Viitoarele automobile ieșite pe piață vor avea senzori – radar concepuți la Timișoara

radar

radar

Echipele de specialiști ale unei importante companii germane cu mii de angajați de la Timișoara lucrează în acest moment la cea de a șasea generație de senzori de tip radar, care vor echipa noile autovehicule. În orașul de pe Bega cercetarea se îndreaptă spre partea de Hardware și Mechanical Design.

Performanță în detectarea obiectelor datorită unei mai bune rezoluții, distanță de descoperire crescută, disponibilitate și timp de răspuns îmbunătățit, toate sunt prevăzute în conceptul de „surround RADAR”, realizat de cei de la Continental.

Acesta permite scanarea mediului cu o acoperire de 360 de grade și o rază de acțiune de aproximativ 200 de metri. Radarul cu rază lungă de acțiune acoperă aplicații predictive pentru cerințele NCAP care pot include și funcții de conducere autonomă.

Echipele de specialiști din Timișoara și Sibiu sunt implicate și lucrează la dezvoltarea acestor noi tehnologii. În Sibiu, activitatea depusă vizează zona de System Engineering pentru aceste produse, în timp ce la Timișoara echipele de ingineri Hardware și Mechanical Design dezvoltă și pun în practică  cele mai bune și inovatoare soluții hardware și de mecanică.

Continental a prezentat a șasea generație de radare, radarul cu rază lungă de acțiune și “Surround radar”. Producția este planificată să înceapă în 2023, iar primele comenzi ale clienților au fost deja primite. Ambele variante de senzori radar se bazează pe o platformă comună, versatilă, de software și hardware, reducând complexitatea și costurile. Eforturile de testare și dezvoltare din partea clienților sunt, și acestea, reduse. Performanța, de asemenea, este semnificativ îmbunătățită comparativ cu a cincea generație. Ca soluție configurabilă, generația a șasea de radare, acoperă o gamă largă de aplicații: de la cerințele Euro NCAP într-o variantă entry-level până la implementarea funcțiilor pentru niveluri superioare de conducere autonomă, cum ar fi schimbarea automată a benzii, într-o variantă premium. Senzorii satisfac cerințele GSR (General Safety Regulation). Mai mult, radarele pot fi integrate într-o gamă largă de arhitecturi de autovehicule prin disponibilitatea lor ca senzor inteligent, cu prelucrarea datelor în senzor și ca radar satelit, care transmite datele spre prelucrare către o unitate centrală de control.

„Senzorii radar sunt piatra de temelie a siguranței la volan. În viitor, aceștia vor furniza date fiabile în situații de trafic din ce în ce mai provocatoare, cum este, de exemplu, frânarea autonomă de urgență într-un scenariu de traversare a unei intersecții și detectarea timpurie a bicicliștilor, pe care Euro NCAP o prevede și care este importantă pentru schimbarea automată a benzii de circulație. Cu a șasea generație de senzori radar, șoferii vor fi și mai siguri și vor circula și mai confortabil pe drum în viitor”, explică Frank Petznick, șeful diviziei Advanced Driver Assistance Systems (ADAS) din cadrul Continental.

În plus față de dezvoltarea radarului cu rază lungă de detecție de aproximativ 250 de metri, proiectele se concentrează și pe detectarea obiectelor din mediul înconjurător la 360 de grade în jurul mașinii. Cu o rază de acțiune de aproximativ 200 de metri, aceste viitoare radare „surround” au o performanță semnificativ mai mare decât radarele de generație anterioară cu rază scurtă de acțiune (Short Range Radar – SRR), punând astfel bazele pentru rezultate excelente în viitoarele evaluări NCAP ale sistemelor de asistență. Bazate pe un sistem de recepție eficientizat, radarele “surround” detectează mai devreme și mai precis obiecte în mișcare – automobile, motociclete, bicicliști – în scenarii rutiere complexe. În special pentru zonele de pe partea laterală a vehiculului, radarele “surround” au caracteristici care îmbunătățesc atât sistemele avansate de asistență a șoferului, cât și conducerea autonomă.

Pentru a asigura o monitorizare fiabilă a mediului din jurul vehiculului, senzorii radar trebuie amplasați în colțurile din față și din spate ale vehiculului, în spatele barei de protecție vopsite. Aceasta este o provocare în ceea ce privește tehnologia radar, deoarece efectele de reflexie și absorbție datorate structurii barei de protecție și a vopselei acesteia pot afecta performanțele de detecție ale senzorilor. Radarul cu rază lungă de acțiune din mijlocul zonei din față a vehiculului este amplasat sub un așa-numit radome, realizat din plastic special, permeabil pentru radiația electromagnetică.

