Viitoarele automobile ieșite pe piață vor avea senzori – radar concepuți la Timișoara

radar

radar

Echipele de specialiști ale unei importante companii germane cu mii de angajați de la Timișoara lucrează în acest moment la cea de a șasea generație de senzori de tip radar, care vor echipa noile autovehicule. În orașul de pe Bega cercetarea se îndreaptă spre partea de Hardware și Mechanical Design.

Performanță în detectarea obiectelor datorită unei mai bune rezoluții, distanță de descoperire crescută, disponibilitate și timp de răspuns îmbunătățit, toate sunt prevăzute în conceptul de „surround RADAR”, realizat de cei de la Continental.

Acesta permite scanarea mediului cu o acoperire de 360 de grade și o rază de acțiune de aproximativ 200 de metri. Radarul cu rază lungă de acțiune acoperă aplicații predictive pentru cerințele NCAP care pot include și funcții de conducere autonomă.

Echipele de specialiști din Timișoara și Sibiu sunt implicate și lucrează la dezvoltarea acestor noi tehnologii. În Sibiu, activitatea depusă vizează zona de System Engineering pentru aceste produse, în timp ce la Timișoara echipele de ingineri Hardware și Mechanical Design dezvoltă și pun în practică  cele mai bune și inovatoare soluții hardware și de mecanică.

Continental a prezentat a șasea generație de radare, radarul cu rază lungă de acțiune și “Surround radar”. Producția este planificată să înceapă în 2023, iar primele comenzi ale clienților au fost deja primite. Ambele variante de senzori radar se bazează pe o platformă comună, versatilă, de software și hardware, reducând complexitatea și costurile. Eforturile de testare și dezvoltare din partea clienților sunt, și acestea, reduse. Performanța, de asemenea, este semnificativ îmbunătățită comparativ cu a cincea generație. Ca soluție configurabilă, generația a șasea de radare, acoperă o gamă largă de aplicații: de la cerințele Euro NCAP într-o variantă entry-level până la implementarea funcțiilor pentru niveluri superioare de conducere autonomă, cum ar fi schimbarea automată a benzii, într-o variantă premium. Senzorii satisfac cerințele GSR (General Safety Regulation). Mai mult, radarele pot fi integrate într-o gamă largă de arhitecturi de autovehicule prin disponibilitatea lor ca senzor inteligent, cu prelucrarea datelor în senzor și ca radar satelit, care transmite datele spre prelucrare către o unitate centrală de control.

„Senzorii radar sunt piatra de temelie a siguranței la volan. În viitor, aceștia vor furniza date fiabile în situații de trafic din ce în ce mai provocatoare, cum este, de exemplu, frânarea autonomă de urgență într-un scenariu de traversare a unei intersecții și detectarea timpurie a bicicliștilor, pe care Euro NCAP o prevede și care este importantă pentru schimbarea automată a benzii de circulație. Cu a șasea generație de senzori radar, șoferii vor fi și mai siguri și vor circula și mai confortabil pe drum în viitor”, explică Frank Petznick, șeful diviziei Advanced Driver Assistance Systems (ADAS) din cadrul Continental.

În plus față de dezvoltarea radarului cu rază lungă de detecție de aproximativ 250 de metri, proiectele se concentrează și pe detectarea obiectelor din mediul înconjurător la 360 de grade în jurul mașinii. Cu o rază de acțiune de aproximativ 200 de metri, aceste viitoare radare „surround” au o performanță semnificativ mai mare decât radarele de generație anterioară cu rază scurtă de acțiune (Short Range Radar – SRR), punând astfel bazele pentru rezultate excelente în viitoarele evaluări NCAP ale sistemelor de asistență. Bazate pe un sistem de recepție eficientizat, radarele “surround” detectează mai devreme și mai precis obiecte în mișcare – automobile, motociclete, bicicliști – în scenarii rutiere complexe. În special pentru zonele de pe partea laterală a vehiculului, radarele “surround” au caracteristici care îmbunătățesc atât sistemele avansate de asistență a șoferului, cât și conducerea autonomă.

