A fost semnat contractul pentru DJ 691, porțiunea din Dumbrăvița. Alin Nica: ”Vom atrage toți banii europeni aferenți acestui proiect”/FOTO

Cea de a doua parte a drumului de legătură dintre Timișoara și nodul A1 de la Giarmata, porțiunea care traversează Dumbrăvița, poate intra, oficial, în șantier. Contractul de execuție dintre Consiliul Județean și societate Strabag a fost semnat joi dimineața.

Acum urmează partea dificilă, lucrările se vor face sub trafic, unul extrem de dens pe această porțiune de drum județean, care va deveni și mai intens odată ce va începe și școala. Proiectul, extrem de întârziat, va fi foarte greu de dus la final până la 31 decembrie, data limită până la care trebuie trase fondurile europene alocate pentru proiect. Contractul a fost câștigat inițial de o altă firmă , care s-a dovedit neserioasă și incapabilă să ducă la final proiectul. Contractul a fost reziliat de actuala administrație județeană. Ulterior a fost organizată o nouă licitație, traseul fiind împărțit în două tronsoane, primul de la ieșirea din oraș până la sensul giratoriu de la ieșirea din Dumbrăvița, cel de-al doilea de acolo până la nodul de la Giarmata. Cel din urmă a fost adjudecat de Strabag, iar firma a reușit să ducă lucrările de extindere la patru benzi a drumului, în prezent sunt realizate aproximativ 85% din lucrări. Mai sunt probleme la intersecția cu Centura și la trecerea peste calea ferată de la Giarmata, pentru care se tot așteaptă după un aviz de la CFR.

Astăzi am semnat contractul de execuție pentru tronsonul unu din lărgirea la patru benzi a drumului județean 691. Suntem cu două săptămâni înainte de planul pe care ni l-am stabilit., dacă vă amintiți, ca până la 1 septembrie să avem semnat contractul de execuție, iată îl avem deja semnat chiar de astăzi și mă bucur că putem să dăm drumul la lucrări și pe acest tronson, astfel încât până la 31 decembrie să putem circula în condiții de șantier încă pe acest tronson, dar să putem circula până la autostradă pe patru benzi și să nu mai existe ambuteiajele și traficul pe care îl vedem în spate derulându-se”, a declarat Alin Nica, președintele Consiliului Județean Timiș.
Șeful CJT e mulțumit de colaborarea cu firma câștigătoare.
Sigur a fost un drum greu, încă mai avem multe de făcut, dar avem garanția că executantul va duce la bun sfârșit această lucrare, așa cum am văzut că a făcut și cu lărgirea la patru benzi între Timișoara și Moșnița, drum pe care l-am inaugurat anul trecut și așa cum vedem că se desfășoară lucrările și pe tronsonul doi, unde până la sfârșitul lunii vom circula deja la patru benzi pe absolut toată lungimea acestui tronson, mai puțin anumite porțiuni unde mai trebuie încă lucrat la intersecția cu centura și la calea ferată, în Giarmata. Încă acolo așteptăm avizul de la cei de la CFR Infrastructură, dar va veni, sper, într-un timp rezonabil, astfel încât să nu se prelungească lucrările”, a mai spus Nica.
Săptămâna viitoare va debuta oficial și șantierul de la Dumbrăvița. Impactul asupra populației va fi unul major, pentru toate comunitățile aflate pe traseu.
În rest, aici, pe acest amplasament, în Dumbrăvița, după semnarea contractului, vom da săptămâna viitoare ordinul de începere a lucrărilor, urmând ca apoi să predăm efectiv amplasamentul cu tot ceea ce înseamnă el către constructor și să înceapă deja partea de organizare de șantier și lucrările efective pe teren. Este un proiect cu finanțare europeană care va avea un impact pozitiv în întreaga comunitate, nu doar cea din Dumbrăvița și Giarmata, care sunt traversate de acest drum județean, și mă refer la întreaga comunitate din nordul municipiului reședință de județ. Vom avea o fluidizare a traficului și nu mai discutăm deja de termene nerezonabile sau nerealiste sau care nu se respectă, discutăm deja de un orizont clar de timp, bazat pe experiența recentă și mai apropiată a unor lucrări executate în termen de către acest constructor În rest, eu doresc constructorului spor la lucrări, vreme favorabilă astfel încât să nu existe întârzieri sau prelungiri și deschidere maximă pentru orice problemă pe care o identifică pe șantier și pe care o vom rezolva cu maximă celeritate. ”, conform oficialului.