Generația a șasea de radare a fost concepută ca un sistem modular: cu o complexitate mai mică, ce permite reducerea cheltuielilor și economii de costuri, crescând totodată performanța

Mai multe soluții aflate în fază de brevetare, urmăresc îmbunătățirea capacităților de detecție a  senzorilor radar, ceea ce înseamnă că, în ciuda constrîngerilor mai sus menționate de integrare în arhitectura autovehiculului, este posibilă o creștere a performanțelor. În plus, noii senzori cu dimensiuni de aproximativ 70 x 55 x 20 milimetri (fără conector și suport) sunt cu aproape 40% mai compacți decât a cincea generație. Această caracteristică deschide noi opțiuni de integrare, de exemplu amplasarea în pragul vehiculului, pentru implementarea unui radar lateral. „În general, odată cu a șasea generație, îmbunătățim și condițiile inițiale pentru instalarea senzorilor radar în vehicul”, spune Hammerschmidt. „Scalarea în mai multe niveluri de putere permite acoperirea unei game largi de segmente de vehicule compatibile ASIL-B în cadrul unei serii de senzori.”

Noua gamă „surround” și radarele cu rază lungă de acțiune funcționează în banda de frecvențe standard de 77 GHz, dar sunt pregătite și pentru banda de frecvențe cuprinsă între 77 și 81 GHz și, prin urmare, oferă avantajele unei benzi de frecvență mai mare. Datorită algoritmilor inteligenți, radarele din traficul rutier sunt capabile să filtreze interferențele de la alți senzori radar, care vor deveni o problemă important odată cu creșterea ratei de echipare a vehiculelor.

Proprietățile care au confirmat a cincea generație de senzori radar, au fost păstrate și în a șasea generație. Acestea includ hardware-ul și software-ul modular și scalabil, care permit senzorilor să fie integrați în mod egal în diferite arhitecturi E/E cu o inteligență a senzorilor mai mult sau mai puțin locală. Domeniul de aplicare al funcțiilor include, de asemenea, alinierea automată pentru compensarea toleranțelor de montare sau alte potențiale situații de dezaliniere.

Redacția deBanat.ro nu-și asumă responsabilitatea pentru comentariile postate de utilizatori.

Comentarii prin facebook

Scrie un comentariu

* Nume
* Email
Website
Mesajul tau:
Campurile notate cu * sunt obligatorii

Articole asemănătoare

isho.ro
isho.ro

Cele mai citite articole


gauss-topografie-timisoara_728x90px

Administratie vezi arhiva Administratie

Colterm face stocuri de combustibil pentru iarnă. Sute de clienți individuali și asociații întregi au cerut deconectarea și debranșarea din sistem

Societatea Colterm pare să fi învățat din experiența anului precedent și în această vară a constituit stocuri de cărbune și gaz. La primul capitol în depozite sunt 10.000 de tone, iar la gaze naturale s-a ajuns a 6.000 de MWh, a anunțat societatea. Totuși, trebuie să remarcăm că aceste cantități nu sunt foarte mari. În...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Colterm face stocuri de combustibil pentru iarnă. Sute de clienți individuali și asociații întregi au cerut deconectarea și debranșarea din sistem
Expoziție de fluturi vii
Expoziție de fluturi vii

Politica vezi arhiva Politica

dermaskin-orizontal

Sport vezi arhiva Sport

Copiii de la CSC Ghiroda au câştigat, la Constanţa, un turneu organizat de Academia Gheorghe Hagi

CSC Ghiroda, Grupa 2012, echipă antrenată de Adrian Săvoiu, a câștigat Locul 1 la Trofeul Iosif Bukkosi, turneu organizat de Academia Gheorghe Hagi.  Coordonată de pe margine, la această competiție, de antrenorul echipei de seniori Răzvan Leuca, echipa din Ghiroda a învins în finală chiar gazdele competiţiei. A fost CSC Ghiroda – Academia Gheorghe Hagi...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Copiii de la CSC Ghiroda au câştigat, la Constanţa, un turneu organizat de Academia Gheorghe Hagi
Muzeul National al Banatului

Social vezi arhiva Social

Economic vezi arhiva Economic

Au început lucrările pe drumul de legătură al Timișoarei cu autostrada A1, de la Sânandrei/Foto

Confruntat cu riscul rezilierii contractului și a unui certificat negativ de la CNAIR, constructorul italiano-chinez Todini Costruzioni Generali S.p.A. s-a pus pe treabă pe șantierul viitorului drum de legătură dintre DN 69 și A1, de la bifurcația spre Sânandrei. În luna iunie, antreprenorul noului drum de legătură dintre autostrada A1-DN 69 s-a concentrat pe lucrările...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Au început lucrările pe drumul de legătură al Timișoarei cu autostrada A1, de la Sânandrei/Foto

