A fost semnat contractul pentru DJ 691, porțiunea din Dumbrăvița. Alin Nica: ”Vom atrage toți banii europeni aferenți acestui proiect”/FOTO

Cea de a doua parte a drumului de legătură dintre Timișoara și nodul A1 de la Giarmata, porțiunea care traversează Dumbrăvița, poate intra, oficial, în șantier. Contractul de execuție dintre Consiliul Județean și societate Strabag a fost semnat joi dimineața.

Acum urmează partea dificilă, lucrările se vor face sub trafic, unul extrem de dens pe această porțiune de drum județean, care va deveni și mai intens odată ce va începe și școala. Proiectul, extrem de întârziat, va fi foarte greu de dus la final până la 31 decembrie, data limită până la care trebuie trase fondurile europene alocate pentru proiect. Contractul a fost câștigat inițial de o altă firmă , care s-a dovedit neserioasă și incapabilă să ducă la final proiectul. Contractul a fost reziliat de actuala administrație județeană. Ulterior a fost organizată o nouă licitație, traseul fiind împărțit în două tronsoane, primul de la ieșirea din oraș până la sensul giratoriu de la ieșirea din Dumbrăvița, cel de-al doilea de acolo până la nodul de la Giarmata. Cel din urmă a fost adjudecat de Strabag, iar firma a reușit să ducă lucrările de extindere la patru benzi a drumului, în prezent sunt realizate aproximativ 85% din lucrări. Mai sunt probleme la intersecția cu Centura și la trecerea peste calea ferată de la Giarmata, pentru care se tot așteaptă după un aviz de la CFR.

Astăzi am semnat contractul de execuție pentru tronsonul unu din lărgirea la patru benzi a drumului județean 691. Suntem cu două săptămâni înainte de planul pe care ni l-am stabilit., dacă vă amintiți, ca până la 1 septembrie să avem semnat contractul de execuție, iată îl avem deja semnat chiar de astăzi și mă bucur că putem să dăm drumul la lucrări și pe acest tronson, astfel încât până la 31 decembrie să putem circula în condiții de șantier încă pe acest tronson, dar să putem circula până la autostradă pe patru benzi și să nu mai existe ambuteiajele și traficul pe care îl vedem în spate derulându-se”, a declarat Alin Nica, președintele Consiliului Județean Timiș.
Șeful CJT e mulțumit de colaborarea cu firma câștigătoare.
Sigur a fost un drum greu, încă mai avem multe de făcut, dar avem garanția că executantul va duce la bun sfârșit această lucrare, așa cum am văzut că a făcut și cu lărgirea la patru benzi între Timișoara și Moșnița, drum pe care l-am inaugurat anul trecut și așa cum vedem că se desfășoară lucrările și pe tronsonul doi, unde până la sfârșitul lunii vom circula deja la patru benzi pe absolut toată lungimea acestui tronson, mai puțin anumite porțiuni unde mai trebuie încă lucrat la intersecția cu centura și la calea ferată, în Giarmata. Încă acolo așteptăm avizul de la cei de la CFR Infrastructură, dar va veni, sper, într-un timp rezonabil, astfel încât să nu se prelungească lucrările”, a mai spus Nica.
Săptămâna viitoare va debuta oficial și șantierul de la Dumbrăvița. Impactul asupra populației va fi unul major, pentru toate comunitățile aflate pe traseu.
În rest, aici, pe acest amplasament, în Dumbrăvița, după semnarea contractului, vom da săptămâna viitoare ordinul de începere a lucrărilor, urmând ca apoi să predăm efectiv amplasamentul cu tot ceea ce înseamnă el către constructor și să înceapă deja partea de organizare de șantier și lucrările efective pe teren. Este un proiect cu finanțare europeană care va avea un impact pozitiv în întreaga comunitate, nu doar cea din Dumbrăvița și Giarmata, care sunt traversate de acest drum județean, și mă refer la întreaga comunitate din nordul municipiului reședință de județ. Vom avea o fluidizare a traficului și nu mai discutăm deja de termene nerezonabile sau nerealiste sau care nu se respectă, discutăm deja de un orizont clar de timp, bazat pe experiența recentă și mai apropiată a unor lucrări executate în termen de către acest constructor În rest, eu doresc constructorului spor la lucrări, vreme favorabilă astfel încât să nu existe întârzieri sau prelungiri și deschidere maximă pentru orice problemă pe care o identifică pe șantier și pe care o vom rezolva cu maximă celeritate. ”, conform oficialului.

