Aeroportul Internaţional Timişoara a primit, alături de o conducere mai în ton cu actuala guvernare şi promisiunea unui nou terminal plecări curse externe. Acesta s-ar adăuga celui nou, pentru sosiri curse externe, care este în acest moment aproape finalizat.
Deocamdată, viitorul terminal pentru plecări este în stadiul de dezbatere publică a proiectului de act normativ de aprobare a indicatorilor tehnico-economici ai investiţiei. Una care, conform dorinţelor din proiect s-ar realiza din fonduri europene, prin Programului Operational Infrastructura Mare 2014-2020, în cea mai mare parte.
„ Prin prezentul proiect de act normativ se propune aprobarea indicatorilor tehnico-economici ai obiectivului de investiții ‘Terminal plecări curse externe’, din fonduri externe nerambursabile, în cadrul Programului Operațional Infrastructura Mare, Axa Prioritară 2-‘Dezvoltarea unui sistem de transport multimodal, de calitate, durabil și eficient’, Obiectivul specific 2.3.-‘Cresterea gradului de utilizare sustenabilă a aeroporturilor’, de la bugetul de stat prin bugetul Ministerului Transporturilor, Infrastructurii și Comunicațiilor, în limită sumelor prevăzute anual cu această destinație, precum și din venituri proprii, conform programelor de investiții publice aprobate potrivit legii”, se arată în proiectul prezentat de Ministerul Transporturilor pentru dezbatere publică.
Execuția proiectului este estimată a se realiza în perioada de eligibilitate a Programului Operațional Infrastructură Mare 2014-2020, care asigură finanțarea până în anul 2023 a proiectelor de investiții aprobate până la data de 31 decembrie 2020.
Conform documentului, pentru acest proiect ar urma să fie alocate 184 de milioane de lei: „Valoarea obiectivului de investiţii ‘Terminal plecări curse externe’ este 184,5 milioane lei, inclusiv TVA, echivalentul a 38,84 milioane euro”, arata proiectul.
Noul terminal ar urma să aibp 8000 de metri pătraţi.
„Investitia constă în realizarea următoarelor capacități: suprafața construită / desfășurată la sol propusă: 8.000 mp; suprafața construită desfășurată propusă: 12.000 mp; regim de înălțime propus: 12,92 m; un sistem control de securitate pasageri și bagaje; șapte lifturi persoane și bagaje: 18 ghișee de check-în; cabine pentru poliția de frontieră, șase posturi; șase porți automate de scanare documente. Construirea terminalului plecări curse externe presupune asigurarea condițiilor de procesare a pasagerilor care pleacă spre destinații externe, a celor care se află în tranzit / transfer, dar realizează și interconexiunea terminalelor noi cu cele aflate în exploatare. De asemenea, prin dotările propuse, se vor asigura și condițiile de procesare care să îndeplinească atât standardele de securitate, cât și pe cele privind nivelul serviciilor oferite pasagerilor. (…) Creează și premisele prin care se va asigura dezvoltarea aeroportului în următorii 10-35 ani (în conformitate cu rezultatele analizei cost-beneficiu efectuate)”, se mai spune în proiect.
Noul terminal ar putea asigura condiţiile necesare pentru operarea unui număr de 900 de pasageri, pentru cinci fluxuri de plecări externe pentru tot atâtea avioane, simultan.
Comentarii prin facebook