Pe lista de lucru a Guvernului României a ajuns proiectul de hotărâre referitor la viitoarea autostradă A9 Timișoara – Moravița. Conform datelor din document, lucrările vor dura patru ani, iar suma necesară construirii este de aproximativ 14 miliarde de lei.
Lungimea totală a autostrăzii va fi de 72,9 kilometri, iar construcția se va realiza pe trei tronsoane: tronsonul 1 între km 0+000 – km 35+670; tronsonul 2 între km 35+670 – km 69+160; respectiv tronsonul 3 între km 69+160 – km 72+930.
Tronsonul 1 va porni din actualul nod de pe A1 de la Remetea Mare, nod care asigura legătura dintre A1 si DN 6, de aici va urma un traseu spre sud, subtraversând DN6 și supratraversând calea ferată CF900 București – Timișoara, printre localitățile Remetea Mare și estul localității Bucovăț (între localitățile Bucovăț și Bazoșu Nou). Autostrada ocolește localitățile Albina și Urseni, în paralel cu Lunca Timișului, urmând să treacă și prin rezervația naturală de aici, pe o lungime de circa 2.3 km în partea vestică a localității Urseni. La Giroc, la intersecția dintre strada Trandafirilor și Centura Timișoara Sud a fost proiectat un nod rutier. Din acest nod rutier se va realiza o legătură de circa 2 km pentru conectarea variantei de ocolire la autostrada Timișoara – Moravița.
Autostrada va continua printre localitățile Jebel și Iosif, va traversa CF920 Jebel – Liebling și DJ693B. La intersecția autostrăzii cu DJ 693B se va amenaja descărcarea provizorie a tronsonului 1 printr-o bretea bidirecționala racordata la DJ 693B printr-un sens giratoriu.
Tronson 2 pornește la aproximativ 600 de metri sud față de DJ 693B. Racordarea provizorie la drumul județean se va realiza printr-o bretea bidirecțională racordată la DJ 693B printr-un sens giratoriu. În continuare traseul autostrăzii traversează râul Voiteg/Vana Mare și Valea Tofani. Traseul continuă pe direcția sud traversând zone deluroase cu terenuri agricole brăzdate de cursuri de apa, se intersectează cu DJ592B la vest de localitatea Folea apoi cu CF922 Reșița – Timișoara și DN58B. Trece pe la est de stația de epurare a localității Voiteg și societatea Agro Nevada, ajunge la estul localității Opatița, după care coboară spre sud prin estul localității Denta la aproximativ 130 m de zona construită continuă spre sud prin vestul loc Breștea la 200 metri de zona construită/ intravilan. În continuare traseul merge spre sud traversează râul Abrudeanca și continuă tot spre sud aproape paralel cu DN59 si CF922 ocolind pe la est localitatea Breștea în dreptul căreia intersectează DJ 588A, apoi se îndreaptă spre localitatea Stamora Germană. În continuare traseul merge spre sud printre localitățile Dejan la nord est, iar la nordul localității Moravița este punctul de final al tronsonului 2.
Având în vedere configurația nodului rutier Moravița (bretele de ambele părți ale autostrăzii cu sensuri giratorii pe DN 57) descărcarea se va realiza prin intermediul bretelelor nodului rutier de pe partea dreaptă a autostrăzii.
Pentru situația în care execuția tronsonului 3 va fi întârziata este prevăzut un drum temporar în lungime de circa 2 km care va asigura legătura dintre nodul rutier Moravița si DN 59 în scopul utilizării actualului punct de trecere a frontierei.
Tronsonul 3 este și cel mai scurt. Pornește din zona viitorului nod rutier amplasat în zona drumului național 57, în partea de nord-est a localității Moravița, bretele nodului rutier Moravița de pe partea stânga a autostrăzii fiind incluse în acest tronson. Autostrada traversează DN 57 cu pasaj pe autostradă, se îndreaptă spre sud și traversează râurile Moravița și Boruga după care se va amplasa punctul de trecere a frontierei.
Terenurile aflate pe traseul autostrăzii pentru care vor fi necesare exproprieri sunt situate în extravilanul și intravilanul localităților tranzitate, atât pe domeniul public cât și privat, respectiv Unitățile administrativ-teritoriale: Remetea Mare, Recaș, Bucovăț, Moșnița Nouă, Giroc, Sacoșu Turcesc, Pădureni, Liebling, Jebel, Voiteg, Birda, Deta, Denta, Moravița.
Autostrada Timișoara – Moravița va contribui la dezvoltarea conexiunilor rutiere existente în zona Municipiilor Timișoara și Moravița, contribuind, de asemenea, la conectivitatea la rețeaua europeană de transport TEN-T.
Autostrada va fi construită cu o viteză de proiectare de 140 km/h, cu excepția primei curbe adiacente nodului rutier de la intersecția cu A1 care este proiectată pentru viteza de 100 km/h și ultimelor 2 curbe din zona punctului de trecere a frontierei proiectate pentru viteze de 100, respectiv 80km/
Comentarii prin facebook