Modul în care se face curățenie în Timișoara, cu nenumărate firme care se suprapun ca și domeniu de activitate, dar care nu acționează coordonat, duce la un haos, iar sistemul va trebui schimbat, e de părere primarul Timișoarei. În această perioadă se lucrează la un experiment în cadrul căruia toate firmele implicate să acționeze coordonat, toate împreună într-o singură zonă.
O societate mătură mecanizat, altundeva se face manual, alta golește coșurile de gunoi, firma de spații verzi curăță gazonul, fiecare unde are propriul program, dar nu există o coordonare a acestor toate unități, deci putem ajunge în situația în care una face curat după cealaltă. Situația trebuie schimbată, iar noul proiect pilot al primăriei este să trimită toate firmele, deodată în aceiași zonă. Și la fel, la următoarele. Nu se știe dacă va avea succes inițiațiva, dacă va fi așa va fi replicată pe larg în tot orașul.
” Încercăm mai multe soluții, încă suntem într-o discuție constantă cu firmele de salubrizare și cu Biroul de Salubrizare, care ar trebui să monitorizeze. Viceprimarul s-a ocupat de acest lucru. Ne dorim un mod mai integrat de a face curățenie. Am constatat că, de fapt, salubrizarea s-a făcut necoordonat. Unele echipe măturau șoseaua mecanizat, altele trotuarele, altundeva se goleau coșurile, Horticultura a curățat spațiul verde. Noi vrem o altă abordare, ca pe aceiași stradă să facem curățenie deodată.
Contractele semnate cu firmele de salubritate există, ele nu pot fi ”eliminate” peste noapte, spune Fritz. Dar, se poate încerca o coordonare și, dacă merge noul sistem, va fi aplicat în tot orașul.
„Vom evalua câteva săptămâni cum funcționează acest model și, dacă se simte o îmbunătățire, vom face peste tot așa. E un mic exemplu despre cum încercăm să aducem modificări, astfel încât să îmbunătățim calitatea serviciilor publice din Timișoara. Nu putem să facem foarte multe modificări în contractele deja existente, pentru că ele sunt semnate, nu pot fi întrerupte”, mai spune primarul Fritz.
Comentarii prin facebook