Am scăpat de pavajul cu dale ”șah” al generației Robu, dar am reintrat în era asfaltării trotuarelor. Mare parte din străzile centrale au primit la trotuare asfalt nou nouț. Viceprimarul Ruben Lațcău a făcut turul zonei centrale pentru a constata în ce stadiu se află șantierele de la zonele destinate pietonilor.
În lipsa primarului Dominic Fritz, care pare să fie tot mai puțin prezent în zona publică, vicele Ruben Lațcău este din nou ”demonstratorul” activității municipalității. Acum, el ne arată cum se astupă trotuarele găurite ale zonei centrale a orașului. Dacă am scăpat de pavarea cu dale ”șah”, soluția adoptată pentru trotuare a fost reasfaltarea acestora. De ce a fost aleasă această variantă?
”Știu că soluția tehnică de asfaltare a trotuarelor în zonele centrale nu este cea mai dezirabilă. Consider că ar fi fost ideal să avem continuitate între secțiuni și să avem un singur model de dale sau de piatră cubică, nu asfalt. La lucrările de reparații (și nu de investiții), legea ne obligă să punem dale unde au fost dale și asfalt unde a fost asfalt. Am avut de ales între această măsură – acum – și repararea trotuarelor abia peste 2 ani, printr-un proiect nou”, ne explică Lațcău.
De asemenea, el ne face turul străzilor centrale, cu situația la zi pentru fiecare, arătând că actuala administrație… face.
”Avem în clipa de față lucrări de reparații pe C.D. Loga și pe Mihai Eminescu, tronsoanele de la Michelangelo la Revoluției. Acolo m-am întâlnit cu reprezentanții Societății de Drumuri Municipale (SDM) ca să văd situația de pe teren. Porțiunea de trotuar din fața liceului Carmen Silva este, după cum puteți vedea din poză, gata. Pe ambele străzi vor fi curând finalizate integral trotuarele și vom avea treceri de pietoni la nivel cu bordura la toate intersecțiile. Chiar în timpul vizitei am întâlnit un domn care m-a întrebat de bordurile foarte înalte și i-am oferit asigurări că vom avea treceri supraînălțate, deci accesibile pentru toți pietonii, fie că sunt școlari sau vârstnici, și bicicliștii ce vor circula pe acolo. Cu cei de la SDM am stabilit măsuri de îmbunătățire a spațiului verde pentru stabilizarea copacilor de pe străzile adiacente la Loga și Eminescu. Carosabilul este în lucru și mă aștept să fie gata până la finalul lunii. Legat de zona Piața 700, trotuarele au fost sparte de operatorii de utilități acum câțiva ani de zile. Secțiunea de pe strada Brediceanu este aproape gata, fiind nevoie de a umple cu pământ spațiile din jurul copacilor. Mai avem în lucru câteva străzi din jur – Colonel Enescu, Aurel Cosma, Doctor Iosif Nemoianu. Lucrul a început și la Nemoianu, unde vom reface toată strada, nu doar trotuarul”, mai spune Lațcău.
El ne mai vorbește despre aplicarea în premieră a unei măsuri care, de fapt, în anii precedenți era ceva banal, fiind premieră doar pentru constructor, adică SDM.
”Vom repara așa cum trebuie porțiunile de lângă șinele de tramvai, astfel încât să nu se degradeze asfaltul. SDM va folosi o tehnologie nouă pentru ei, respectiv aplicarea de mastic bituminos, care este practică standard În trecut, STPT ar fi fost responsabil pentru aplicarea masticului, dar nu avea suficienți bani, iar SDM nu a avut echipamentul și expertiza pentru a-l aplica. Am rezolvat această problemă și nu vom mai vedea cratere lângă șine”, a mai subliniat viceprimarul.
Dan Diaconu, supărat pentru asfaltul de la Carmen Sylva
Omologul lui Lațcău din ”cabinetul” Robu, fostul viceprimar Dan Diaconu, condamnă ferm ideea de a turna asfalt în zona Liceului Carmen Sylva. El le atrage atenția noilor administratori ai orașului că exact pentru acea zonă era pregătită și aprobată aplicarea de pavaje, nu de asfalt, deci autorizarea nu ar fi respectată.
”Atât ați știut să faceți, atât ați făcut. Atât merită un monument istoric de importanta națională că Liceul “Carmen Sylva”. Atât va merita și Liceul C.D. Loga și celelalte clădiri iconice de pe stradă. Asta în ciuda avizului Direcției de Cultură, care acum pare că nu mai contează și care spune explicit: “ se descurajează utilizarea asfaltului pe aceste străzi”. Cum stăm cu aplicarea asfaltului până în peretele unei clădiri cu o vechime de peste 100 de ani? (…) Pentru că am observat că povestea cu am „reparat” ține pentru unii. Aceste lucrări sunt autorizate cu PAVAJ prin A.C. 1288-1291/2019, completate de Avizul 130/2018 al Direcției de Cultură și Patrimoniu și consfințite de procesul verbal de constatare 15234/2020 al Inspectoratului de Stat în Construcții. Și totuși cum veți recepționa această lucrare?”, precizează Dan Diaconu.
Comentarii prin facebook