Nica e ferm convins că va putea folosi toți banii europeni alocați și că nu se pune problema de a se pierde finanțarea.
Evident,  împreună cu colegii de la Consiliul Județean, cărora le mulțumesc pentru implicarea în acest proiect și pentru faptul că au crezut, au crezut, asemeni mie, că putem duce acest proiect la bun sfârșit, atunci când foarte mulți nu mai credeau în reușit a acestui proiect de finanțare și vă garantăm că vom atrage toți banii europeni aferenți acestui proiect. Noi nu luăm în calcul această ipoteză (n.r. Nefinalizarea la termen a lucrărilor) pentru că suntem convinși că îl vom finaliza în termenul stabilit. Termenul de execuție pentru tronsonul unu este tot de șase luni ca și pentru tronsonul doi, deci asta înseamnă că depășește 31 decembrie anul acesta. Însă noi mai avem și cheltuieli neeligibile în proiect și am gândit execuția lucrărilor în așa fel încât cheltuielile neeligibile să fie realizate în cea mai mare marte după 12024 a ianuarie, astfel încât să ne concentrăm pe absorbirea tuturor banilor europeni, a tuturor cheltuielilor eligibile și a lucrărilor care au caracter eligibil până la 31 decembrie și vom face acest lucru. În consecință, nu vom pierde niciun euro din acest din acest proiect, iar conform normativelor europene noi mai putem continua proiectele până la 30 iunie 2024, dar pe finanțarea noastră sau acele cheltuieli care sunt oricum neeligibile din banii europeni,”, a mai spus Nica.
Șeful companiei constructoare e conștient de dificultatea proiectului de la Dumbrăvița
Un proiect foarte interesant pentru noi, cu un termen la fel de de de strâns ca și contractul pe care deja îl avem în execuție, aș dori să-i ofer garanția, domnului președinte și celor de la Consiliul Județean și nu numai și totul participanților, cetățenilor, că ne vom duce contractul în condițiile clar stabilite la îndeplinire. Suntem capabili să facem tot ceea ce ne-am propus în acest contract și ceea ce putem face, ceea ce știm, dar este un un mare adevăr, unde toate părțile conlucrează într-un mod activ, se vor găsi soluții la toate problemele pe care le întâmpinăm și exact cum am avem o experiență deja pe lotul anterior, pe contractul care este deja în execuție Observați deja traficul, iar viitorul apropiat, în momentul în care o să se circule pe patru benzi deja pe se locuri în execuție, valorile de trafic vor crește foarte mult, circulația se va îngreuna, suprapunându-se efectiv și cu începerea școlii. Deci va trebui din punctul meu de vedere și fac un apel aici către Consiliul Județean, către Primăria Timișoara și către Primăria comunei Dumbrăvița să găsim o cale în care prezența noastră să nu afecteze atât de mult viața cotidiană a cetățenilor privind traficul privind transportul în comun și orice alte inadvertențe care pot apărea.”, a spus Cătălin Flămânzeanu, șeful companiei Strabag.
Constructorul dorește rezolvarea investiției până la apariția sezonului rece.
În continuare rămâne problema mutării stâlpilor și cea a devierii traficului pe anumite străzi laterale.
Este responsabilitatea Primăriei Dumbrăvița și a Municipiului Timișoara, care au ca atribuții legale gestionarea transportului în comun, să găsească soluții alternative pentru a asigura continuitatea liniei de troleibuz. Sunt troleibuze care sunt hibrid și pot să funcționeze pe această porțiune unde se va da linia jos și în alt sistem decât cel electrificat. Sunt străzi laterale care pot fi folosite atunci când încep lucrările aici de lărgire, dar ține ține de Poliția Rutieră, de primăria din Dumbrăvița și de primăria din Timișoara să găsească acele soluții astfel încât nici transportul în comun să nu fie întrerupt și nici traficul să nu fie blocat pe perioada desfășurării lucrărilor pe porțiuni.
Veșnica problemă a mutării stâlpilor poate fi, fizic, rezolvată rapid, nu aici e problema, ci la gândirea unor strategii pentru ca să nu fie afectat transportul în comun.
    Mutatul fizic al stâlpului nu este o problemă, e problema de toată rețeaua în sine, de cum lucrează (…) Nu pot să vă spun că durează câteva zile fiecare, nu vreau să înaintez în momentul de față un termen pe care nu pot să mi-l asum. Fiecare situație are o particularitate, fiecare stâlp, fiecare intersecție. Nu știm ce alte lucrări sau rețele mai sunt pe lângă, dar vreau să înțelegeți că vom încerca să facem aceste aspecte alternativ, în așa fel încât să nu ne blocăm nici pe noi în timpul execuției, să putem respecta termen de finalizare a contractului, să nu fie niciun factor de stres pentru cetățeni, pentru beneficiari, inclusiv pentru riveranii din comuna Dumbrăvița” , a mai spus Flămânzeanu.

Redacția deBanat.ro nu-și asumă responsabilitatea pentru comentariile postate de utilizatori.

