A fost semnat contractul pentru DJ 691, porțiunea din Dumbrăvița. Alin Nica: ”Vom atrage toți banii europeni aferenți acestui proiect”/FOTO

Cea de a doua parte a drumului de legătură dintre Timișoara și nodul A1 de la Giarmata, porțiunea care traversează Dumbrăvița, poate intra, oficial, în șantier. Contractul de execuție dintre Consiliul Județean și societate Strabag a fost semnat joi dimineața.

Acum urmează partea dificilă, lucrările se vor face sub trafic, unul extrem de dens pe această porțiune de drum județean, care va deveni și mai intens odată ce va începe și școala. Proiectul, extrem de întârziat, va fi foarte greu de dus la final până la 31 decembrie, data limită până la care trebuie trase fondurile europene alocate pentru proiect. Contractul a fost câștigat inițial de o altă firmă , care s-a dovedit neserioasă și incapabilă să ducă la final proiectul. Contractul a fost reziliat de actuala administrație județeană. Ulterior a fost organizată o nouă licitație, traseul fiind împărțit în două tronsoane, primul de la ieșirea din oraș până la sensul giratoriu de la ieșirea din Dumbrăvița, cel de-al doilea de acolo până la nodul de la Giarmata. Cel din urmă a fost adjudecat de Strabag, iar firma a reușit să ducă lucrările de extindere la patru benzi a drumului, în prezent sunt realizate aproximativ 85% din lucrări. Mai sunt probleme la intersecția cu Centura și la trecerea peste calea ferată de la Giarmata, pentru care se tot așteaptă după un aviz de la CFR.

Astăzi am semnat contractul de execuție pentru tronsonul unu din lărgirea la patru benzi a drumului județean 691. Suntem cu două săptămâni înainte de planul pe care ni l-am stabilit., dacă vă amintiți, ca până la 1 septembrie să avem semnat contractul de execuție, iată îl avem deja semnat chiar de astăzi și mă bucur că putem să dăm drumul la lucrări și pe acest tronson, astfel încât până la 31 decembrie să putem circula în condiții de șantier încă pe acest tronson, dar să putem circula până la autostradă pe patru benzi și să nu mai existe ambuteiajele și traficul pe care îl vedem în spate derulându-se”, a declarat Alin Nica, președintele Consiliului Județean Timiș.
Șeful CJT e mulțumit de colaborarea cu firma câștigătoare.
Sigur a fost un drum greu, încă mai avem multe de făcut, dar avem garanția că executantul va duce la bun sfârșit această lucrare, așa cum am văzut că a făcut și cu lărgirea la patru benzi între Timișoara și Moșnița, drum pe care l-am inaugurat anul trecut și așa cum vedem că se desfășoară lucrările și pe tronsonul doi, unde până la sfârșitul lunii vom circula deja la patru benzi pe absolut toată lungimea acestui tronson, mai puțin anumite porțiuni unde mai trebuie încă lucrat la intersecția cu centura și la calea ferată, în Giarmata. Încă acolo așteptăm avizul de la cei de la CFR Infrastructură, dar va veni, sper, într-un timp rezonabil, astfel încât să nu se prelungească lucrările”, a mai spus Nica.
Săptămâna viitoare va debuta oficial și șantierul de la Dumbrăvița. Impactul asupra populației va fi unul major, pentru toate comunitățile aflate pe traseu.
În rest, aici, pe acest amplasament, în Dumbrăvița, după semnarea contractului, vom da săptămâna viitoare ordinul de începere a lucrărilor, urmând ca apoi să predăm efectiv amplasamentul cu tot ceea ce înseamnă el către constructor și să înceapă deja partea de organizare de șantier și lucrările efective pe teren. Este un proiect cu finanțare europeană care va avea un impact pozitiv în întreaga comunitate, nu doar cea din Dumbrăvița și Giarmata, care sunt traversate de acest drum județean, și mă refer la întreaga comunitate din nordul municipiului reședință de județ. Vom avea o fluidizare a traficului și nu mai discutăm deja de termene nerezonabile sau nerealiste sau care nu se respectă, discutăm deja de un orizont clar de timp, bazat pe experiența recentă și mai apropiată a unor lucrări executate în termen de către acest constructor În rest, eu doresc constructorului spor la lucrări, vreme favorabilă astfel încât să nu existe întârzieri sau prelungiri și deschidere maximă pentru orice problemă pe care o identifică pe șantier și pe care o vom rezolva cu maximă celeritate. ”, conform oficialului.

