Lăsaţi maşina personală şi folosiți tramvaiele şi autobuzele, dar numai după ce municipalitatea va pune la punct transportul în comun local. Blocajele din trafic arată că traficul din oraş constituie o reală problemă, iar soluţiile gândite de primărie nu au niciun fel de efect benefic.
USR Timişoara reacţionează după ce zilele trecute Timişoara a fost cu străzile total blocate de problemele de trafic. Formaţiunea politică propune o serie de soluţii pentru rezolvare.
„Noi credem că e timpul pentru o altă abordare a problemei deplasării prin oraș. Lărgirea străzilor în dauna trotuarelor și a spațiului verde sau anularea trecerilor de pietoni sunt experimente încercate și în alte locuri și care nu au funcționat. Rezolvarea la problemele prezentului și ale viitorului nu stă în idei din trecut, iar experiența altor orașe europene similare ar trebui să fie o sursă de inspirație pentru noi. Așadar, ce-i de făcut? Haideți să vedem ce altceva le putem oferi oamenilor”, se spune în poziţia USR Timişoara.
Siguranța în trafic e primordială, iar aici planificarea și starea infrastructurii joacă un rol important. Drumuri fără gropi, intersecții gândite corect, piste sigure și treceri de pietoni adecvate vor spori, pentru toată lumea, senzația de securitate în trafic. Experiența orașelor din vest ne arată că un transport în comun impecabil este cea mai bună variantă de decongestionare a traficului. Transportul în comun trebuie sa fie de încredere și să ofere o alternativă viabilă. Mijloacele de transport trebuie să se succeadă la o distanță decentă și predictibilă de timp, mai spun USR-iştii.
O altă mare problemă este cea a parcărilor, se mai spune în comunicatul USR. Conform studiilor europene, un procent semnificativ din trafic se datorează mașinilor care se învârt inutil în căutarea unui loc de parcare. În plus, am putea elibera spațiul public de mașinile parcate lângă bordură sau pe trotuar, spațiu prețios, ce ar putea reveni pietonilor sau transportului în comun.
Sănătatea tuturor trebuie avută în vedere, în viziunea USR. Transportul personal motorizat e, conform datelor de mediu, sursa cea mai mare de poluare din orașe. Mașinile sau autobuzele poluante ar trebui înlocuite de variante electrice (tramvaie, troleibuze, autobuze electrice), iar oamenii ar trebui încurajați să aleagă fie transportul alternativ, fie să meargă pe jos.
„Spațiul public să fie împărțit într-un mod corect, și celor ce merg cu mașina, dar și celor ce preferă transportul în comun, bicicleta sau mersul pe jos. Spațiul disponibil e clar limitat și, în plus, nu toți oamenii au mașini. De ce sa gândim spațiul public exclusiv în jurul mașinilor? Nu e oare mai important să gândim orașul în jurul oamenilor și să mizăm pe echitate geografică?”, mai spune USR Timișoara.
Problema este una dificilă, dar cu care s-au confruntat toate orașele istorice din Europa. Dar dacă refuzăm să învățăm din greșelile altora, măcar să învățăm din ale noastre. Reprezentanţii opoziţiei spun că mașina personală, în viziunea oamenilor, a devenit singurul mod confortabil și eficient de transport, dar aceasta a suprasaturat drumurile și „ne-a condamnat la frustrare și nervi”.
Comentarii prin facebook