Au fost stabilite scenariile principale pentru reabilitarea căii ferate dintre Timișoara și Reșița, respectiv spre frontiera cu Serbia

Mult discutatul proiect al trenului cu hidrogen, care să circule între Timișoara și Reșița a ajuns în faza Studiului de prefezabilitate. Acesta cuprinde trei scenarii pentru tronsonul Timișoara – Stamora Moravița – Frontieră și 4 scenarii pentru tronsonul Reșița Nord – Voiteni, din care 2 scenarii sunt propuse spre o analiză mai detaliată în cadrul studiului de fezabilitate.

Acum, viteza maximă de circulație pe acest tronson este de 80 km/h pentru trenurile de călători și 60 km/h pentru trenurile de marfă. În cele două scenarii se discută de creșterea vitezei până la nivelul de 120 sau 160 de kilometri pe oră.

În următoarea etapă, cea a studiului de fezabilitate se vor analiza următoarele variantele propuse. Traseul a fost împărțit în două componente, traseul Timișoara Nord – Frontieră, respectiv Reșița Nord – Voiteni. Studiul de prefezabiliate și concluziile acestuia au fost prezentate atât consilierilor județeni, prin prezența primarului Reșiței, Ioan Popa, în plenul de miercuri, dar și consilierilor locali timișoreni, care au votat vineri, în cadrul unei ședințe de îndată de plen de vineri, unde a fost și aprobat.

Pentru traseul Timișoara Nord – Stamora Moravița – Frontieră (Componenta A) sunt două scenarii. Primul presupune Reabilitarea/Modernizarea tronsonului de cale ferată pentru o viteză de până la 120 km/h pentru trenurile de călători și 80 km/h pentru trenurile de marfă. Acest scenariu presupune îmbunătățirea infrastructurii/suprastructurii existente, pentru sporirea vitezei de circulație până la 120 km/h pentru trenurile de călători, respectiv 80 km/h pentru trenurile de marfă, păstrând pe cât posibil aliniamentele existente. Conform acestui scenariu, se prevede o viteză de până la 120 km/h pe o distanță de cca. 90% din traseu și fără modificări majore ale traseului existent.

Al doilea înseamnă Reabilitarea/Modernizarea tronsonului de cale ferată pentru o viteză de până la 160 km/h pentru trenurile de călători și 120 km/h pentru trenurile de marfă. Acest scenariu presupune îmbunătățirea infrastructurii/suprastructurii existente, pentru sporirea vitezei de circulație până la 160 km/h pentru trenurile de călători, respectiv 120 km/h pentru trenurile de marfă, de-a lungul întregului tronson, cu excepția primilor cca. 6,50 km identificați la ieșirea din stația CF Timișoara Nord, în interiorul zonelor urbane. Conform acestui scenariu, se prevede o viteză de până la 160 km/h pe o distanță de cca. 90% din traseu.

Pentru traseul Reșița Nord – Voiteni (Componenta B) sunt, de asemenea, două scenarii.

În primul va avea loc Reabilitarea/Modernizarea tronsonului de cale ferată pentru o viteză de până la 120 km/h pentru trenurile de călători și 80 km/h pentru trenurile de marfă – 60%Acest scenariu presupune îmbunătățirea infrastructurii/suprastructurii existente, pentru sporirea vitezei de circulație până la 120 km/h pentru trenurile de călători, respectiv 80 km/h pentru trenurile de marfă, păstrând pe cât posibil aliniamentele existente. Conformacestui scenariu, se prevede o viteză de până la 120 km/h pe o distanță de aproximativ 60% din traseu și fără modificări majore ale traseului existent.

Pentru al doilea scenariu se prevede Reabilitarea/Modernizarea tronsonului de cale ferată pentru o viteză de până la 120 km/h pentru trenurile de călători și 80 km/h pentru trenurile de marfă – 75%. Conform acestui scenariu, se prevede o viteză de până la 120 km/h pe o distanță de aproximativ 75% din traseu și fără modificări majore ale traseului existent, cu excepția tronsoanelor compuse din aliniamente și curbe ce nu asigură retrasarea liniei cu parametrii pentru viteza de 120 km/h.

