Se sparge din nou intersecția Cetății cu Torontalului. Constructorul va reface până la fundație traseul liniei de tramvai, montată greșit

Problema descoperită la testele de circulație ale tramvaiului efectuate pe proaspăt reabilitatul traseu de pe bulevardul Cetății se va rezolva prin spargerea lucrării și refacerea integrală a lucrării din curba unde mijloacele de transport nu puteau trece de stâlpul de susținere a rețelei de alimentare, a anunțat viceprimarul Ruben Lațcău. În concluzie, la intersecția Torontalului cu Cetății se va închide din nou circulația, traficul rutier se va desfășura pe o singură bandă, iar constructorul are timp până pe 28 decembrie să rezolve problema, mai spune acesta.

Oficialul susține că nu a fost o problemă de proiectare ci o problemă de montare a șinelor, care au fost instalate prea aproape de stâlp. Pentru a se rezolva problema definitiv și a nu apărea deficiențe în viitor a fost solicitată spargerea lucrării până la fundație, pe cheltuiala constructorului.

În urma testelor pe care le-am efectuat pe bulevardul Cetății, mai ales în ceea ce privește linia și modul în care tramvaiul circulă pe linia cea nouă, am identificat niște probleme. Am avut săptămâna trecută discuții mai multe cu antreprenorul general și cu echipa care a lucrat pe acest proiect. Am așteptat să treacă acest weekend să vedem care sunt cauzele și care sunt motivele reale pentru aceste probleme și, mai ales, în cazul în care aceste probleme se dovedesc a fi probleme care să necesite refaceri, care este calendarul de refacere și ce implică acest lucru. Este o eroare de execuție care a fost făcută în faza inițială de montare a liniei, problema nu este la stâlpii de catenară sau la stâlpii care susțin linia. Am avut discuții cu cei de la Porr (n.r executantul lucrărilor). Problema este efectiv la linia cale.”, a declarat Ruben Lațcău.

După discuțiile purtate s-a decis ca de miercuri să se înceapă lucrările

Marți, noi vom face o ședință extraordinară a Comisiei de Circulație și vom aproba o închidere începând cu ziua de miercuri, iar ei vor trebui să refacă această intersecție în întregime, de la fundație înapoi, în așa fel încât să ne asigurăm că avem o intersecție funcțională unde se poate circula atât cu tramvaiul, cât și cu mașina. Și mai ales că nu vom avea peste cinci ani probleme acolo. Ei vor fi nevoiți să refacă acea intersecție”, a mai declarat Lațcău.

O cerință expresă a primăriei este ca acea problemă să fie rezolvată până pe 28 decembrie.

Nu vor primi nicio zi în plus. Cu siguranță că dacă va fi depășit acest termen, vor exista și penalități”, a mai precizat viceprimarul

Afectată va fi doar partea unde a fost descoperită problema, imediat după bucla de întoarcere.

Vom avea închisă doar porțiunea de capăt, de pe Torontalului, doar acel viraj pe care îl face tramvaiul. Vom circula pe un singur sens pe mers. Practic, ne întoarcem la modul în care se circula acum șapte-opt luni de zile. Pe partea dreaptă, cum ieșim înspre Torontalului, partea stângă cum intrăm pe Cetății, circulația va fi permisă în continuare pe un fir pe sens. Practic, vom avea acolo o reducere a traficului. Bucata opusă, practic partea stângă cum ieșim de pe Cetății, dreapta cum intrăm, va fi închisă pentru refacerea acestei zone de intersecții”, a subliniat Lațcău.

Eroarea pe care o avem noi este una de execuție, nu de proiectare. Adică lucrările executate, nu corespund cu proiectul avizat și documentat. Ca urmare, nu vorbim de modificări care ar fi fost făcute și care au creat anumite probleme sau care au generat un lanț de alte modificări. Vorbim de o eroare de execuție în șantier și nu de o eroare de proiectare sau de lucruri care țin de proiectul tehnic avizat, aprobat, care au dus la acest punct. În acest context specific, nu contează proiectul, în sensul în care nu proiectul a fost cel care a produs această eroare, ci execuția. Altfel spus, execuția nu a fost conform proiectului”, conform lui Lațcău.

Vor fi penalități? Lațcău a evitat un răspuns clar, spunând doar că important este ca lucrarea să fie dusă la bun sfârșit.

Primăria a început corespondența de săptămâna trecută, atât cu dirigintele, cât și cu antreprenorul general. În acest moment, preocuparea noastră este ca lucrările să fie finalizate în termenul stabilit. Până la urmă, termenul contractual este în vigoare. Constructorul mai are încă o lună, sub o lună, undeva la 25 de zile, să finalizeze lucrările. Ele sunt finalizate în întregime, cu excepția acestei probleme pe care am identificat-o. Testele pe care le-am făcut până acum arată că nu există alte probleme nici la intersecția cu Bogdăneștilor, nici în întoarcerea de pe Torontalului. Singura problemă este aici, la virajul la stânga pe care îl face tramvaiul. Așteptarea noastră este ca, contractual, executantul, până la finalul contractului, să rezolve această problemă conform contractului. În cazul în care ea nu va fi rezolvată, atunci nu se vor pune în discuție penalități și, în mod evident, responsabilitățile, nu doar ale executantului, antreprenorul general, cât și ale echipei din antrepriză și ale dirigintelui. În acest moment, preocuparea noastră este să vedem că această problemă este rezolvată”, a mai subliniat viceprimarul.

