După două zile de incertitudini, ministrul Transporturilor, Răzvan Cuc, a admis rezilierea contractului pe lotul 3 din autostrada Lugoj – Deva. Din păcate, nu va însemna și deschiderea pentru circulaţie a lotului, iar dacă până la finalul anului va fi posibilă circulația, atunci cu siguranță e un lucru bun, a spus și șeful CNAIR, Sorin Scarlat.
După ce contractul a fost reziliat, Cuc a ieşit, în sfârşit, în mediul public şi a prezentat oficial situaţia. Din cele cercetate pe şantier, conform ministrului Transporturilor, s-au constatat abateri la grosimea stratului de asfalt. „Printre altele, autostrada are vizual probleme, o să se ia măsuri impotriva consultantului, să ceara raport de la Hill, cu dovezi, pentru toată perioada contractului, de la 1,5 cm până la 2 cm sunt variaţii la grosime, pe sectoare sunt 60 de neconformităţi în total”, a spus Cuc.
Oficialul refuză să admită că acel tronson rămâne doar „de frumuseţe”: „Autostrada – am văzut că s-au grăbit unii să spună că va rămâne muzeu – nu va rămâne muzeu, pentru că ce trebuia făcut în cele 10 zile vor intra cei de la CNAIR şi vor lucra cu utilajele proprii, adică gardul perimetral şi decolmatarea şanţurilor astfel încât lotul să fie deschis fără nicio problemă. Şi repet: cred că a venit momentul să stăm şi noi un pic verticali şi să nu mai facem tot felul de concesii pentru unele firme care din păcate în loc să vină cu o armată de utilaje şi de muncitori vin cu o armată de avocaţi şi încearcă să găsească tot felul de chichiţe avocăţeşti”.
Nu se deschide pentru trafic
Din păcate, traficul nu se deschide pe acest lot prea curând. „Nu deschidem lotul până nu decolmatăm şanţuri ca să se scurgă apele, şi gardul perimetral, să ne trezim cu un câine sau alt animal pe autostradă. Nu pot da drumul la un lot de autostradă fără elementele de siguranţă. Niciodată nu o să fac lucrul ăsta. Poate să zică oricine orice”, a mai declarat Cuc.
Afirmaţiile sale au fost susţinute şi de către directorul Companiei de Drumuri, Sorin Scarlat, care admite că, totuşi, se poate circula pe acest lot. „Sunt probleme de calitate pe acest lot. Noi dorim să obţinem un produs pe care l-am plătit sau îl plătim, în nişte condiţii. Nu pot să plătesc o lucrare la un anumit nivel de calitate şi să găsesc altceva. Se poate circula pe ea. În momentul în care vor fi finalizate toate lucrările de taluze, şanţuri, colectare şi evacuare a apelor, garduri de protecţie se poate circula pe această autostradă. Dar vreau să vă spun un lucru. Contractul spune clar: trebuie să finalizeze contractul. Ori, domnul constructor a încercat să forţeze recepţia lucrării ca perioada de penalităţi să se diminueze. El era conştient că pe data de 12 (iulie – n.r.) când a solicitat această recepţie nu erau lucrările finalizate. Nu putem să admitem faptul că încearcă ca dintr-o excepţie care este reglementată prin regulamentul de organizare şi funcţionare a comisiilor de recepţie să facem o regulă, în sensul că lucrările care trebuie executate şi sunt în contract să le trecem pe anexa la procesul verbal de recepţie. Asta a fost poate o cutumă, dar nu putem să admitem aşa ceva, să facem dintr-o excepţie o regulă”, a menţionat Scarlat.
Plângeri penale pentru problemele găsite
O altă informaţie interesantă legată de acest lot este cea referitoare la lansarea unor plângeri penale împotriva societăţii care a asigurat consultanţa, dar şi împotriva fostei conduceri a CNAIR, cu care Cuc se afişa fără probleme în alte vremuri.
„Nu domnul director actual a derulat contractul din 2017, de când s-a decis să se meargă mai departe, până în perioada când s-a cerut această recepţie. Cu siguranţă ne vom îndrepta şi din punct de vedere penal asupra consultantului, care a emis acele rapoarte pe care şi le-a asumat şi vizavi de grosimea asfaltului, cât şi asupra managementului de la companie, care a făcut plăţile, pentru că trebuie să vedem de ce nu a trimis CESTRIN-ul să verifice. Domnul director a preluat o problemă din mers. Eu discut cu directorii de la CNAIR şi vă spun dvs ce îmi spun ei mie. Deci, o să vă spun ce s-a întâmplat, pentru că dacă au fost bani plătiţi în plus pe lucrări neefectuate sau pe materiale nepuse în operă banii trebuie recuperaţi şi toţi trebuie să suporte consecinţele. După ce vedem cine a greşit, repet. Consultantul e primul care a greşit, pentru că el şi-a asumat hârtiile. El a dat hârtiile semnate, ştampilate, la companie: totul e ok. Noi le-am luat, pentru că dacă eu am un contract cu dvs. şi dvs îmi livraţi un serviciu eu pornesc de la premisa că primiţi nişte bani pentru acea consultanţă şi îmi livraţi documentele viabile”, a mai spus Cuc.
Comentarii prin facebook