Conform propunerilor, proiectul pentru obiectivul de investiții Linia de cale ferată de pe traseul Reșița Nord – Voiteni – Componenta B se va realiza în două faze, după cum urmează: Faza 1 – Reînnoirea liniei de cale ferată, finanțare cuprinsă în cadrul programului Planul Național de Redresare și Reziliență PNRR, respectiv Faza 2 – Modernizarea liniei de cale ferată, porțiunea dintre Reșița și Voiteg. care se va finanța din orice alt program de finanțare, din ciclul financiar 2021 -2027, buget de stat sau alte surse de finanțare legal constituite.

Obiectivul de investiții este prevăzut în Planul Național de Redresare și Reziliență, Pilonul Tranziția spre o economie verde, Componenta 4 – Transport sustenabil, Modernizarea și reînnoirea infrastructurii feroviare.

Redacția deBanat.ro nu-și asumă responsabilitatea pentru comentariile postate de utilizatori.

Comentarii prin facebook

Scrie un comentariu

* Nume
* Email
Website
Mesajul tau:
Campurile notate cu * sunt obligatorii

Cele mai citite articole


Vessmary

Administratie vezi arhiva Administratie

L'architect du beaute

Politica vezi arhiva Politica

MINA Pop-Up 3 octombrie - 12 ianuarie

Sport vezi arhiva Sport

Timișoara a fost din nou un reper important pe harta scrimei mondiale. Cupa Floreta a atras atenţia

Clubul ACS Floreta Timișoara, alături de Federația Română de Scrimă, a organizat în acest weekend cea de-a VIII-a ediție a Cupei Floreta, un circuit European de scrimă, arma floretă, care a adus împreună peste 320 de sportivi din mai mult de 10 țări. Desfășurat la complexul sportiv Banu Sport din Timișoara pe parcursul celor două...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Timișoara a fost din nou un reper important pe harta scrimei mondiale. Cupa Floreta a atras atenţia
dermaskin-orizontal

Social vezi arhiva Social

isho.ro
Muzeul National al Banatului

Economic vezi arhiva Economic

Compania timișoreană Grafoprint a fost achiziționată de o societate din Polonia

Una dintre cele mai vechi societăți românești din domeniul tipăriturilor, societatea Grafoprint din Timișoara, a fost preluată de o societate similară din Polonia. Prime Label Group este deținută de fondul de investiții Innova Capital. Acționarul majoritar al Grafoprint era cunoscutul om de afaceri și fost politician, Radu Dimeca, în afacere fiind asociat cu mai mulți...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Compania timișoreană Grafoprint a fost achiziționată de o societate din Polonia