El a mai subliniat că nu au mai fost descoperite probleme și pe alte părți din traseul reabilitat.

Redacția deBanat.ro nu-și asumă responsabilitatea pentru comentariile postate de utilizatori.

Comentarii prin facebook

Scrie un comentariu

8 comentarii pentru acest articol

VacaVerde a spus: (decembrie 4th, 2023 at 16:24 )

Cine plm îi angajează pe cretinii ăștia? La mulți ani România???
Timișoara la vest de granița căcărezei de țară de azi.

Reos a spus: (decembrie 4th, 2023 at 16:25 )

Fritz este de vină cînd a montat noaptea șinele ,clar este sabotaj finanțat de Germania.

Gligor a spus: (decembrie 4th, 2023 at 18:34 )

Mari proști!
Trebuie puși să plătească din buzunarele lor!
Doare prostia,

Gica a spus: (decembrie 4th, 2023 at 18:34 )

Amplasamentul a fost predat de administratia Robu septembrie 2020. Insa, proiectul pentru modernizarea Bulevardului Cetatii a fost revizuit si modificat de catre specialistii lui Fritz inainte de a incepe lucrarile. Printre modificarile realizate s-au numarat redimensionarea trotuarelor si pistelor de biciclete, care urmeaza sa fie mai mari decat prevedea planul initial, dar si realizarea unor treceri de pietoni in plus si o usoara mutare a liniilor de tramvai. Trebuia sa fie loc pentru pomi plantați pe margine deoarece doar din îngustarea benzilor nu era suficient.

Eu a spus: (decembrie 4th, 2023 at 18:48 )

Daca era Robu primar ar fi uitat sa monteze sinele. Sau firele de curent. Sunt celebre lucrarile marca Robu-PNL ce uitau chestii esentiale. Remeber str. Podeanu la care s-au inceput lucrarile intr-un aprilie si trebuia sa tina 3 luni. A fost gata peste un an si ceva pentru ca „a venit vremea rece” 🙂 De fapt au fost ceva utilitati ce n-au fost incluse in proiect.
In cazul asta e o eroare de executie si se corecteaza de constructor, probabil in timp util.
Si sa nu uitam ca pe vremea PNL-ului niciodata nu am vazut penalitati platite de un constructor ce intarziat. Dar niciodata chiar daca intarzierile erau de ordinul anilor. Asta spune multe.

Wanda89 a spus: (decembrie 4th, 2023 at 19:50 )

Tot felul de comentarii de partid(e)… Adică foarte cretine. PORR Construct, constructorul austriac (ăia de nu ne vor în Schengen) va reface tronsonul, de aia s-au făcut teste. Dacă era eroare de proiectare, ridicați mâna sus toți tâmpiții care credeți că austriecii (constructorii) ar fi de acord să plătească pentru alții (adică pentru o eventuală vină a proiectanților).

eo55 a spus: (decembrie 4th, 2023 at 21:02 )

@Gica
Așa. Și ce legătură are asta cu eroarea de execuție?

Iulia a spus: (decembrie 6th, 2023 at 21:52 )

@ Gică Nu pot să cred ca beneficiarul a intervenit în planșele proiectantului și verificate de verificator.
Mai mult planșele la DTAC sunt vizate spre neschimbare. apar modificări de temă și proiectul trebuie reautorizat. Nu e așa de simplu cum crede lumea. 🤭

* Nume
* Email
Website
Mesajul tau:
Campurile notate cu * sunt obligatorii

Articole asemănătoare

Cele mai citite articole


L'architect du beaute

Administratie vezi arhiva Administratie

Politica vezi arhiva Politica

Deputatul Cosmin Şandru explică importanţa proiectului Doiceşti

Deputatul PNl de Timiş, Cosmin Şandru, anunţă că s-a semnat contractul dintre RoPower Nuclear și Fluor Corporation pentru realizarea proiectului de la Doicești.  Prin acest proiect, România va deveni un exemplu pentru statele din regiune, transformând termocentralele pe cărbune în capacități de producție nucleară. “Ce înseamnă pentru România acest lucru? Energie sigură, curată, la un...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Deputatul Cosmin Şandru explică importanţa proiectului Doiceşti
isho.ro

Sport vezi arhiva Sport

Urban Playfield duce joaca și bucuria mișcării la Timișoara/FOTO

Timișoara este următorul oraș în care va ajunge Urban Playfield, festivalul sporturilor luate în joacă pentru cei mici și cei mari. În weekendul 27-28 iulie, în parcul ansamblului mixed-use Iulius Town, vor fi organizate o sumedenie de jocuri și activități pentru persoane de toate vârstele. Comunitatea din Timișoara este invitată la joacă alături de cluburile...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Urban Playfield duce joaca și bucuria mișcării la Timișoara/FOTO
Muzeul National al Banatului

