Produs în Banat, marele festival al muzicii, dansului şi produselor bănăţene va avea loc în acest weekend

Zeci de artisti timisoreni vor urca pe scena festivalului traditional banatean „Produs in Banat”, o premiera in Timisoara. Iulius Town devine locul de intalnire al iubitorilor de folclor, dar si de produse traditionale, in perioada 20 – 22 mai 2022. Pe langa ansamblurile populare care vor aduce in inima orasului ritmul banatean, timisorenii se vor bucura si de muzica solistilor autohtoni, iar cei mici sunt asteptati la sezatoarea cu povesti, spuse de Teatrul de Papusi.

Iulius Town Timisoara reuneste, in acest weekend, mai multe ansambluri banatene, dar si artisti locali, care vor urca pe scena amplasata in parcarea VIP.

Vineri, 20 mai, de la ora 18, festivalul „Produs in Banat” va fi deschis cu o suită instrumentala – „Din Banatul de campie” – interpretata de taraful traditional, format din taragot, saxofon, contrabas, acordeon, vioara si chitara.

Programul artistic este completat de un tablou muzical coregrafic, cu sase perechi de dansatori, iar solistii Doriana Talpes, Maria Coman, Bogdan Firu, Ciprian Pop si Felicia Stoian vor incanta publicul cu melodiile lor.

Maria Didraga si formatia Ansamblul Junii Timisului, Ansamblul Barzava Resita, Ansamblul Ghiocelul Giroc si altii vor urca pe scena din parcarea VIP din cadrul Iulius Town in a doua zi a festivalului, de la ora 18.

Duminica, 22 mai, Ansamblul Doina Timisului, Ioan Surdu, Scoala de dans Marius Ursu, Zorica Savu si Pera Todorovici si tamburasii vor aduce buna dispoziție prin muzica traditionala, incepand cu ora 16.

Pe langa programul muzical inedit, „Produs in Banat” le propune timisorenilor si un targ traditional inedit, care se desfasoara in doua zone: Iulius Expo si parcarea VIP. Producatorii prezenti in zona Iulius Expo vor aduce cu ei: miere, dulceata, uleiuri, siropuri, mezeluri, branzeturi, prajituri, sucuri naturale, dar si bijuterii si accesorii, piese de mobilier, cosmetice, lavanda si multe altele. In parcarea VIP, din fata cladirii de birouri UBC3, vor fi amplasate food truck-uri, dar si un parc de distractii.

„Produs in Banat” ii asteapta si pe cei mici la o sezatoare cu povesti. Sambata, 21 mai, de la ora 17, in zona Iulius Expo, traditionala poveste „Scufita Rosie” va fi spusa cu ajutorul teatrului de papusi, iar cei mici vor invata cat de important este sa asculti de parinti si sa nu ai incredere in necunoscuti.

Împreuna pentru un viitor mai sigur

Produs în Banat va veni sub forma unei licențe oferite producătorilor locali și va fi o garanție pentru consumator că a achiziționat un produs de calitate și mai ales că o parte din banii cheltuiți rămân în dezvoltarea comunității.

Produs în Banat va face o campanie de promovare a producătorilor locali în rândul consumatorilor, susținerea dezvoltării producătorilor locali și promovarea acestora pe diferite piețe/supermarketuri.

Obiective:
• Creșterea încrederii consumatorilor în calitatea produselor locale și regionale din zona Banatului
• Oferirea unui grad de protecție față de produsele de slabă calitate/produse în masă
• Sprijinirea producătorilor pentru promovarea produselor proprii și pentru desfacere
în lanțurile mari de super marketuri, dar și în cadrul unor târguri tradiționale
• Oferirea unui acces la informații și resurse financiare (fonduri disponibile, fonduri
europene, guvernamentale, etc.)
• Asigurarea accesului la soluții noi, inovații, bune practici (atât la nivel național, cât și
internațional).

Public țintă:
• Consumatori: Publicul larg – femei și bărbați cu vârsta cuprinsă între 20 și 65 de ani,
preocupați de sănătate și de hrană, pasionați de tradiție, preponderent din zona
urbană/peri-urbană;
• Părinți cu copii care doresc să le ofere produse autohtone, autentice și să îi educe în
vederea dezvoltării comunității;
• Persoane nostalgice, care își aduc aminte de produsele de altădată și doresc să le
regăsească din nou pe piață.

Campania Produs în Banat va fi o campanie care va putea crește treptat, adresându-ne unor tipuri de public diferit, producători și consumatori. Campania trebuie adresată în prima etapă producătorilor, pentru a le demonstra că această licență Produs în Banat este benefică pentru afacerea lor, atât din punct de vedere financiar, ca imagine, dar și ca și consultanță și feedback pentru a se putea îmbunătăți.

Ceea ce este important de menționat este că Produs în Banat va deveni pentru producători și o platformă de ajutor, care îi va sprijini atât în ceea ce privește identificarea nevoilor lor, dar și pentru consultanță pentru accesarea de fonduri nerambursabile sau pentru înțelegerea legislației. De asemenea, îi va ajuta să se dezvolte în timp, găsind exemple de bună practică în țară și străinătate, dar și oferind reprezentativitate la nivel național și european, ca drepturile lor și problemele lor să fie auzite și susținute.

