Primarului Timișoarei, Dominic Fritz, i se solicită organizarea de urgență a unei dezbateri publice pe noua organigramă de personal din Primăria Timișoara. Sindicatul Liber al Salariaţilor din Primăria Municipiulul Timişoara şi din Serviciile Publice aflate în subordinea Consiliului Local al Municipiului Timişoara solicită acest lucru motivând încălcarea legislației în domeniu.
Anunțată ca o revoluție, noua organigramă de personal a Primăriei Timișoarei ar putea să nu mai fie supusă votului Consiliului Local în cursul zilei de marți. Sindicatul Liber al Salariaţilor din Primăria Municipiulul Timişoara şi din Serviciile Publice aflate în subordinea Consiliului Local al Municipiului Timişoara cere expres o dezbatere publică pe tema acestui subiect.
”Subscrisul Sindicat, în reprezentarea membrilor de sindicat din cadrul Primăriei Municipiului Timişoara; Prin prezenta, vă rugăm să dispuneți organizarea unei dezbateri publice asupra proiectului de hotărâre din 11.06.2021 privind modificarea şi aprobare a Organigramei, Statului de funcții şi a Regulamentului de organizare și funcționare pentru aparatul de specialitate al Primarului Municipiului, potrivit art. 7 alin. (9) din Legea nr. 52/2003 privind transparența decizională în administrația public: “Autoritatea publică în cauză este obligată sa decidă organizarea unei întâlniri în care să se dezbată public proiectul de act normativ, dacă acest lucru a fost cerut în scris de către o asociație legal constituită sau de către o altă autoritate” În sprijinul solicitării noastre, invocăm încălcarea prevederilor Legii nr. 467/2006 privind stabilirea cadrului general de informare şi consultare a angajaților şi a Legii nr. 52/2003 privind transparență decizională în administrația publică”, se arată în documentul semnat de președintele Tiberiu Negrei..
Vă reamintim că vineri, cu ocazia prezentării proiectului organigramei în cadrul unei conferințe de presă, primarul Fritz spunea că nu a discutat cu sindicatele această propunere pentru că nu există un sindicat reprezentativ în cadrul instituției și că stabilirea unei asemenea organigrame este prerogativă a primarului.
După solicitarea lansată luni de sindicat, într-o poziție exprimată de reprezentanții municipalității ni s-a comunicat că nu era necesară o dezbatere pe tema organigramei, pentru că nu e vorba despre un act normativ.
”Dezbaterile publice se organizează în cazul în care există propuneri de acte normative (cu caracter general). Mai exact, propuneri care au impact asupra întregului oraș. Hotărârea referitoare la organigramă nu este un act normativ, ci este o acceptare a propunerii de organizare a aparatului funcțional al primarului. Și are aplicabilitate doar asupra personalului din primărie”, se spune în poziția transmisă de Primăria Timișoara.
Comentarii prin facebook