Autoritățile au avut nevoie de aproape o lună ca să descopere că reparațiile importante pe DN 68A, pe porțiunea Margina – Holdea, nu se pot realiza sub actualul trafic rutier, așa că au decis să interzică, timp de două luni, accesul autovehiculelor cu tonaj mai mare de 7,5 tone pe această porțiune de drum.
În acest fel chinul șoferilor care trebuie să folosească această rută din cauza lipsei unei bucăți de 11 kilometri de autostradă A1 va fi mai redus. Direcția de Drumuri și Poduri Timișoara a anunțat că începând cu data de 10 mai 2021, se restricționează circulaţia vehiculelor rutiere cu masa totală maximă autorizată mai mare de 7,5 tone, cu excepția transportului de persoane si animale vii, pe sectorul DN 68A, Margina – Holdea. Măsura va fi valabilă până la 10 iulie 2021 și a fost luată pentru continuarea lucrărilor de reparații la drumul menționat.
Pentru traficul vehiculelor rutiere cu masa totală maximă autorizată mai mare de 7,5 tone, cu excepția transportului de persoane si animale vii, este obligatorie ocolirea.
Pe direcția Nădlac – București rutele de ocolire sunt A1 Nod Balinț – A6 Lugoj – DN 6 Lugoj – DN 6 Caransebeș – DN 68 Caransebeș – DN 68 Hațeg – DN 66 Hațeg – DN 66 Simeria – A1 Simeria, respectiv A1 Nădlac – A1 Arad – A11 Arad – DN 7 Arad – DN 7 Ilia – A1 Ilia.
Pe direcția București – Nădlac, varianta de ocolire este A1 Ilia – DN 7 Ilia – DN 7 Arad – A11 Arad – A1 Arad – A1 Nădlac.
Odată cu instituirea restricțiilor de tonaj și devierea traficului greu, lucrările se vor executa pe tot parcursul zilei, iar zonele aflate în șantier vor fi semnalizate cu semafoare și pe parcursul nopții, circulația desfășurându-se alternativ, pe o bandă.
Fiind un drum în lucru, pentru autoturisme și vehicule de până la 7,5 tone, se mențin restricțiile de viteză, la 30 km/h.
Depunerea ofertelor pentru bucata lipsă din A1
Noile resticții au fost anunțate și de ministrul Transporturilor, parlamentarul USR de Timiș, Cătălin Drulă, sub un titlu pompos: ”Reparăm rușinea națională de pe DN68A. Anunț despre A1 Margina – Holdea”.
Dar, din postarea ministrului aflăm și o serie de detalii tehnice legate de reparațiile ample, care nu au demarat acum, ci se execută deja de ceva vreme. Constructorul care se ocupă de investiție avea deja intervenții la fundația drumului, nu doar la umplerea gropilor, ceea ce a și dus la amplificarea problemelor de trafic de pe această porțiune de drum național.
”De luni, schimbăm viteza la reabilitarea unuia dintre cele mai proaste drumuri pe care românii își rup mașinile – DN68A Margina – Holdea, ruta de ocolire a bucății lipsă din A1 Sibiu – Nădlac. Până acum, acest drum extrem de aglomerat a fost peticit și reparat superficial. Planul este ca, pe cei mai afectați 5,3 km care arată acum ca după bombardament, carosabilul să fie refăcut complet, inclusiv fundația. Vorbim despre refacerea acesteia până la un metru în profunzime cu balast, piatră spartă, geocompozit anti-fisură și 3 straturi de asfalt. Pe alți 5 km pe care nu sunt problem la fundație se va așterne covor asfaltic”, a anunțat Drulă.
O altă veste utilă șoferilor, anunțată de ministru, este că săptămâna viitoare se vor depune ofertele pentru realizarea proiectului bucății de autostradă dintre nodurile Margina și Holdea.
”După finalizarea lucrărilor care pornesc pe 10 mai și durează 2 luni, vom avea în sfârșit un DN68A decent. ar asta nu e de ajuns: în paralel, îi dăm bice și cu finalizarea „găurii” de 13 km din A1, între Margina și Holdea – săptamâna viitoare vor fi depuse ofertele în cadrul licitației pentru proiectare și execuție. Dar asta nu e de ajuns: în paralel, îi dăm bice și cu finalizarea „găurii” de 13 km din A1, între Margina și Holdea – săptamâna viitoare vor fi depuse ofertele în cadrul licitației pentru proiectare și execuție”, a mai menționat Drulă.
Comentarii prin facebook