În a doua etapă, vor fi realizate o serie de evenimente pentru a promova produsele din Banat și producătorii licențiați în fața consumatorilor. Toate evenimentele vor conține cele trei etape esențiale: pre-eveniment/pregătire; eveniment/derulare și post- eveniment/monitorizare și evaluare. Fiecare eveniment poate fi gândit cu propriul său buget și propria sa campanie de promovare, în funcție de tema și publicul țintă căruia se adresează. Astfel, pentru consumator, Produs în Banat va deveni o marcă ce va garanta produse de calitate, ca-n Banat, realizate cu respect, de producători serioși, de cuvânt și mai ales implicați în dezvoltarea locală

Punctul central va fi un site web dedicat – www.produsinbanat.com, cu informații despre producători, produse, locațiile acestora, evenimentele în curs și evenimentele viitoare. Site-ul se poate dezvolta ulterior pentru a deveni un portal care va coagula și video- uri, locații, date despre istorie, tradiții, gastronomie.

Practic, Produs în Banat va deveni o supra-marcă, o licență, ce nu va pune în pericol marca proprie a producătorilor locali, va veni doar să le certifice și să le confirme calitățile, iar pentru consumator, va fi o garanție a calității.

Târgul Produs în Banat – Ediția 1
Târgul are ca scop principal, dezvoltarea durabilă şi promovarea produselor, a valorilor tradiţiei şi ale culturii, a turismului din zona Banatului, promovarea excelenţei în domeniul agriculturii, a meşteşugurilor tradiţionale, în vederea creşterii competitivităţii în acest domeniu şi a dezvoltării mediului rural, reprezentarea producătorilor locali atât la nivel naţional, cât şi la nivel internaţional.

Redacția deBanat.ro nu-și asumă responsabilitatea pentru comentariile postate de utilizatori.

Comentarii prin facebook

Scrie un comentariu

* Nume
* Email
Website
Mesajul tau:
Campurile notate cu * sunt obligatorii

Articole asemănătoare

Cele mai citite articole


L'architect du beaute

Administratie vezi arhiva Administratie

Fidelity by Iulius Mall

Politica vezi arhiva Politica

isho.ro

Sport vezi arhiva Sport

Seria interminabilă de înfrângeri ale fetelor de la Poli continuă

9 înfrângeri la rând în campionat! Echipa feminină a Politehnicii a ratat şansa titlului, care părea să îi surâdă, mai ales că avea 9 puncte avans după faza sezonului regulat, dar totul s-a irosit în play-off. După un prim succes, au urmat nouă înfrângeri la rând, dar şi eliminarea din Cupa României. Ultimul insucces a...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Seria interminabilă de înfrângeri ale fetelor de la Poli continuă
Muzeul National al Banatului

Social vezi arhiva Social

dermaskin-orizontal

Economic vezi arhiva Economic

Știri de ultima oră vezi arhiva Știri de ultima oră

Vedeta incontestabilă a seriei de expoziții chinologice care au avut loc, în acest weekend la Timișoara, a fost un exemplar din rasa Clumber Spaniel, deținut de un proprietar din Belgia. Acesta a câștigat trei din cele patru expoziții de frumusețe organizate la Muzeul Satului Bănățean. Peste 480 de câini, deținuți de proprietari din 26 de...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Un Clumber Spaniel a câștigat trei dintre cele patru expoziții internaționale organizate la Timișoara
Lucrările de amenajare a spațiului verde de pe malul Begăi, pe bulevardul Vasile Pârvan, au ajuns pe ultima sută de metri, transmit reprezentanţii Horticultura. Este vorba exact de zona unde municipalitatea a demolat mai multe clădiri ilegale, terenurile fiind redate timişorenilor. În completarea lucrărilor realizate până acum, săptămâna aceasta angajaţii societăţii au plantat 20 de...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Amenajarea zonei în care au fost demolate cluburile ilegale, pe ultima sută de metri/Foto
Miercuri, 15 mai, la Institutul de Cercetări Avansate de Mediu al Universității de Vest din Timișoara are loc cea de a treia ediție a Women in Data Science (WiDS). Evenimentul își propune să evidențieze rolul esențial pe care știința datelor îl joacă în viața noastră cotidiană, sub tema „The Human Value of Data Science”. Conferința va...
Citeşte tot articolul Citeste articolul La Timișoara va avea loc cea de a treia ediție a conferinței Women in Data Science
Derbiul campionatului în Liga Naţională de rugby s-a desfăşurat pe Arena Zimbrilor, acolo unde Ştiinţa Baia Mare, vicecampioana en-titre a întâlnit bronzul ediţiei precedente şi finalista Cupei, SCM USV Timişoara. Dacă mai întotdeauna meciurile dintre cele două echipe erau echilibrate, jucate până în ultima secundă, de această dată gruparea bănăţeană a dominat copios partida şi...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Timişoara predă o lecţie de rugby ofensiv pe terenul echipei din Baia Mare
Biroul Electoral de Circumscripție Județean Timiș a efectuat tragerea la sorți pentru stabilirea ordinii în care candidații pentru președintele CJT și pentru viitorii consilieri județeni vor fi pe buletinele de vot pentru alegerile locale din 9 iunie. În urma tragerii la sorți, candidatul PSD – PNL, Alfred Simonis va ocupa poziția 1, iar la Consiliul...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Alfred Simonis și UDMR sunt cap de listă pe buletinele de vot pentru județ
Top