Pentru a asigura o monitorizare fiabilă a mediului din jurul vehiculului, senzorii radar trebuie amplasați în colțurile din față și din spate ale vehiculului, în spatele barei de protecție vopsite. Aceasta este o provocare în ceea ce privește tehnologia radar, deoarece efectele de reflexie și absorbție datorate structurii barei de protecție și a vopselei acesteia pot afecta performanțele de detecție ale senzorilor. Radarul cu rază lungă de acțiune din mijlocul zonei din față a vehiculului este amplasat sub un așa-numit radome, realizat din plastic special, permeabil pentru radiația electromagnetică.

Generația a șasea de radare a fost concepută ca un sistem modular: cu o complexitate mai mică, ce permite reducerea cheltuielilor și economii de costuri, crescând totodată performanța

Mai multe soluții aflate în fază de brevetare, urmăresc îmbunătățirea capacităților de detecție a  senzorilor radar, ceea ce înseamnă că, în ciuda constrîngerilor mai sus menționate de integrare în arhitectura autovehiculului, este posibilă o creștere a performanțelor. În plus, noii senzori cu dimensiuni de aproximativ 70 x 55 x 20 milimetri (fără conector și suport) sunt cu aproape 40% mai compacți decât a cincea generație. Această caracteristică deschide noi opțiuni de integrare, de exemplu amplasarea în pragul vehiculului, pentru implementarea unui radar lateral. „În general, odată cu a șasea generație, îmbunătățim și condițiile inițiale pentru instalarea senzorilor radar în vehicul”, spune Hammerschmidt. „Scalarea în mai multe niveluri de putere permite acoperirea unei game largi de segmente de vehicule compatibile ASIL-B în cadrul unei serii de senzori.”

Noua gamă „surround” și radarele cu rază lungă de acțiune funcționează în banda de frecvențe standard de 77 GHz, dar sunt pregătite și pentru banda de frecvențe cuprinsă între 77 și 81 GHz și, prin urmare, oferă avantajele unei benzi de frecvență mai mare. Datorită algoritmilor inteligenți, radarele din traficul rutier sunt capabile să filtreze interferențele de la alți senzori radar, care vor deveni o problemă important odată cu creșterea ratei de echipare a vehiculelor.

Proprietățile care au confirmat a cincea generație de senzori radar, au fost păstrate și în a șasea generație. Acestea includ hardware-ul și software-ul modular și scalabil, care permit senzorilor să fie integrați în mod egal în diferite arhitecturi E/E cu o inteligență a senzorilor mai mult sau mai puțin locală. Domeniul de aplicare al funcțiilor include, de asemenea, alinierea automată pentru compensarea toleranțelor de montare sau alte potențiale situații de dezaliniere.

Redacția deBanat.ro nu-și asumă responsabilitatea pentru comentariile postate de utilizatori.

Comentarii prin facebook

Scrie un comentariu

* Nume
* Email
Website
Mesajul tau:
Campurile notate cu * sunt obligatorii

Articole asemănătoare

isho timisoara

Cele mai citite articole


Aconnect - Digitalizam Romania

Administratie vezi arhiva Administratie

gauss-topografie-timisoara_728x90px

Politica vezi arhiva Politica

LightsOn_GAIA_300x250
LightsOn_GAIA_728x90

Sport vezi arhiva Sport

bulgarus

Ca la țară! Polițistul a plecat în timpul meciului de la teren, iar echipa gazdă care conducea, va pierde la masa verde

Ligile a 5-a și a 6-a din Timiş și-au programat duminică de la ora matineului, meciuri dintr-o nouă etapă de campionat. La Niţchidorf, partida a fost întreruptă, fiindcă poliţistul însărcinat cu siguranţa a plecat de la teren. Într-un joc de Promoție – Liga 6 s-a întâmplat un lucru mai puțin obișnuit. Gazdele de la Nițchidorf,...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Ca la țară! Polițistul a plecat în timpul meciului de la teren, iar echipa gazdă care conducea, va pierde la masa verde
dermaskin-orizontal