Social vezi arhiva Social

dermaskin-orizontal

Economic vezi arhiva Economic

La Timișoara a fost inaugurat cel mai mare laborator de testare din rețeaua unui important producător german din domeniul automotive

Una dintre cele mai mari companii germane din domeniul automotive, a inaugurat, în cadrul uneia dintre unitățile sale de producție pe care o deține la Timișoara, o nouă locație pentru unul dintre cele mai mari laboratoare de testare din întreaga rețea a unităților din Europa. Noul laborator, proiectat de la zero, are în componență spații...
Citeşte tot articolul Citeste articolul La Timișoara a fost inaugurat cel mai mare laborator de testare din rețeaua unui important producător german din domeniul automotive

Știri de ultima oră vezi arhiva Știri de ultima oră

Consiliului Local Timișoara va vota, în ședința următoare de plen, propunerea ca trei noi personalități ale orașului să primească titlul de cetățean de onoare. Sunt vizaţi istoricul și criticul de artă Ioan (János) Szekernyes, multipla medaliată olimpică și mondială Maria Olaru și caporalul Ola Adrian Sergiu. Înmânarea titlurilor ar urma să aibă loc pe data...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Trei noi personalități sunt propuse pentru dobândirea titlului de cetățean de onoare al Timișoarei
Deputatul PNl de Timiş, Cosmin Şandru, anunţă că s-a semnat contractul dintre RoPower Nuclear și Fluor Corporation pentru realizarea proiectului de la Doicești.  Prin acest proiect, România va deveni un exemplu pentru statele din regiune, transformând termocentralele pe cărbune în capacități de producție nucleară. “Ce înseamnă pentru România acest lucru? Energie sigură, curată, la un...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Deputatul Cosmin Şandru explică importanţa proiectului Doiceşti
Timișoara este următorul oraș în care va ajunge Urban Playfield, festivalul sporturilor luate în joacă pentru cei mici și cei mari. În weekendul 27-28 iulie, în parcul ansamblului mixed-use Iulius Town, vor fi organizate o sumedenie de jocuri și activități pentru persoane de toate vârstele. Comunitatea din Timișoara este invitată la joacă alături de cluburile...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Urban Playfield duce joaca și bucuria mișcării la Timișoara/FOTO
Ministrul Transporturilor din România, Sorin Grindeanu, și ministrul ungar al afacerilor externe și comerțului exterior, Peter Szijjarto, au semnat, miercuri, un memorandum pentru restabilirea legăturii feroviare între Timișoara și Szeged. De asemenea, s-a mai discutat și despre alte câteva proiecte româno-maghiare localizate la granița din Timiș. Pe lista subiectelor s-a aflat stadiul noului Punct de...
Citeşte tot articolul Citeste articolul A fost semnat memorandumul pentru restabilirea legăturii feroviare dintre Timișoara și Szeged.
Veste bună pentru amatorii de pedalare. În weekendul 26-28 iulie, frontiera româno-sârbă va fi redeschisă pentru pasionații de ciclism, la punctul de trecere de la Otelec. Cicliștii vor putea traversa granița pe bicicletă pe un traseu de 37 de kilometri, care pornește din Timișoara și urmărește cursul râului Bega până la frontiera cu Serbia.  Pista...
Citeşte tot articolul Citeste articolul În weekend se redeschide punctul de trecere a frontierei de la Otelec. În Serbia se va putea trece cu bicicleta, pe pista de pe malul Begăi
La nici o zi de la anunțarea licitației pentru stabilirea constructorului autostrăzii Filiași – Craiova, care va asigura legătura cu A6, drumul expres care va lega Lugojul de Filiași, Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere a desemnat executantul studiului de fezabilitate pentru ultimul lot lipsă din drumul expres Lugoj – Filiași, cel care pornește...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Ultimul lot din drumul expres Lugoj – Filiași are desemnat executantul studiului de fezabilitate
La începutul săptămânii a avut loc deschiderea oficială a celei de-a XXX-a ediții a ISWinT (International Student Week in Timișoara), primul festival internațional studențesc din Europa de Est, organizat de Liga AC (Liga Studenților din Facultatea de Automatică și Calculatoare a Universității Politehnica Timișoara). Evenimentul a debutat cu o conferință de presă organizată în Sala...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Start la ISWint! A început ediţia 30 a primului festival internațional studențesc din Europa de Est
O acţiune care cu siguranţă va atrage mulţi concurenţi şi iubitori de mişcare. În perioada 26-29 iulie, Haltere Club Timisoara în parteneriat cu CSM Timişoara şi Federaţia Română de Haltere, cu ajutorul Centrului de Proiecte, parte din programul Oraşul în Mişcare, organizează în Parcul Rozelor, Baza CSM, o activitate a porţilor deshise pentru iubitorii sportului...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Iubitorii de „sală”, invitaţi la un altfel de antrenament, în Parcul Rozelor
Top