Comunicarea realizată de Asociația Timișoara – Capitală Europeană a Culturii a atras audiențe lunare pe plan local de 300.000 de persoane

Ovidiu Megan

Ovidiu Megan

Asociația Timișoara – Capitală Europeană a Culturii în 2023 a avut în atribuții și rolul de a asigura comunicarea pentru TM 2023. Acum, când Capitala Culturală și-a închis porțile, dar moștenirea evenimentului e prezentă în continuare, organizația și-a prezentat bilanțul pe ceea ce a însemnat comunicare.

Programul Cultural Național Timișoara – Capitală Europeană a Culturii în 2023 continuă să își lase amprenta asupra orașului, dar și asupra întregii Europe, spun reprezentanții Asociației. În perioada 2022-2024, Timișoara a devenit un centru vibrant al inovației culturale, aducând împreună oameni din diverse colțuri ale lumii și consolidându-și statutul de hub cultural european. Comunicarea programului a făcut ca impactul lui să fie vizibil atât în rândul publicului local, cât și în rândul vizitatorilor din țară și din străinătate, iar evenimentele și proiectele desfășurate au fost accesibile unei audiențe diverse și extinse.

Una dintre misiunile Asociației Timișoara – Capitală Europeană a Culturii în 2023 a fost derularea comunicării programului cultural prin fonduri alocate de Ministerul Culturii, la care s-au adăugat fondurile private atrase prin parteneriatele strategice și fondurile constituite din cotizațiile anuale ale membrilor AGA (inclusiv autoritățile publice locale: Primăria Municipiului Timișoara și Consiliul Județean Timiș).

Pe lângă locuitorii orașului, programul a atras vizitatori din țară și străinătate (îndeosebi din țări europene), dar și din comunități culturale de pe alte continente.

Astfel, toate aceste fonduri au permis constituirea unui program de comunicare accesibil tuturor operatorilor culturali, prin care au avut acces la prezentarea evenimentelor pe site-ul oficial (www.timisoara2023.eu), publicarea detaliilor în newsletter-ul săptămânal cu peste 5000 de abonați, folosirea a 9 panouri de tip backlit, 2 de tip mesh și 8 ecrane led; de asemenea, în cartierele din oraș au fost amplasate 8 cuburi cu dimensiunea de 2m x 2m cu programul lunii, iar afișe și flyere au fost împărțite lunar de către voluntarii TM2023; toate aceste acțiuni au generat audiențe lunare pe plan local apreciate la aproximativ 300.000 de persoane care au aflat despre evenimentele din programul oficial TM2023. În țară s-a desfășurat o amplă campanie de promovare a Timișoarei în context cultural, diseminând informații despre cele mai importante evenimente ale programului oficial și îndemnul de a alege Timișoara pentru un city-break cultural; materialele au fost vizibile cu precădere în marile centre culturale, cum ar fi: București, Sibiu, Oradea, Deva, Arad, Cluj și Craiova, generând o audiență de peste 5.000.000 de persoane.

 

Audiența digitală

De asemenea, un număr semnificativ de persoane au aflat despre Timișoara și activitățile sale culturale din mediul online. Platformele digitale și rețelele sociale au fost un canal esențial pentru promovarea programului cultural, contribuind la creșterea audienței internaționale. Aproape 1.000.000 de utilizatori unici au interacționat direct cu conținutul digital creat pe conturile Social Media, iar campaniile de promovare online au ajuns la o audiență globală de aproximativ 30 de milioane de persoane. De asemenea, Timișoara a reușit să capteze interesul presei internaționale, având o acoperire semnificativă în publicații prestigioase (New York Times, Financial Times, La Stampa, El Pais, Le Monde, Time etc.) și canale media din toată Europa. În perioada 2023-2024, totalul jurnaliștilor români și străini care au vizitat Timișoara la invitația Asociației este de 480, din care 140 au fost din țări precum Franța, UK, Grecia, Cipru, Bulgaria, Polonia, Germania, Austria, Ungaria, Spania; totalul aparițiilor din presă a însemnat 6237 de materiale (presă scrisă, materiale radio și TV) care au generat o valoare media de peste 44 de milioane de euro.