Nica e ferm convins că va putea folosi toți banii europeni alocați și că nu se pune problema de a se pierde finanțarea.
Evident,  împreună cu colegii de la Consiliul Județean, cărora le mulțumesc pentru implicarea în acest proiect și pentru faptul că au crezut, au crezut, asemeni mie, că putem duce acest proiect la bun sfârșit, atunci când foarte mulți nu mai credeau în reușit a acestui proiect de finanțare și vă garantăm că vom atrage toți banii europeni aferenți acestui proiect. Noi nu luăm în calcul această ipoteză (n.r. Nefinalizarea la termen a lucrărilor) pentru că suntem convinși că îl vom finaliza în termenul stabilit. Termenul de execuție pentru tronsonul unu este tot de șase luni ca și pentru tronsonul doi, deci asta înseamnă că depășește 31 decembrie anul acesta. Însă noi mai avem și cheltuieli neeligibile în proiect și am gândit execuția lucrărilor în așa fel încât cheltuielile neeligibile să fie realizate în cea mai mare marte după 12024 a ianuarie, astfel încât să ne concentrăm pe absorbirea tuturor banilor europeni, a tuturor cheltuielilor eligibile și a lucrărilor care au caracter eligibil până la 31 decembrie și vom face acest lucru. În consecință, nu vom pierde niciun euro din acest din acest proiect, iar conform normativelor europene noi mai putem continua proiectele până la 30 iunie 2024, dar pe finanțarea noastră sau acele cheltuieli care sunt oricum neeligibile din banii europeni,”, a mai spus Nica.
Șeful companiei constructoare e conștient de dificultatea proiectului de la Dumbrăvița
Un proiect foarte interesant pentru noi, cu un termen la fel de de de strâns ca și contractul pe care deja îl avem în execuție, aș dori să-i ofer garanția, domnului președinte și celor de la Consiliul Județean și nu numai și totul participanților, cetățenilor, că ne vom duce contractul în condițiile clar stabilite la îndeplinire. Suntem capabili să facem tot ceea ce ne-am propus în acest contract și ceea ce putem face, ceea ce știm, dar este un un mare adevăr, unde toate părțile conlucrează într-un mod activ, se vor găsi soluții la toate problemele pe care le întâmpinăm și exact cum am avem o experiență deja pe lotul anterior, pe contractul care este deja în execuție Observați deja traficul, iar viitorul apropiat, în momentul în care o să se circule pe patru benzi deja pe se locuri în execuție, valorile de trafic vor crește foarte mult, circulația se va îngreuna, suprapunându-se efectiv și cu începerea școlii. Deci va trebui din punctul meu de vedere și fac un apel aici către Consiliul Județean, către Primăria Timișoara și către Primăria comunei Dumbrăvița să găsim o cale în care prezența noastră să nu afecteze atât de mult viața cotidiană a cetățenilor privind traficul privind transportul în comun și orice alte inadvertențe care pot apărea.”, a spus Cătălin Flămânzeanu, șeful companiei Strabag.
Constructorul dorește rezolvarea investiției până la apariția sezonului rece.
În continuare rămâne problema mutării stâlpilor și cea a devierii traficului pe anumite străzi laterale.
Este responsabilitatea Primăriei Dumbrăvița și a Municipiului Timișoara, care au ca atribuții legale gestionarea transportului în comun, să găsească soluții alternative pentru a asigura continuitatea liniei de troleibuz. Sunt troleibuze care sunt hibrid și pot să funcționeze pe această porțiune unde se va da linia jos și în alt sistem decât cel electrificat. Sunt străzi laterale care pot fi folosite atunci când încep lucrările aici de lărgire, dar ține ține de Poliția Rutieră, de primăria din Dumbrăvița și de primăria din Timișoara să găsească acele soluții astfel încât nici transportul în comun să nu fie întrerupt și nici traficul să nu fie blocat pe perioada desfășurării lucrărilor pe porțiuni.
Veșnica problemă a mutării stâlpilor poate fi, fizic, rezolvată rapid, nu aici e problema, ci la gândirea unor strategii pentru ca să nu fie afectat transportul în comun.
    Mutatul fizic al stâlpului nu este o problemă, e problema de toată rețeaua în sine, de cum lucrează (…) Nu pot să vă spun că durează câteva zile fiecare, nu vreau să înaintez în momentul de față un termen pe care nu pot să mi-l asum. Fiecare situație are o particularitate, fiecare stâlp, fiecare intersecție. Nu știm ce alte lucrări sau rețele mai sunt pe lângă, dar vreau să înțelegeți că vom încerca să facem aceste aspecte alternativ, în așa fel încât să nu ne blocăm nici pe noi în timpul execuției, să putem respecta termen de finalizare a contractului, să nu fie niciun factor de stres pentru cetățeni, pentru beneficiari, inclusiv pentru riveranii din comuna Dumbrăvița” , a mai spus Flămânzeanu.

