a găzduit vineri, 5 decembrie, seminarul științific cu tema „Practica analizei riscurilor geopolitice”. Evenimentul a fost susținut de Dr. Timothy Less, Senior Advisor for Geopolitics la Cambridge Centre for Risk Studies, Judge Business School, University of Cambridge. Seminarul a fost deschis de Prof. Dr. Dana-Maria...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Riscurile geopolitice analizate într-un seminar științific la Universitatea “Aurel Vlaicu” din Arad
Moţiunea de cenzură „România nu este de vânzare – fără progresişti la guvernare”, prin care se cere demisia „Guvernului progresist” condus de Ilie Bolojan, a fost depusă, vineri, la Parlament. Este un “cadou pentru Sorin Grindeanu”, a anunţat unul dintre iniţiatorii moţiunii. Moţiunea de cenzură intitulată “România nu este de vânzare – fără progresiști la...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Cadou pentru Sorin Grindeanu. Moţiune de cenzură a “suveraniştilor” împotriva “progresiştilor”
Universitatea Politehnica Timișoara a cumpărat Casa Mühle, o clădire de o importantă valoare emoțională și arhitecturală. Imobilul va fi transformat într-un hub educațional și cultural pentru studenți, deschis pentru întreaga comunitate. • Casa Mühle – o clădire cu o importantă valoare arhitecturală și emoțională pentru Timișoara – este amplasată în vecinătatea campusului Universității Politehnica Timișoara....
Citeşte tot articolul Citeste articolul Moment istoric: UPT a cumpărat Casa Muhle pe care o va transforma într-o clădire importantă pentru oraș
Sâmbătă, de la ora 14.00, va avea loc un nou tur din seria “Descoperă-ți orașul!”, De această dată este vorba de  “Turul Timișoara interbelică”, pe care îl puteţi descoperi alături de istoricul Dan Codre. Evenimentul este găzduit de Visit Timişoara şi Timisoara Citz Tours. Perioada dintre cele două războaie mondiale a fost momentul în care...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Sâmbătă puteţi descoperi “Timișoara interbelică” într-un nou tur ghidat
Bazele de deszăpezire aparținând Direcției de Drumuri și Poduri Timișoara și cele ale Consiliului Județean Timiș au în stoc destul material antiderapant, iar utilajele pot interveni la nevoie. Prefectul de Timiș. Cornelia Elena Micicoi, a vizitat bazele respective. Au fost vizitate Centrul de întreținere și coordonare Orțișoara, Centrul de întreținere și coordonare Țipari, Bazele de...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Bazele de deszăpezire din Timiș au în stoc material antiderapant necesar pe vreme de iarnă
Președintele Consiliului Județean Timiș, Alfred Simonis, aduce din nou în prim plan ”unirea” Spitalului Județean și a Spitalului Municipal în cadrul unui consorțiu medical. După ce a insistat că spitalele aflate în subordinea instituției pe care o conduce oferă condiții mai bune, el a subliniat că e important ca achizițiile de dotări să se facă...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Alfred Simonis propune din nou unirea Spitalului Județean cu Spitalul Municipal Timișoara în cadrul unui consorțiu
Pentru o seară, duminică de la ora 18.00, Piața Libertății va deveni un loc în care imaginația se întâlnește cu arta într-un mod unic. Pationoarul din Piața Libertății devine duminică loc de spectactol. Trupa Circus on Ice Savieliev Grand va transforma patinoarul într-un univers magic inspirat din lumea Harry Potter, într-o producție spectaculoasă care îmbină...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Personajele din Harry Potter prind viață pe gheața patinoarului din Piața Libertății
Top
deBanat.ro - spune realitatea!
Prezentare generală a confidențialității

Acest site folosește cookie-uri pentru a-ți putea oferi cea mai bună experiență în utilizare. Informațiile cookie sunt stocate în navigatorul tău și au rolul de a te recunoaște când te întorci pe site-ul nostru și de a ajuta echipa noastră să înțeleagă care sunt secțiunile site-ului pe care le găsești mai interesante și mai utile.