Amatorii sportului cu motor din Timișoara au avut parte, sâmbătă, de o surpriză de zile mari, în orașul de pe Bega fiind adus un monopost de cel mai înalt nivel tehnic, alături de pilotul Nick Heitfeld. Pilotul german nu mai concurează în Formula 1, dar a făcut-o cu succes în Formula E, varianta ”electro” a celebrei competiții automobilistice de viteză. Așadar, la Timișoara a fost prezentat monopostul M8Electro Mahindra Racing.
Acesta este realizat împreună cu cei de la concernul ZF Group, prezent și la Timișoara prin intermediul unei unități de producție de mari dimensiuni, dar și un centru de cercetare și dezvoltare. De fapt, se pare că o parte din tehnologiile pe care monopostul adus la Timișoara le folosește au ieșit din mâinile specialiștilor timișoreni.
Dacă până la orele prânzului monopostul a fost expus pentru public în fața Bibliotecii Universității Politehnica Timișoara, co-organizator al evenimentului, alături de concernul german din domeniul automotive, aici Heitfeld discutând cu fanii, de la ora 15 pe bulevardul Michelangelo circulația a fost ulterior închisă, iar pilotul a făcut mai multe demonstrații cu bolidul care dispune de propulsie integral electrică. Acesta a concurat în ultimii ani în cursele de Formula E organizate de FIA. În calitate de partener tehnologic oficial, concernul german se ocupă pentru echipa unde Heitfeld concurează de oferirea întregului sistem de propulsie, inclusiv motorul electric, transmisia şi electronica de putere pe bază de carbură de siliciu.
”Diferența dintre a conduce un bolid de formula 1 și unul e exact diferența dintre a conduce o mașină cu combustie internă și o mașină electrică. Pentru pilot, controlul puterii e mult mai precis. La combustia internă mai ai ratări ale motorului, așa ceva nu se întâmplă în Formula E. Pot să spun că mă simt mai sigur în monopostul de Formula E, viteza nu e la fel de mare, noi avem circuite stradale, nu ca și cele de curse, nu avem nici atâta putere a motorului. E un mod diferit de a conduce, cea mai mare diferență e că trebuie să te gândești mai mult la consumul de energie, te poți trezi fără aceasta înainte de finalul cursei, ceea ce o face și mai interesantă. Trebuie să conservi energia disponibilă. În Formula 1, mai ales în ultimii ani totul a devenit mult mai complex, gândiți-vă doar la anvelope sau la informațiile care sunt disponibile prin comunicațiile radio pentru pilot. I se spune ce să facă”, ne-a declarat Nick Heitfeld, pilotul german, care în prezent lucrează pentru echipa în care a concurat în Formula E în calitate de consulltant.
Pentru a vă face o idee despre ce înseamnă un asemenea bolid, acesta accelerează de la 0 la 100 de kilometri pe oră în 2,8 secunde și are o viteză maximă de 280 de kilometri pe oră.
Comentarii prin facebook