Trafic rutier mai lejer prin oraș, asta își dorește Ovidiu Drăgănescu pentru anul viitor. El propune și câteva soluții, dar insistă asupra problemei elevilor care sunt aduși din comunele periurbane ale Timișoarei la școlile de aici. Din păcate, în mod haotic, de fiecare părinte individual, cu automobilul propriu, ceea ce încarcă traficul.
Confruntat cu traficul rutier tot mai ridicat din oraș, subprefectul de Timiș, Ovidiu Drăgănescu propune pentru rezolvarea situației ceea ce numește ”raționalizarea traficului periurban spre Timișoara”. Mai precis, el se referă la migrația zilnică ”școlară”, la traficul generat de cei care își aduc, fiecare individual, odrasla la școlile din Timișoara. Un pic exclusivist, dar, probabil, realist, Drăgănescu spune despre ceea ce întâlnește în ultima zi a anului pe străzile din oraș că ”Acesta este orașul real, doar al celor ce trăiesc aici”.
El nu uită să înțepe administrația orașului, dar și pe cei de la Drumuri, pentru lentoarea cu care duc la bun sfârșit proiectele pe care le au pe infrastructură. Soluția propusă este organizarea unui transport școlar organizat dinspre comune spre oraș.
”În timp ce la Oradea se inaugurează 7 pasaje subterane, primăria de pe Bega stagnează în lucrări de ani și ani. Un prim obiectiv trebuie să fie raționalizarea traficului din periurban spre Timișoara. Să organizăm un transport școlar public care să înlocuiască miile de părinți-șoferi cu câte un elev în mașină ce străbat orașul din Giroc până în nord sau centru, din Dumbrăvița până la Lenau, Loga sau “Peda”, din Moșnita până în Soarelui sau tot în centru. Voi cere IȘJ o situație cu numărul elevilor din periurban ce ar putea beneficia de transport școlar. Finalizarea centurii Sud astfel ca cei cu serviciu/business să nu mai folosească de n ori/zi ruta Michelangelo-Bastion- zona de nord. Vor folosi centura de la Giroc până în nord, fără să mai polueze orașul și pe timișorenii care nu s-au mutat la casă și curte. Finalizarea pasajului Solventul, un alt mijloc de a scoate traficul din centrul orașului. Și evident, un transport în comun ofertant, punctual și cu număr sporit de autovehicule, pe roți sau șine, alături de renunțarea la autoturism oricând e posibil. Ce alte soluții mai vedeți?”, spune Drăgănescu
Comentarii prin facebook