Aeroportul Internațional Timișoara nu rămâne în continuare departe de milionul de pasageri operați la șase luni de activitate. Aceasta în timp ce principalele concurente, Clujul și Iașiul au trecut de această limită. Desigur, Bucureștiul cu Otopeni este departe.
Datele Asociației Aeroporturilor din România, aerodromurile au înregistrat, în primul semestru al acestui an, un total de 11.308.892 pasageri, cu 26% mai mulți față de aceeași perioadă a anului trecut. Cifrele sunt mai mari și decât cele înregistrate înainte de pandemie (+5,4% față de semestrul 1 al anului 2019).
Aeroportul Otopeni e departe, cu peste șase milioane de pasageri operați. Urmează Clujul, cu 1,48 milioane de pasageri, respectiv Iași, care a devenit un fel de hub pentru transportul ucrainenilor și a moldovenilor spre și dinspre occident, cu 1,042 milioane de pasageri. Timișoara urmează, dar la mare diferență, cu 620.187 pasageri, semn clar că a pierdut bătălia cu celelalte aeroporturi regionale.
Mult mai bine, Timișoara stă la transportul intern de pasageri. Aici Cluj e pe doi, cu 148.230 de pasageri, după care urmează Timișoara, cu 138.775 pasageri operați. Iași aproape nu contează, doar 77.188 de pasageri pe curse interne au zburat spre și dinspre municipiul moldav.
Mai bine, Timișoara stă și la transportul de mărfuri pe cale aeriană, e tot pe trei, imediat după Cluj, dar tot departe de București.
În ceea ce privește mișcările de aeronave (aterizări și decolări) cifra pentru prima prima jumătate a acestui an este de 110.228. În același interval pe aeroporturile din România au fost îmbarcate și debarcate peste 18.000 de tone de marfă.
Comentarii prin facebook