Nica e ferm convins că va putea folosi toți banii europeni alocați și că nu se pune problema de a se pierde finanțarea.
Evident,  împreună cu colegii de la Consiliul Județean, cărora le mulțumesc pentru implicarea în acest proiect și pentru faptul că au crezut, au crezut, asemeni mie, că putem duce acest proiect la bun sfârșit, atunci când foarte mulți nu mai credeau în reușit a acestui proiect de finanțare și vă garantăm că vom atrage toți banii europeni aferenți acestui proiect. Noi nu luăm în calcul această ipoteză (n.r. Nefinalizarea la termen a lucrărilor) pentru că suntem convinși că îl vom finaliza în termenul stabilit. Termenul de execuție pentru tronsonul unu este tot de șase luni ca și pentru tronsonul doi, deci asta înseamnă că depășește 31 decembrie anul acesta. Însă noi mai avem și cheltuieli neeligibile în proiect și am gândit execuția lucrărilor în așa fel încât cheltuielile neeligibile să fie realizate în cea mai mare marte după 12024 a ianuarie, astfel încât să ne concentrăm pe absorbirea tuturor banilor europeni, a tuturor cheltuielilor eligibile și a lucrărilor care au caracter eligibil până la 31 decembrie și vom face acest lucru. În consecință, nu vom pierde niciun euro din acest din acest proiect, iar conform normativelor europene noi mai putem continua proiectele până la 30 iunie 2024, dar pe finanțarea noastră sau acele cheltuieli care sunt oricum neeligibile din banii europeni,”, a mai spus Nica.
Șeful companiei constructoare e conștient de dificultatea proiectului de la Dumbrăvița
Un proiect foarte interesant pentru noi, cu un termen la fel de de de strâns ca și contractul pe care deja îl avem în execuție, aș dori să-i ofer garanția, domnului președinte și celor de la Consiliul Județean și nu numai și totul participanților, cetățenilor, că ne vom duce contractul în condițiile clar stabilite la îndeplinire. Suntem capabili să facem tot ceea ce ne-am propus în acest contract și ceea ce putem face, ceea ce știm, dar este un un mare adevăr, unde toate părțile conlucrează într-un mod activ, se vor găsi soluții la toate problemele pe care le întâmpinăm și exact cum am avem o experiență deja pe lotul anterior, pe contractul care este deja în execuție Observați deja traficul, iar viitorul apropiat, în momentul în care o să se circule pe patru benzi deja pe se locuri în execuție, valorile de trafic vor crește foarte mult, circulația se va îngreuna, suprapunându-se efectiv și cu începerea școlii. Deci va trebui din punctul meu de vedere și fac un apel aici către Consiliul Județean, către Primăria Timișoara și către Primăria comunei Dumbrăvița să găsim o cale în care prezența noastră să nu afecteze atât de mult viața cotidiană a cetățenilor privind traficul privind transportul în comun și orice alte inadvertențe care pot apărea.”, a spus Cătălin Flămânzeanu, șeful companiei Strabag.
Constructorul dorește rezolvarea investiției până la apariția sezonului rece.
În continuare rămâne problema mutării stâlpilor și cea a devierii traficului pe anumite străzi laterale.
Este responsabilitatea Primăriei Dumbrăvița și a Municipiului Timișoara, care au ca atribuții legale gestionarea transportului în comun, să găsească soluții alternative pentru a asigura continuitatea liniei de troleibuz. Sunt troleibuze care sunt hibrid și pot să funcționeze pe această porțiune unde se va da linia jos și în alt sistem decât cel electrificat. Sunt străzi laterale care pot fi folosite atunci când încep lucrările aici de lărgire, dar ține ține de Poliția Rutieră, de primăria din Dumbrăvița și de primăria din Timișoara să găsească acele soluții astfel încât nici transportul în comun să nu fie întrerupt și nici traficul să nu fie blocat pe perioada desfășurării lucrărilor pe porțiuni.
Veșnica problemă a mutării stâlpilor poate fi, fizic, rezolvată rapid, nu aici e problema, ci la gândirea unor strategii pentru ca să nu fie afectat transportul în comun.
    Mutatul fizic al stâlpului nu este o problemă, e problema de toată rețeaua în sine, de cum lucrează (…) Nu pot să vă spun că durează câteva zile fiecare, nu vreau să înaintez în momentul de față un termen pe care nu pot să mi-l asum. Fiecare situație are o particularitate, fiecare stâlp, fiecare intersecție. Nu știm ce alte lucrări sau rețele mai sunt pe lângă, dar vreau să înțelegeți că vom încerca să facem aceste aspecte alternativ, în așa fel încât să nu ne blocăm nici pe noi în timpul execuției, să putem respecta termen de finalizare a contractului, să nu fie niciun factor de stres pentru cetățeni, pentru beneficiari, inclusiv pentru riveranii din comuna Dumbrăvița” , a mai spus Flămânzeanu.

