Plata dărilor timișorenilor către Primăria Timișoara este, din această săptămână, un pic mai plăcută, Direcția Fiscală mutându-se într-un nou sediu modern, luminos, primitor. Acesta este situat la Iulius Town, a fost construit la roșu de cei de la Iulius și a fost ulterior donat primăriei, la pachet cu pasajul rutier din aceiași zonă, deasupra căruia și este construită și clădirea.
Vorbim de o clădire care beneficiază de toate funcțiunile moderne, investiția primăriei în amenajări și dotări fiind de 6,5 milioane de lei. S-au realizat lucrări de: compartimentare a spațiilor de birouri, instalații electrice (iluminat, prize și forță, sistem de detecție la incendiu, sistem de antiefracție, supraveghere video și control acces, inclusiv voce/date), instalații sanitare, instalații de încălzire/climatizare/ventilare. Suprafața construită este de 648 mp, suprafața desfășurată fiind de 1.296 mp.
“Mă bucur că astăzi putem deschide această clădire, care poate să exemplifice cum Direcția Fiscală și Primăria Timișoara vor să lucreze cu publicul. Este aerisit, ghișeele sunt deschise, oferind condiții de secol 21 atât pentru cetățeni, cât și pentru funcționari. Acest nou sediu este un exemplu al interacțiunii pe care ne-o dorim, de azi înainte, între administrație și timișoreni“, a declarat primarul Dominic Fritz.
Începerea activității în acest sediu nou este, totodată, un exemplu de bună practică, locația fiind rezultatul unei colaborări reciproc avantajoase între administrație și mediul de afaceri, din care au de câștigat în primul rând cetățenii orașului.
”E impresionant cum a reușit echipa, cu Adrian Bodo în frunte, într-un timp record să finalizeze această investiție și să se mute de pe o zi pe alta în sediul nou. Vineri mergeam la vechiul sediu să văd cum se descurcă, iar azi suntem deja aici. Este o clădire care vrea să exemplifice cum vor cei de la Direcția Fiscală și Primăria Timișoara să lucreze cu publicul. Este o clădire aerisită, cu foarte mult spațiu, sunt ghișee deschise, iar sus, unde sunt birourile, sunt pereți de sticlă. Oferim condiții specifice secolului XXI, atât pentru funcționari, cât și pentru cetățeni”, a mai declarat Fritz.
Actualul șef al DFM, Adrian Bodo, părăsește postul după ani buni de activitate, el rezistând în funcție chiar dacă a trecut prin mai multe ”regime”. El se va pensiona de la 1 iulie. Plin de umor, el a arătat că a tras tare pentru acest sediu pentru colegii săi și pentru public.
”Eu voi mai sta zece zile pe post. Deci nu pot să spun că am făcut acest sediu nou și modern pentru mine”, a declarat Bodo.
Volumul de lucru al DFMT este apreciabil, pentru că Direcția fiscală interacționează anual cu 207.000 de persoane fizice și 25.000 de persoane juridice. Timișoara este, astăzi, orașul cu cei mai mulți utilizatori ai platformei online din domeniul fiscal: 140.748 de persoane, mai mult de jumătate din totalul de 207.000. Este un prag important, pe calea începută în anul 2001, când Timișoara a fost primul oraș din România care introducea sistemul de plată online a taxelor și impozitelor, situându-se în avangarda reformării structurale a administrației publice românești.
Pe 1 mai, în acest an, s-au împlinit 15 ani de existență a DFMT, care a parcurs în acest timp un drum lung de la lucrul pe hârtie și o incipientă bază de date spre o digitalizare completă. În prezent, cetățenii pot depune online toate tipurile de documente și pot primi, tot online, răspunsurile, întregul proces fiind digitalizat.
Digitalizarea și simplificarea procedurilor vor continua în administrația municipală și în anii următori.
Comentarii prin facebook