O agenție specializată în dezvoltarea și promovarea destinațiilor lucrează cu cei de la Visit Timișoara – Organizația de Management al Destinației Timișoara (OMD Timișoara) la realizarea primei strategii profesioniste de dezvoltare turistică a orașului. Timișorenii sunt așteptați să completeze un formular privind percepția lor asupra turiștilor și impactul acestora asupra vieții de zi cu zi, dar și ce dorințe au, legat de acest subiect.
Toposophy, o agenție specializată în dezvoltarea și promovarea destinațiilor, cu peste un deceniu de experiență în lucrul cu orașe din întreaga Europă, a contribuit la elaborarea strategiilor turistice pentru orașe precum Amsterdam, Atena și Ljubljana.
De astăzi până în 18 mai 2025, cei care locuiesc sau lucrează în Timișoara sunt invitați să completeze un chestionar care colectează date privind percepția localnicilor asupra turismului, impactul acestuia în viața cotidiană, zonele cu sensibilitate crescută și dorințele comunității pentru viitor. Răspunsurile sunt anonime și vor ajuta echipa de elaborare să contureze o direcție de dezvoltare care să aducă beneficii reale întregii comunități.
Formularul este disponibil pe internat, la adresa https://www.surveymonkey.com/r/timisoara și conține întrebări de tipul: Cum apreciezi impactul general al turismului asupra orașului după Timișoara 2023?; Ești îngrijorat(ă) de eventualele efecte negative ale turismului în oraș? sau Ce tip de turiști ai vrea să vezi mai des în Timișoara?
„Este important pentru noi ca această strategie să nu fie făcută doar despre oraș, ci împreună cu orașul. Timișorenii cunosc cel mai bine ritmul, identitatea și particularitățile locului în care trăiesc. Tocmai de aceea, vocea comunității va fi parte din această strategie și ne va ajuta să construim o destinație turistică în care timișorenii să se regăsească și de care să fie mândri.”, spune Laura Boldovici, directoare OMD Timișoara / Visit Timișoara
Chestionarul lansat acum face parte din prima etapă, cea de cercetare și vine în completarea interviurilor desfășurate în luna aprilie, în Timișoara, cu specialiști locali din domenii precum turism, cultură, mobilitate urbană și ospitalitate.
Visit Timișoara/OMD este organizația de promovare a orașului și este activă de circa 2 ani. Rolul ei este promovarea orașului ca destinație turistică, atât la nivel național, cât și internațional. Turismul este una dintre prioritățile de dezvoltare ale orașului, iar scopul noii strategii este de a crește atractivitatea Timișoarei pe piața turistică națională și europeană.












































Comentarii prin facebook