Diversitatea audienței

Un alt aspect remarcabil al programului Timișoara 2023 a fost diversitatea audienței. Evenimentele au fost atent concepute pentru a atrage toate categoriile de public, de la copii și tineri, la seniori, profesioniști în domeniul cultural și turiști din afaceri. Prin proiectele educaționale, expozițiile interactive și activitățile de tip „open door”, Timișoara a fost un punct de întâlnire pentru oameni din toate colțurile lumii, facilitând interacțiuni interculturale care au consolidat coeziunea socială.

Perspective pentru perioada 2025-2026

Pe măsură ce programul continuă până la finalul lui 2024 prin componenta Legacy TM2023, Timișoara se pregătește pentru noi provocări și oportunități. Un accent deosebit va fi pus pe durabilitatea proiectelor implementate, pe aprofundarea colaborărilor internaționale și pe dezvoltarea de noi programe culturale care să adreseze nevoile comunității și să sprijine inovația în domeniul cultural.

„Timișoara, Capitală Europeană a Culturii, a devenit un simbol al unității și diversității culturale. Proiectele și evenimentele din cadrul acestui program au reunit oameni din diferite colțuri ale lumii, iar impactul lor se va resimți și în anii următori. Ne propunem ca această experiență să continue să inspire și să construiască punți de legătură între culturi, generând un impact pozitiv pe termen lung pentru Timișoara și întreaga regiune”, a declarat Ovidiu Megan, Director Executiv al Asociației Timișoara – Capitală Europeană a Culturii în 2023.

Comunicarea Programului Cultural Național Timișoara Capitală Europeană a Culturii 2023 este un proiect cultural finanțat de Ministerul Culturii

 

Etichete
Redacția deBanat.ro nu-și asumă responsabilitatea pentru comentariile postate de utilizatori.

Comentarii prin facebook

Scrie un comentariu

* Nume
* Email
Website
Mesajul tau:
Campurile notate cu * sunt obligatorii

Articole asemănătoare

Cele mai citite articole


L'architect du beaute

Administratie vezi arhiva Administratie

MINA Pop-Up 3 octombrie - 12 ianuarie

Politica vezi arhiva Politica

Rectorul UPT, Florin Drăgan, analiză dură a “ordonanţei trenuleţ”: “Guvernul nu înțelege că bugetul unei companii nu se face de pe o zi pe alta”

Măsurile fiscale adoptate în penultima zi a anului prin „ordonanța trenuleț” afectează majoritatea categoriilor sociale, însă din nou cel mai greu încercat este mediul antreprenorial, afirmă Florin Drăgan, rectorul Universităţii Politehnica Timișoara, într-o analiză la sânge privind aşa-zisa “ordonanţă trenuleţ”. Printre efectele negative ale ordonanţei ar putea fi inclusiv emigrarea tinerilor specialişti, spune Drăgan. Florin...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Rectorul UPT, Florin Drăgan, analiză dură a “ordonanţei trenuleţ”: “Guvernul nu înțelege că bugetul unei companii nu se face de pe o zi pe alta”
dermaskin-orizontal

Sport vezi arhiva Sport

SCM Timişoara deschide balul sub panou cu un meci dificil pe teren propriu

Baschetbaliștii de la SCM winsed.swiss Timișoara sunt primii sportivi ai clubului bănăţean care joacă un meci oficial în acest nou an. Leii din Banat primesc vizita echipei CSO Voluntari. Partida contează pentru ultima etapă din turul Ligii Naționale și va avea loc sâmbătă, 4 ianuarie, de la ora 18.00, la sala Constantin Jude. Cel mai...
Citeşte tot articolul Citeste articolul SCM Timişoara deschide balul sub panou cu un meci dificil pe teren propriu
isho.ro

Social vezi arhiva Social

Trenul e mai ieftin pentru studenți doar până în localitatea de domiciliu și înapoi la facultate. Biletele, disponibile doar ”offline”