Știri de ultima oră vezi arhiva Știri de ultima oră

Exilat în ultimii zece ani la Oradea, pe motiv că-i stătea ca un ghimpe în ochi încă preşedintelui Klaus Iohannis, Ilie Bolojan se întoarce acum la vârful politicii. Pe cai mari. Într-o derivă totală, PNL-iştii îl anunţă drept viitor premier, cu condiţia necesară şi suficientă ca Nicolae Ciucă să ajungă preşedinte. O legătură de cauzalitate,...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Jurnal de campanie. Cum vor PNL-iştii să ne vândă la pachet cartea bună (Ilie Bolojan) cu plenarele de partid (Nicolae Ciucă)
Una dintre cele mai vechi societăți românești din domeniul tipăriturilor, societatea Grafoprint din Timișoara, a fost preluată de o societate similară din Polonia. Prime Label Group este deținută de fondul de investiții Innova Capital. Acționarul majoritar al Grafoprint era cunoscutul om de afaceri și fost politician, Radu Dimeca, în afacere fiind asociat cu mai mulți...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Compania timișoreană Grafoprint a fost achiziționată de o societate din Polonia
În dimineața de 5 noiembrie, polițiștii Brigăzii de Combatere a Criminalității Organizate Timișoara, împreună cu procurorii D.I.I.C.O.T. – Serviciul Teritorial Timișoara, au pus în aplicare 19 mandate de percheziție domiciliară în municipiul Lugoj, orașul Făget și mai multe comune din județul Timiș, într-un dosar privind săvârșirea infracțiunilor de trafic de droguri de risc, trafic de...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Mai mulţi traficanţi de droguri din Timiş s-au trezit dis-de-dimineaţă cu „mascaţii” la uşă
Fostul primar al Timişoarei, Nicolae Robu, afirmă că a acceptat poziţia de consilier personal al lui Alfred Simonis fiindcă nu are ifose, iar CV-ul îi este plin de realizări. La puţine minute după ce deBanat a anunţat că Nicolae Robu este primul consilier personal al noului preşedinte al CJ Timiş, Alfred Simonis, fostul primar al...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Nicolae Robu, despre poziţia de consilier personal al lui Alfred Simonis: “La mine nu e loc de ifose, nu fac lucrurile pentru funcții și titluri”
Unul dintre cele mai interesante proiecte care au ajutat la promovarea Timișoarei a ajuns la final. Asociația CDPP – Centrul pentru Dezvoltare Personală și Profesională a desfășurat proiectul „Treasure of Timișoara”. Evenimentele principale au presupus 8 de activități de treasure hunt în cartierele Elisabetin, Iosefin și Fabric și 2 evenimente de tip history box. Proiectul...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Proiectul Treasure of Timișoara a ajuns la final/FOTO
Chiar a doua zi după învestirea lui Alfred Simonis în funcţia de preşedinte al Consiliului Judeţean, explodează prima bombă privind oamenii cu care va lucra. Astfel, primul său consilier personal va fi Nicolae Robu, fost primar al Timişoarei timp de două mandate. Un al doilea consilier va fi Cristian Moş, fost vicepreşedinte al CJ Timiş....
Citeşte tot articolul Citeste articolul Surpriză de proporţii! Nicolae Robu, primul consilier personal al lui Alfred Simonis. Al doilea consilier va fi Cristian Moş
  Noul președinte al Consiliului Județean Timiș, Alfred Simonis, spune că nu a reușit încă să se familiarizeze cu actuala organigramă a instituției, dar că în zilele viitoare o va face. Totuși, consideră că este una prea stufoasă, cu prea mulți angajați, dar prioritatea nu este să demareze concedierile. Cei incompetenți vor pleca, indiferent cine...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Simonis se gândește la o nouă organigramă la CJT. O parte din servicii, asistența socială sau paza, ar putea fi externalizate
Succes garantat! Ca urmare a interesului publicului pentru evenimentul teatral care îl are ca protagonist pe actorul american John Malkovich, Teatrul Național din Timișoara suplimentează numărul de reprezentații ale spectacolului THE INFAMOUS RAMIREZ HOFFMAN. „Așadar, avem plăcerea să anunțăm că marți, 5 noiembrie 2024, se pun în vânzare biletele pentru cea de-a treia reprezentație a...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Nu două, ci trei reprezentaţii pe scena Naţionalului timişorean cu John Malkovich în luna noiembrie
Lansat în 2013 în România, VESSMARY este un concept dedicat evidențierii feminității în toate formele sale, rezultat din pasiunea și dorința unor designeri cu experiență. Aceștia și-au propus să creeze ținute care să celebreze frumusețea și delicatețea femeii moderne, fie ea visătoare și romantică sau puternică și realistă. Produsele VESSMARY sunt concepute pentru a răspunde...
Citeşte tot articolul Citeste articolul VESSMARY: De 11 ani, redefinind eleganța feminină în România
Echipa Festivalului Rod s-a întors după gratii la începutul toamnei, cu proiecția filmului „Crulic. Drumul spre dincolo”, care prezintă povestea cetățeanului român Claudiu Crulic, decedat după ce a intrat în greva foamei, într-o închisoare din Polonia. Proiecția a fost însoțită de o sesiune foto realizată de Soltesz Theophil, cu imagini ce explorează viața de zi...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Echipa Festivalului Rod a ajuns din nou la Penitenciarul de pe Popa Șapcă/Foto
Top