Știri de ultima oră vezi arhiva Știri de ultima oră

La Iulius Town, culoarea este laitmotivul acestui weekend, unde nuanțele naturii și cele preferate de copii se vor întâlni. O expoziție ce cuprinde aproximativ 150 de fluturi exotici multicolori, ateliere de creație, teatru de păpuși, filme în aer liber și alte surprize îi așteaptă pe cei mici și pe cei mari. Trinidad și Tobago, Paraguay,...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Expoziție cu 150 fluturi exotici și activități interactive pentru copii, la Iulius Town/Foto
Comisarul șef de poliție, Dan Stoicănescu, adjunctul pe linie de investigații criminale a IPJ Timiș, va fi noul șef al Inspectoratului de Poliţie Judeţean Arad. Tot din Timişoara va fi şi noul adjunct al IPJ Arad. Dan Stoicănescu a condus o perioadă şi IPJ Timiş, fiind împuternicit în această funcţie atunci când Alin Petecel a...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Mutări pe axa Timişoara – Arad. Adjunctul IPJ Timiş, Dan Stolicănescu, va fi şeful IPJ Arad. Florin Turnagiu va fi adjunct al IPJ Arad
Confruntat cu riscul rezilierii contractului și a unui certificat negativ de la CNAIR, constructorul italiano-chinez Todini Costruzioni Generali S.p.A. s-a pus pe treabă pe șantierul viitorului drum de legătură dintre DN 69 și A1, de la bifurcația spre Sânandrei. În luna iunie, antreprenorul noului drum de legătură dintre autostrada A1-DN 69 s-a concentrat pe lucrările...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Au început lucrările pe drumul de legătură al Timișoarei cu autostrada A1, de la Sânandrei/Foto
Liderii USR Timiş îi acuză pe membrii PNL din Consiliul Local că nu apără interesele orașului și ale timișorenilor, ci afacerile “câtorva patroni dubioși”. Reacţia vine după ce liberalii s-au aţinut de la votul a două proiecte de hotărâre prin care se încerca stoparea aruncării deşeurilor din construcţii în oraş. Continuă reacţiile după şedinţa de...
Citeşte tot articolul Citeste articolul USR Timiş: Consilierii PNL nu apără interesele oraşului, ci afacerile unor patroni dubioşi
Florin Drăgan, rectorul Universității Politehnica Timișoara spune că firmele din Timișoara au în plan să angajeze cel puțin 1000 de ingineri în următoarele șase luni, însă nu îi găsesc în piață. Unele firme recrutează oameni chiar și de la 300 de kilometri. Ingineria este profesia cea mai căutată în această perioadă în vestul țării. Fie...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Florin Drăgan, rectorul UPT, analizează piața locală a angajărilor: La Timișoara, firmele caută o mie de noi ingineri, dar nu îi găsesc
Societatea Colterm pare să fi învățat din experiența anului precedent și în această vară a constituit stocuri de cărbune și gaz. La primul capitol în depozite sunt 10.000 de tone, iar la gaze naturale s-a ajuns a 6.000 de MWh, a anunțat societatea. Totuși, trebuie să remarcăm că aceste cantități nu sunt foarte mari. În...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Colterm face stocuri de combustibil pentru iarnă. Sute de clienți individuali și asociații întregi au cerut deconectarea și debranșarea din sistem
Senatorul USR de Timiş, Raoul Trifan, critică dur măsurile luate de coaliţie în privinţa fiscalităţii. Dincolo de-a fi haotice, aceste măsuri vor conduce la o creştere a preţurilor, iar românii vor avea numai de suferit, spune acesta. Raoul Trifan aminteşte că actualii guvernanţi au promis că nu vor creşte nicio taxă, lucru care nu s-a...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Raoul Trifan: “Avem un guvern de 50 de bani, condus de un plagiator dirijat de Servicii”
De astăzi, la Timișoara se cântă din nou jazz de cea mai bună calitate. JazzTM s-a transformat, a trecut sub aripa Consiliului Județean Timiș, a devenit JAZZx și până duminică vă așteaptă în Piața Operei cu reprezentații muzicale de cea mai bună calitate. Unii dintre cei mai renumiți artiști de jazz din lume vor fi...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Astăzi începe la Timișoara JAZZx
Căderea a două proiecte legate de disciplina în construcții în Consiliul Local Timișoara a produs o reacție virulentă din partea primarului Dominic Fritz, care a acuzat PNL de lașitate. Dan Diaconu, consilier local liberal, i-a răspuns și a transmis că nu se puteau vota două proiecte care se bat cap în cap. Dan Diaconu a...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Dan Diaconu răspunde acuzațiilor primarului: Nu am votat pentru că USR nu a fost în stare să își stabilească primadona
Președintele Consiliului Județean Timiș, Alin Nica, a fost ales, cu unanimitate de voturi, președinte al Delegației naționale a României și membru în Biroul Comitetului European al Regiunilor. Numirea a avut loc în cadrul lucrărilor celei de-a 150-a Sesiuni Plenare a Comitetului European al Regiunilor, la Bruxelles. Alin Nica nu a savurat prea mult numirea, a...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Alin Nica, ales şef al Delegaţiei României la Comitetul European al Regiunilor
Top