Drumurile pe calea ferată vor fi de acum înainte cu reducere de 90% pentru studenţi doar pe rutele dintre localitatea lor de domiciliu și localitatea unde este facultatea unde studiază. CF Călători, principalul operator feroviar din România, a anunțat cum se va acorda reducerea, care, cel puțin deocamdată, poate fi obținută doar în varianta …...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Trenul e mai ieftin pentru studenți doar până în localitatea de domiciliu și înapoi la facultate. Biletele, disponibile doar ”offline”
Muzeul National al Banatului
No More Bad Gifts

Economic vezi arhiva Economic

Șoferii au primit un cadou nedorit la început de an. Benzina și motorina sunt semnificativ mai scumpe

”Cadoul” otrăvit pe care cei care utilizează autovehiculele pentru deplasare îl primesc în fiecare primă zi a noului an nu a lipsit nici în acest an. Așadar, prețurile la benzină și la motorină au fost majorate semnificativ, cu câteva zeci de bani, nu pentru că e război prin vreo țară din deșert, ci pentru că...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Șoferii au primit un cadou nedorit la început de an. Benzina și motorina sunt semnificativ mai scumpe

Știri de ultima oră vezi arhiva Știri de ultima oră

De pe străzile Timișoarei au fost adunate anul trecut, în perioada ianuarie – noiembrie, aproximativ 7.000 de tone de deșeuri abandonate pe strada, de asemenea, alte 14.000 de tone au fost aduse, din propria inițiativă, de cetățeni la centrele de colectare voluntară. Primăria Timișoara a plătit, în perioada amintită, peste 14 milioane de lei pentru...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Societatea de salubritate a ridicat 7000  de tone de deșeuri abandonate pe străzile Timișoarei
Seria evenimentelor muzicale susținute pe scena amenajată la Târgul de Crăciun, în Piața Operei din Timișoara se încheie duminică, cu concertul sârbilor de la YU Grupa, după ce sâmbătă vor urca pe scenă Bilja Krstić, împreună cu Bistrik Orchestra. Sâmbătă, 4 ianuarie, la ora 18:00, vor urca pe scena din Piața Victoriei Bilja Krstić și...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Bilja Krstić & Bistrik Orchestra și Yu Grupa încheie seria concertelor din Piața Operei, susținute cu ocazia sărbătorilor de iarnă
Societatea Aquatim a reușit anul trecut, cu fonduri europene, să reabiliteze 40 de kilometri de rețea de apă, respectiv 20 de kilometri de canalizare. În anul 2024 s-a finalizat cea mai mare parte a lucrărilor din cadrul contractelor de lucrări pentru extinderea și reabilitarea rețelelor de apă și canalizare aferente municipiului Timișoara.  Astfel, s-au semnat...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Aqutim a reabilitat la Timișoara în 2024 40 de kilometri de rețea de apă și 20 de kilometri de rețea de canalizare
2024 a fost anul în care Art Encounters a redefinit granițele dialogului cultural, arată reprezentanţii fundaţiei. Evenimentele Art Encounters au atras peste 10.000 de vizitatori, oferind o experiență artistică completă și diversă. Anul 2024 a însemnat la Art Encounters:  5 expoziții 8 evenimente dedicate expozițiilor Peste 000 de vizitatori Peste 30 de tururi ghidate susținute...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Art Encounters a redefinit granițele dialogului cultural în 2024
Drumurile pe calea ferată vor fi de acum înainte cu reducere de 90% pentru studenţi doar pe rutele dintre localitatea lor de domiciliu și localitatea unde este facultatea unde studiază. CF Călători, principalul operator feroviar din România, a anunțat cum se va acorda reducerea, care, cel puțin deocamdată, poate fi obținută doar în varianta …...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Trenul e mai ieftin pentru studenți doar până în localitatea de domiciliu și înapoi la facultate. Biletele, disponibile doar ”offline”
22 februarie este ziua în care se va relua activitatea fotbalistică judeţeană. Atunci este programat primul tur al Cupei României. S-au înscris pentru această fază echipe din Municipiu (Liga 6), Promoţie (Liga 6) şi Campionatul Judeţean (Liga 5). Iată şi programul turului 1, aşa cum a fost întocmit de Asociaţia Judeţeană de Fotbal Timiş: AS...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Sezonul de primăvară în fotbalul judeţean va începe cu turul întâi al Cupei României
Top