Redacția deBanat.ro nu-și asumă responsabilitatea pentru comentariile postate de utilizatori.

Comentarii prin facebook

Scrie un comentariu

* Nume
* Email
Website
Mesajul tau:
Campurile notate cu * sunt obligatorii

Articole asemănătoare

Cele mai citite articole


L'architect du beaute

Administratie vezi arhiva Administratie

CJ Timiș și Spitalul Județean Timișoara solicită 200 de milioane de euro pentru o nouă clădire în cadrul unității medicale

Consiliul Județean Timiș a depus, împreună cu Spitalul Județean Timișoara, o solicitare de finanțare pentru un nou corp de clădire pentru unitatea medicală.  Acesta va include un centru de neuro-radiologie intervențională, unul de chirurgie endovasculară periferică, un centru de cardiologie intervențională, o unitate specializată pentru pacienții cu accident vascular cerebral, un centru de traumă, o...
Citeşte tot articolul Citeste articolul CJ Timiș și Spitalul Județean Timișoara solicită 200 de milioane de euro pentru o nouă clădire în cadrul unității medicale
MINA Pop-Up 3 octombrie - 12 ianuarie

Politica vezi arhiva Politica

Lista proiectelor de pe lista suplimentarelor e prea stufoasă. O consilieră locală de la AUR vrea limitarea acestei proceduri

Primarul Dominic Fritz a fost luat la rost de unul dintre cei trei consilieri locali din partea AUR, după ce la ultima ședință de plen aleșii au primit la vot o listă enormă cu proiecte pe lista suplimentară. Andreea Medișanu i-a transmis că acele documente ar însemna pentru consilierii locali să aibă timp 100% numai...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Lista proiectelor de pe lista suplimentarelor e prea stufoasă. O consilieră locală de la AUR vrea limitarea acestei proceduri
dermaskin-orizontal

Sport vezi arhiva Sport

Tineretul SCM Politehnica Timișoara, în cărți pentru calificarea în play-off

Echipa de tineret a clubului bănăţean a încheiat anul 2024 cu un turneu la Făgăraș. Handbaliștii antrenați de Alexandru Nae au câștigat două meciuri și au cedat unul. În prima zi, alb-violeții au învins CSM Bacău, cu 40-37, iar în cea de-a doua au trecut de HC Dinamyc Zalău, cu 32-25. În ultima zi, ei...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Tineretul SCM Politehnica Timișoara, în cărți pentru calificarea în play-off
isho.ro

Social vezi arhiva Social

Culmea prostiei? Să furi o maşină, să nu ai permis şi să mai faci şi accident

Un copil teribilist a făcut-o lată chiar înainte de Sărbători! Dacă alţi adolescenţi de vârsta lui se gândesc la cadouri, eroul negativ al acestei poveşti şi-a făcut singur un „cadou”, care poate să-l ducă în închisoare! Acolo e posibil să se şi trezească la realitate! La data de 21 decembrie, în jurul orei 06:50, polițiștii...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Culmea prostiei? Să furi o maşină, să nu ai permis şi să mai faci şi accident
Muzeul National al Banatului
No More Bad Gifts

