Dominic Fritz promite că Primăria Timișoara, dar și el personal vor sta cu ochii pe firma care va realiza proiectul de reabilitare a căii ferate dintre Gara de Est și Ronaț. Edilul șef cere consultări cu firma care se va ocupa de proiect, vrea mai multe puncte de oprire a trenului în oraș, dar și lămurirea modului de amplasare pentru sensul giratoriu futurist, dar mai ales pentru pasajul din Ronaț care, conform planurilor, își plantează stâlpii de susținere chiar pe terenul de rugby al orașului.
”A fost semnat, după cum știți foarte bine, domnul Grindeanu a semnat un proiect de importanță strategică, uriașă, pentru Timișoara, modernizareacăii ferate pe tronsonul Gara de Est – Ronaț, e un contract în valoare de 1,4 miliarde de lei”, a anunțat, cu un mic zâmbet pe buze, marți, primarul Dominic Fritz.
Conștient de valoarea proiectului, dar mai ales de influența acestuia asupra vieții orașului, Fritz cere discuții cu instituțiile implicate și cu firma care va realiza proiectarea și execuția proiectului.
”Mi se pare că prea puțin s-a discutat acest proiect în Timișoara, poate unii nu sunt conștienți cât ne va afecta acest proiect. Este un proiect unde se vor dubla liniile de tren, se va construi și un zid, este o investiție atât de importantă, pentru că va impacta asupra felului în care ne mișcăm pe următorii 150 de ani. Acest proiect poate să meargă într-o direcție bună și va conecta Timișoara de Europa și restul României. Dacă proiectul este făcut prost are potențialul să blocheze Timișoara, și trafic auto, și de biciclete, și de pietoni, și va despărți orașul partea de nord de cea sud. Primăria, dar și eu ca primar vom urmări îndeaproape acest proiect, ne așteptam la o deschidere maximă din partea ministerului, din partea CFR și a proiectantului”, declară Dominic Fritz.
Prin studiul de fezabilitate se stabilește cadrul de urmat, dar acesta are numeroase probleme. Primarul vrea mai multe minigări, așa cum este cea gândită la Iulius Mall, aceasta pentru a putea pune în funcțiune un tren metropolitan, dar și lămurirea ator probleme. Timp mai este, voință și disponibilitate la dialog sunt necesare.
”Vreau să atrag atenția asupra proiect să discutăm, deocamdată avem doar un studiu de fezabilitate, în următoarele șase luni se lucrează la proiect, va stabili cum va arăta Timișoara în următorii ani. Trebuie să clarificăm ce subtraversări și pasaje facem pentru auto și pietonale. Avem acest sens giratoriu suspendat la Baader, la Gara de Est, nu e foarte clar cum se va lega de străzile existente, e nevoie să clarificăm aceste detalii. Poate arată interesant în randări, dar detaliile trebuie clarificate. Trebuie să discutăm punctele de oprire în oraș, dacă nu ar fi o posibilitate să adăugăm 2 – 3 puncte în plus, pentru că e clar asta e șansa pentru un tren metropolitan, să încurajăm oamenii să folosească mai mult trenul, mai ales cei din mediul rural. Ultimul aspect pe care o să avem o discuție, e o supratraversare la Ronaț. Dacă vă uitați pe randări o să vedeți că așa cum e planificat e problematică, cu o rampă foarte complicată, probabil va distruge stadionul de rugby din Ronaț, stâlpii sunt momentan acolo planificați, la marginea terenului. Trebuie să găsim o soluție bună de bun simț pentru Timișoara. Nu vreau să discut în acest moment despre amănunte, trebuie discutat cu CFR”, a mai declarat Fritz.
Primarul Timișoarei solicită realizarea de sesiuni de consultare și informare a timișorenilor, despre cum va afecta viața lor.
”Trei ani de zile va fi șantier pe toată linia, toată Timișoara va fi afectată, vom fi cu ochii pe firmă ca să nu blocheze orașul timp de trei ani. Proiectul cu CFR e semnat, face parte din unul mai mare, oricine crede că va putea să-l oprească se înșeală. Dacă va fi făcut bine va avea impact pozitiv. Dar există un mare dacă, momentan nu știm detaliile, dacă nu vom avea suficiente subtraversări, mai multe stații, dacă nu rezolvăm problema în Ronaț unde e supraraversarea e foarte destructivă, atunci are potențial să facă un deserviciu Timișoarei, pentru un viitor îndelungat. De aceea ne implicăm, stăm la masă cu proiectantul, cu ministrul, să nu fie probleme”, mai susține Fritz.
Comentarii prin facebook