Redacția deBanat.ro nu-și asumă responsabilitatea pentru comentariile postate de utilizatori.

Comentarii prin facebook

Scrie un comentariu

* Nume
* Email
Website
Mesajul tau:
Campurile notate cu * sunt obligatorii

Articole asemănătoare

Cele mai citite articole


L'architect du beaute

Administratie vezi arhiva Administratie

dermaskin-orizontal

Politica vezi arhiva Politica

Cadou pentru Sorin Grindeanu. Moţiune de cenzură a “suveraniştilor” împotriva “progresiştilor”

Moţiunea de cenzură „România nu este de vânzare – fără progresişti la guvernare”, prin care se cere demisia „Guvernului progresist” condus de Ilie Bolojan, a fost depusă, vineri, la Parlament. Este un “cadou pentru Sorin Grindeanu”, a anunţat unul dintre iniţiatorii moţiunii. Moţiunea de cenzură intitulată “România nu este de vânzare – fără progresiști la...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Cadou pentru Sorin Grindeanu. Moţiune de cenzură a “suveraniştilor” împotriva “progresiştilor”
ISHO

Sport vezi arhiva Sport

Dumbrăvița merge la Voluntari în ultima deplasare din 2025

CSC Dumbrăvița dispută la finalul acestei săptămâni, ultimul joc oficial din deplasare din acest an calendaristic. Sâmbătă, de la ora 11.00, joacă în fieful celor de la FC Voluntari, în cadrul etapei a 16-a din Liga 2. Cele două echipe se întâlnesc pentru a doua oară într-un meci direct. La 14 decembrie 2024, tot pe...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Dumbrăvița merge la Voluntari în ultima deplasare din 2025
Muzeul National al Banatului

Social vezi arhiva Social

Riscurile geopolitice analizate într-un seminar științific la Universitatea “Aurel Vlaicu” din Arad

Institutul de Studii Geopolitice al Universității “Aurel Vlaicu” din Arad a găzduit vineri, 5 decembrie, seminarul științific cu tema „Practica analizei riscurilor geopolitice”. Evenimentul a fost susținut de Dr. Timothy Less, Senior Advisor for Geopolitics la Cambridge Centre for Risk Studies, Judge Business School, University of Cambridge. Seminarul a fost deschis de Prof. Dr. Dana-Maria...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Riscurile geopolitice analizate într-un seminar științific la Universitatea “Aurel Vlaicu” din Arad
Fidelity by Iulius Mall

Economic vezi arhiva Economic

Compania Aumovio reduce peste două sute de locuri de muncă la unitatea pe care o deține la Timișoara

Una dintre cele mai puternice companii multinaționale cu activitate în domeniul automotive din Timișoara, prezentă aici cu o unitate de producție și cercetare, va concedia peste două sute de persoane ca parte a unui proces realizat la nivel global de companie. Vizate sunt toate sectoarele de activitate ale companiei. Societatea Aumovio, desprinsă de curând din...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Compania Aumovio reduce peste două sute de locuri de muncă la unitatea pe care o deține la Timișoara