Social vezi arhiva Social

Muzeul National al Banatului

Economic vezi arhiva Economic

frigoglass

Incendiul de la Frigoglass a afectat foarte serios activitatea companiei

Activitatea societății Frigoglass România a fost afectată semnificativ, din cauză că incendiul care a avut loc la fabrica de la Parța s-a manifestat mai ales în zona de producție, au informat reprezentanţii companiei. Important este că nu au fost victime, mai spun aceștia. Până la remedierea pagubelor, este avută în vedere continuarea activității intr-o locație...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Incendiul de la Frigoglass a afectat foarte serios activitatea companiei

Știri de ultima oră vezi arhiva Știri de ultima oră

Un hoț recidivist, urmărit pentru cinci furturi în Timișoara, a fost prins în flagrant de Poliția Locală Dumbrăvița. În vârstă de 51 de ani, O. I. a fost surprins, zilele trecute, la orele prânzului de agenții de la Poliția Locală Dumbrăvița într-o gospodărie din vatra veche a satului, când încerca să sustragă diferite bunuri. Recidivistul...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Hoț recidivist prins la furat în Dumbrăvița
Senatoarea de Timiş Alina Gorghiu l-a atacat dur pe preşedintele PNL, Ludovic Orban, sugerând că acesta trebuia să demisioneze după alegerile parlamentare. Reacţia senatoarei vine după ce Orban a afirmat că nu înţelege ce suflu nou aduce Florin Cîţu, avându-i în spate, printre alţii, pe Alina Gorghiu.  Războiul declaraţiilor dintre cele două tabere din PNL...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Alina Gorghiu, atac dur la Ludovic Orban: Suflu nou înseamnă să ai curajul de a demisiona când pierzi parlamentarele
Ligile a 5-a și a 6-a din Timiş și-au programat duminică de la ora matineului, meciuri dintr-o nouă etapă de campionat. La Niţchidorf, partida a fost întreruptă, fiindcă poliţistul însărcinat cu siguranţa a plecat de la teren. Într-un joc de Promoție – Liga 6 s-a întâmplat un lucru mai puțin obișnuit. Gazdele de la Nițchidorf,...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Ca la țară! Polițistul a plecat în timpul meciului de la teren, iar echipa gazdă care conducea, va pierde la masa verde
De la ultima raportare, la nivel naţional 53 persoane au fost infectate cu Sars-Cov-2, fiind efectuate 12.173  de teste RT-PCR şi 7.378 de teste rapide. În secţiile de Terapie Intensivă sunt internaţi 161 pacienţi. Până astăzi, 20 iunie, pe teritoriul României, au fost confirmate 1.080.256 de cazuri de persoane infectate cu noul coronavirus (COVID –...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Doar două decese, la nivel naţional, din cauza coronavirusului, în ultimele 24 de ore. 53 de cazuri noi
Agenții Serviciului Rutier împreună cu polițiștii din Sânnicolau Mare au oprit pentru control peste 300 de autovehicule sâmbătă, între orele 17:00-00:00, în oraș și comunele limitrofe. Au fost aplicate 140 de sancțiuni contravenționale în valoare de 71.474 de lei, dintre care 118 pentru nerespectarea regimului legal de viteză. Polițiștii au reținut șase permise de conducere...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Amenzi de peste 70.000 de lei și șase permise reținute după o razie a poliției în zona Sânnicolau Mare
„10 pentru sănătate” se numește maratonul de vaccinare care va avea loc sâmbătă, 26 iunie, și duminică, 27 iunie, în zece comune din Timiș. Prefectul Zoltan Nemeth a anunțat, azi, că patru echipe mobile de vaccinare arondate centrelor din Timișoara, două echipe mobile ale Spitalului Militar, echipa mobilă a centrului de vaccinare din Lugoj și...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Maraton de vaccinare în zece comune din Timiș. Imunizarea se va face cu Pfizer și Johnson&Johnson
Pe adresa clubului prim-divizionarei de baschet masculin SCM Timișoara au sosit telegrame de convocare la lotul naţional de seniori pentru jucătorii Mirel Dragoste şi Alexandru Olah. Cei doi baschetbalişti au fost incluşi pe lista „vulturilor” care vor reprezenta România în „dublele” cu Letonia (7 şi 11 august) şi Belarus (9 şi 13 august) din preliminariile...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Doi „lei” convocați la naționala „vulturilor”
Top