Comentarii prin facebook

Scrie un comentariu

* Nume
* Email
Website
Mesajul tau:
Campurile notate cu * sunt obligatorii

Articole asemănătoare

Cele mai citite articole


Vessmary

Administratie vezi arhiva Administratie

L'architect du beaute

Politica vezi arhiva Politica

MINA Pop-Up 3 octombrie - 12 ianuarie

Sport vezi arhiva Sport

În căutarea ritmului, SCM Timișoara merge la Tg. Mureș

Prim-divizionara de baschet SCM Timișoara joacă la Tg. Mureș în etapa a VII-a a Ligii Naționale. Înfruntarea cu formația locală CSM va avea loc luni, 4 noiembrie, de la ora 19.00. Este prima dintre cele două partide programate săptămâna viitoare, cea de-a doua urmând a fi cea de acasă cu SCMU Craiova, de vineri, 8...
Citeşte tot articolul Citeste articolul În căutarea ritmului, SCM Timișoara merge la Tg. Mureș
dermaskin-orizontal

Social vezi arhiva Social

isho.ro
Muzeul National al Banatului

Economic vezi arhiva Economic

Lefties şi Iulius Town Timişoara, premiate pentru „Cea mai mare tranzacţie de leasing în retail”, de anul acesta, din România

Iulius Town Timişoara, proiectul mixed-use cu cea mai mare suprafaţă de retail din România, a fost premiat, recent, de profesioniştii din industria de profil. În cadrul Galei „SEE Property Forum Awards for 2024”, care a avut loc la Bucureşti, compania IULIUS a primit recunoaştere pentru parteneriatul încheiat cu brandul Lefties, desemnat „Cea mai mare tranzacţie...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Lefties şi Iulius Town Timişoara, premiate pentru „Cea mai mare tranzacţie de leasing în retail”, de anul acesta, din România

Știri de ultima oră vezi arhiva Știri de ultima oră

Elevii încep, luni, 4 noiembrie, cursurile celui de-al doilea modul din anul şcolar 2024-2025, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Cel de-al doilea modul se desfăşoară până pe 20 decembrie, când începe vacanța sărbătorilor de iarnă. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) –...
Citeşte tot articolul Citeste articolul De luni, înapoi în bănci! Modulul 2 de școală începe pe 4 noiembrie și se încheie cu vacanța de iarnă, pe 20 decembrie
Asociația Acasă în Banat a ales satul în care va desfășura următoarea ediție a evenimentului de succes Color the Village, ajuns la ediția a șaptea. Localitatea care va beneficia anul viitor de sprijinul voluntarilor este Grădinari, județul Caraș Severin. Este locul în care se pregătește o adevărată desfășurare de forțe, un festival de fapte bune...
Citeşte tot articolul Citeste articolul A fost decisă localitatea viitoarei ediții a campaniei Color the Village: Grădinari/Foto
Deși pierduse anterioarele două partide cu letona, răzbunarea a fost dulce pentru tânăra timișoreancă. Anca Todoni a obținut o performanță deosebită la turneul de la Santa Cruz, Bolivia. Românca s-a calificat în finală după ce a pierdut doar 9 game-uri pe tot parcursul competiției. Anca Todoni se calificase fără probleme în semifinalele turneului WTA 125...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Anca Todoni și-a spulberat adversara din semifinale
Arheologii de la Muzeul Național al Banatului, care lucrau la cercetările efectuate pe șantierul de modernizare a liniei de cale ferată dintre Timișoara și Lugoj, au descoperit un important sit unde se desfășurau, în urmă cu mii de ani, operațiuni metalurgice. Unul dintre cuptoarele folosite a fost conservat, fiind extras din sit și dus în...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Arheologii Muzeului Național al Banatului au descoperit o veche zonă metalurgică valoroasă pe șantierul căii ferate Timișoara – Lugoj/FOTO
Ediția din acest an a Balului Comunității Arădene, un eveniment dedicat premierii performanțelor școlare și extrașcolare ale elevilor din vestul țării, a fost susținut în de Ianco Zifceak, unul dintre fondatorii grupului de firme Maxagro și Alexandra Zifceak, director general al companiei Drumuri și Poduri Banat, parte a grupului Maxagro. Peste 150 de elevi au...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Grupul Maxagro a oferit premii pentru performanțele școlare ale elevilor din vestul țării
Ajunsă la cea de-a VII-a edițiem Gala Corneliu Coposu se va desfășura la Timișoara, pe 9, 10 și 11 noiembrie 2024, evenimentul principal fiind programat la Opera Națională Română. Printre invitații speciali se numără renumitul scriitor și istoric francez Thierry Wolton, criticul de teatru, scriitor și realizator TV Marina Constantinescu, soprana Teodora Gheorghiu Spiess și...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Gala Corneliu Coposu la Timișoara. Ce evenimente vor avea loc
În săptămâna care se încheie astăzi, echipele de la Horticultura au derulat mai multe acțiuni specifice perioadei de toamnă, fiind vizată zona centrală a oraşului aflată în administrarea societăţii din subordinea Consiliului Local. Astfel, echipele Spații Verzi au executat mai multe lucrări specifice toamnei în zona administrată din centrul oraşului, cum ar fi: -Cosit mecanic...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Angajaţii Horticultura au luat cu asalt spațiile verzi din zona centrală a oraşului
Politicienii Timișoarei, prezenți la gala Topului Firmelor, vineri seara, nu au ratat nici această ocazie să se împungă, de această dată pe teme, desigur, economice. Dacă Alfred Simonis i-a transmis lui Dominic Fritz că în orașul de pe Bega sunt cele mai mari impozite pe clădiri nerezidențiale din România, primarul orașului a vorbit de faptul...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Discuții pe teme fiscale între liderii administrațiilor Timișoarei și Timișului. Simonis vrea impozite mai mici, Fritz cere banii din impozitul pe venit
Top