Știri de ultima oră vezi arhiva Știri de ultima oră

Institutul de Studii Geopolitice al Universității “Aurel Vlaicu” din Arad a găzduit vineri, 5 decembrie, seminarul științific cu tema „Practica analizei riscurilor geopolitice”. Evenimentul a fost susținut de Dr. Timothy Less, Senior Advisor for Geopolitics la Cambridge Centre for Risk Studies, Judge Business School, University of Cambridge. Seminarul a fost deschis de Prof. Dr. Dana-Maria...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Riscurile geopolitice analizate într-un seminar științific la Universitatea “Aurel Vlaicu” din Arad
Moţiunea de cenzură „România nu este de vânzare – fără progresişti la guvernare”, prin care se cere demisia „Guvernului progresist” condus de Ilie Bolojan, a fost depusă, vineri, la Parlament. Este un “cadou pentru Sorin Grindeanu”, a anunţat unul dintre iniţiatorii moţiunii. Moţiunea de cenzură intitulată “România nu este de vânzare – fără progresiști la...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Cadou pentru Sorin Grindeanu. Moţiune de cenzură a “suveraniştilor” împotriva “progresiştilor”
Universitatea Politehnica Timișoara a cumpărat Casa Mühle, o clădire de o importantă valoare emoțională și arhitecturală. Imobilul va fi transformat într-un hub educațional și cultural pentru studenți, deschis pentru întreaga comunitate. • Casa Mühle – o clădire cu o importantă valoare arhitecturală și emoțională pentru Timișoara – este amplasată în vecinătatea campusului Universității Politehnica Timișoara....
Citeşte tot articolul Citeste articolul Moment istoric: UPT a cumpărat Casa Muhle pe care o va transforma într-o clădire importantă pentru oraș
Sâmbătă, de la ora 14.00, va avea loc un nou tur din seria “Descoperă-ți orașul!”, De această dată este vorba de  “Turul Timișoara interbelică”, pe care îl puteţi descoperi alături de istoricul Dan Codre. Evenimentul este găzduit de Visit Timişoara şi Timisoara Citz Tours. Perioada dintre cele două războaie mondiale a fost momentul în care...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Sâmbătă puteţi descoperi “Timișoara interbelică” într-un nou tur ghidat
Bazele de deszăpezire aparținând Direcției de Drumuri și Poduri Timișoara și cele ale Consiliului Județean Timiș au în stoc destul material antiderapant, iar utilajele pot interveni la nevoie. Prefectul de Timiș. Cornelia Elena Micicoi, a vizitat bazele respective. Au fost vizitate Centrul de întreținere și coordonare Orțișoara, Centrul de întreținere și coordonare Țipari, Bazele de...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Bazele de deszăpezire din Timiș au în stoc material antiderapant necesar pe vreme de iarnă
Președintele Consiliului Județean Timiș, Alfred Simonis, aduce din nou în prim plan ”unirea” Spitalului Județean și a Spitalului Municipal în cadrul unui consorțiu medical. După ce a insistat că spitalele aflate în subordinea instituției pe care o conduce oferă condiții mai bune, el a subliniat că e important ca achizițiile de dotări să se facă...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Alfred Simonis propune din nou unirea Spitalului Județean cu Spitalul Municipal Timișoara în cadrul unui consorțiu
Pentru o seară, duminică de la ora 18.00, Piața Libertății va deveni un loc în care imaginația se întâlnește cu arta într-un mod unic. Pationoarul din Piața Libertății devine duminică loc de spectactol. Trupa Circus on Ice Savieliev Grand va transforma patinoarul într-un univers magic inspirat din lumea Harry Potter, într-o producție spectaculoasă care îmbină...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Personajele din Harry Potter prind viață pe gheața patinoarului din Piața Libertății
Top
deBanat.ro - spune realitatea!
Prezentare generală a confidențialității

Acest site folosește cookie-uri pentru a-ți putea oferi cea mai bună experiență în utilizare. Informațiile cookie sunt stocate în navigatorul tău și au rolul de a te recunoaște când te întorci pe site-ul nostru și de a ajuta echipa noastră să înțeleagă care sunt secțiunile site-ului pe care le găsești mai interesante și mai utile.