Economic vezi arhiva Economic

CCIAT

CCIA Timiș lansează două cursuri gatuite de profesionalizare a angajaților

Camera de Comerț, Industrie și Agricultură (CCIA) Timiș anunță lansarea a două cursuri gratuite care se vor desfășura în prima parte a anului 2025. Cursurile se desfășoară în cadrul Proiectului ECOTECH – integrarea competențelor ecologice și digitale, în vederea dezvoltării sustenabile în Regiunea Vest și Sud-Est, co-finanțat de Fondul Social European prin Programul Educație și...
Citeşte tot articolul Citeste articolul CCIA Timiș lansează două cursuri gatuite de profesionalizare a angajaților

Știri de ultima oră vezi arhiva Știri de ultima oră

Un copil teribilist a făcut-o lată chiar înainte de Sărbători! Dacă alţi adolescenţi de vârsta lui se gândesc la cadouri, eroul negativ al acestei poveşti şi-a făcut singur un „cadou”, care poate să-l ducă în închisoare! Acolo e posibil să se şi trezească la realitate! La data de 21 decembrie, în jurul orei 06:50, polițiștii...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Culmea prostiei? Să furi o maşină, să nu ai permis şi să mai faci şi accident
Camera de Comerț, Industrie și Agricultură (CCIA) Timiș anunță lansarea a două cursuri gratuite care se vor desfășura în prima parte a anului 2025. Cursurile se desfășoară în cadrul Proiectului ECOTECH – integrarea competențelor ecologice și digitale, în vederea dezvoltării sustenabile în Regiunea Vest și Sud-Est, co-finanțat de Fondul Social European prin Programul Educație și...
Citeşte tot articolul Citeste articolul CCIA Timiș lansează două cursuri gatuite de profesionalizare a angajaților
Primarul Dominic Fritz a fost luat la rost de unul dintre cei trei consilieri locali din partea AUR, după ce la ultima ședință de plen aleșii au primit la vot o listă enormă cu proiecte pe lista suplimentară. Andreea Medișanu i-a transmis că acele documente ar însemna pentru consilierii locali să aibă timp 100% numai...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Lista proiectelor de pe lista suplimentarelor e prea stufoasă. O consilieră locală de la AUR vrea limitarea acestei proceduri
În cursul nopții, pe drumurile naționale și autostrăzile din zona de vest s-a acționat și patrulat cu 90 de utilaje și s-au răspândit peste 400 de tone de material antiderapant. Cele mai multe utilaje, 32, au fost pe drumurile naționale din județul Caraș-Severin (video), unde au fost utilizate circa 127 de tone de antiderapant. În...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Vremea rece a scos la lucru utilajele de deszăpezire pe drumurile naționale și autostrăzile din vestul României/VIDEO
Taxarea imobilelor nerezidenţiale va fi stabiltă la o cotă de 1,7%, au declarat pentru deBanat mai multe surse politice. Respectiv, există o înţelegere în acest sens între USR şi PSD, mai exact între Dominic Fritz şi Alfred Simonis. De altfel, auzind de acest acord, preşedintele PNL Timişoara, Marilen Pirtea, s-a lamentat pe pagina sa de...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Surse: s-au înţeles! Proiectul privind noile impozite va fi adoptat cu o cotă de 1,7%
Ultimul meci pe teren propriu din 2024 pentru SCM Timişoara a fost un joc de gală contra campioanei UBR Cluj, care va rămâne ceva timp în memoria suporterilor. Şi asta pentru că trupa viola a fost foarte aproape de o victorie imensă şi o mare surpriză. După cum a început partida, se părea că gruparea...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Campioana din Cluj a tremurat până în ultima secundă pentru victorie, în faţa unei Timişoare renăscută în ultimul sfert
Consiliul Județean Timiș a depus, împreună cu Spitalul Județean Timișoara, o solicitare de finanțare pentru un nou corp de clădire pentru unitatea medicală.  Acesta va include un centru de neuro-radiologie intervențională, unul de chirurgie endovasculară periferică, un centru de cardiologie intervențională, o unitate specializată pentru pacienții cu accident vascular cerebral, un centru de traumă, o...
Citeşte tot articolul Citeste articolul CJ Timiș și Spitalul Județean Timișoara solicită 200 de milioane de euro pentru o nouă clădire în cadrul unității medicale
Top